Moderator: Moderafo's
cornelia77 schreef:Ik hoor ook niemand zeggen, dat zij huishoudelijke hulp wil, omdat zij er zelf geen tijd voor heeft...
Als iemand er geen zin in heeft, prima toch? Ieder z'n ding...
cornelia77 schreef:Ik hoor ook niemand zeggen, dat zij huishoudelijke hulp wil, omdat zij er zelf geen tijd voor heeft...
Sophie77 schreef:cornelia77 schreef:Ik hoor ook niemand zeggen, dat zij huishoudelijke hulp wil, omdat zij er zelf geen tijd voor heeft...
Omdat ik naast m'n huishouden ook nog voldoende tijd wil besteden aan man, kinderen, hobby's, familie, de tuin, m'n vrijwilligerswerk etc. zou je eigenlijk kunnen zeggen dat ik niet voldoende tijd overhoud voor het huishouden. Op dit moment heb ik geen hulp en zijn we ook nogeens aan het verbouwen en schieten dus veel van die niet-huishoudelijke activiteiten er bij in. Dat vind ik niet altijd even leuk, dus ik verheug me weer op het moment dat ik hulp krijg (en de verbouwing klaar is, maar dat duurt nog wel even). Dan heb ik er hopelijk weer meer tijd voor!
Schipje schreef:Het ligt er ook wel aan hoe veeleisend je bent wat betreft je hh. Het is hier altijd keurig opgeruimd, ik kan absoluut niet tegen troep, prullaria of slingerende folders. Maar even stofvrij is het niet altijd. In mijn familie sta ik bekent als een pietlut. In mijn bestekla ligt het bestek bijv. keurig naast/in elkaariedereen denkt dus dat ik heel netjes ben maar als ik lees wat sommigen van jullie allemaal doen dan valt dat nog wel mee. ALs het maar glad is, dan lijkt het heeeel erg schoon
schelpje3 schreef:dat herken ik wel schipje![]()
De koffiekopjes moeten allemaal keurig met het oortje schuin naar rechts staan. Ruimt manlief of kindlief de vaatwasser een keer uit, staan alle kopjes schots en scheef, die ik vervolgens piekfijn in het gelid zet.
Ik denk dat we allemaal zo onze prioriteiten hebben, veel mensen malen niet om stof, of rondslingerend speelgoed.
Schipje schreef:Hier word zoiezo streng verboden met schoenen aan binnen te lopen. Alleen met verjaardagen en daarna dweil ik zodat we weer 'schoon' beginnen. Ik dweil wel vaker maar zeker niet elke week, zou niet weten wat ik dan op moet dweilen, ik dweil pas als het vies is.
Roselynn schreef:schelpje3 schreef:dat herken ik wel schipje![]()
De koffiekopjes moeten allemaal keurig met het oortje schuin naar rechts staan. Ruimt manlief of kindlief de vaatwasser een keer uit, staan alle kopjes schots en scheef, die ik vervolgens piekfijn in het gelid zet.
Ik denk dat we allemaal zo onze prioriteiten hebben, veel mensen malen niet om stof, of rondslingerend speelgoed.
Da's een vrouwentic denk ik! Hoewel ik dan wel hoor bij die groep die niet maalt om rondslingerende troep en stof. Voor mij is het heel goed dat er regelmatig iemand langs komt, dan ruim ik het tenminste op
Evelien schreef:Schipje schreef:Hier word zoiezo streng verboden met schoenen aan binnen te lopen. Alleen met verjaardagen en daarna dweil ik zodat we weer 'schoon' beginnen. Ik dweil wel vaker maar zeker niet elke week, zou niet weten wat ik dan op moet dweilen, ik dweil pas als het vies is.
daar begin ik niet aan... alleen bij vies weer.
Om nou elke keer m'n schoenen uit en aan te doen pppfff het is al een heel werk om dat te doen en ik doe ze meestal in de woonkamer aan omdat ik liever zittend m'n schoenen aan doe.
Schipje schreef:Hier word zoiezo streng verboden met schoenen aan binnen te lopen. Alleen met verjaardagen en daarna dweil ik zodat we weer 'schoon' beginnen. Ik dweil wel vaker maar zeker niet elke week, zou niet weten wat ik dan op moet dweilen, ik dweil pas als het vies is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten