Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Schipje » 14 jan 2011 14:23

Het ligt er ook wel aan hoe veeleisend je bent wat betreft je hh. Het is hier altijd keurig opgeruimd, ik kan absoluut niet tegen troep, prullaria of slingerende folders. Maar even stofvrij is het niet altijd. In mijn familie sta ik bekent als een pietlut. In mijn bestekla ligt het bestek bijv. keurig naast/in elkaar :oops: iedereen denkt dus dat ik heel netjes ben maar als ik lees wat sommigen van jullie allemaal doen dan valt dat nog wel mee. ALs het maar glad is, dan lijkt het heeeel erg schoon :P

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jan 2011 14:29

cornelia77 schreef:Ik hoor ook niemand zeggen, dat zij huishoudelijke hulp wil, omdat zij er zelf geen tijd voor heeft...

Als iemand er geen zin in heeft, prima toch? Ieder z'n ding...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel te weinig tijd had om het te doen zoals ik zou willen en dat is voor mij ook een overweging geweest. Het kwam echt op de woensdag en de vrijdag neer en dan moesten de boodschappen en alle was ook gedaan worden. Aan koken en bakken besteed ik ook altijd veel tijd en ik vond het ook niet leuk voor de kids om altijd te moeten zeggen 'nu even niet, straks etc'. In het weekend kon ik hooguit een strijk bijwerken en een keer dweilen. Dat schoot er weer bij in als wij naar fam gingen ( ook weer 3- 4 uur reistijd.)
Al met al...ik ben erg blij met mn hulp.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 jan 2011 14:56

cornelia77 schreef:Ik hoor ook niemand zeggen, dat zij huishoudelijke hulp wil, omdat zij er zelf geen tijd voor heeft...

Omdat ik naast m'n huishouden ook nog voldoende tijd wil besteden aan man, kinderen, hobby's, familie, de tuin, m'n vrijwilligerswerk etc. zou je eigenlijk kunnen zeggen dat ik niet voldoende tijd overhoud voor het huishouden. Op dit moment heb ik geen hulp en zijn we ook nogeens aan het verbouwen en schieten dus veel van die niet-huishoudelijke activiteiten er bij in. Dat vind ik niet altijd even leuk, dus ik verheug me weer op het moment dat ik hulp krijg (en de verbouwing klaar is, maar dat duurt nog wel even :mrgreen: ). Dan heb ik er hopelijk weer meer tijd voor!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 jan 2011 15:11

Sophie77 schreef:

Omdat ik naast m'n huishouden ook nog voldoende tijd wil besteden aan man, kinderen, hobby's, familie, de tuin, m'n vrijwilligerswerk etc. zou je eigenlijk kunnen zeggen dat ik niet voldoende tijd overhoud voor het huishouden. Op dit moment heb ik geen hulp en zijn we ook nogeens aan het verbouwen en schieten dus veel van die niet-huishoudelijke activiteiten er bij in. Dat vind ik niet altijd even leuk, dus ik verheug me weer op het moment dat ik hulp krijg (en de verbouwing klaar is, maar dat duurt nog wel even :mrgreen: ). Dan heb ik er hopelijk weer meer tijd voor!

Wanneer is jullie verbouwing klaar, Sophie?

Toen ik vroeger klein was hadden wij ook een hele grote verbouwing en ik kan me nog goed herinneren dat mijn moeder erg blij was dat het allemaal achter de rug was. :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jan 2011 15:25

Schipje schreef:Het ligt er ook wel aan hoe veeleisend je bent wat betreft je hh. Het is hier altijd keurig opgeruimd, ik kan absoluut niet tegen troep, prullaria of slingerende folders. Maar even stofvrij is het niet altijd. In mijn familie sta ik bekent als een pietlut. In mijn bestekla ligt het bestek bijv. keurig naast/in elkaar :oops: iedereen denkt dus dat ik heel netjes ben maar als ik lees wat sommigen van jullie allemaal doen dan valt dat nog wel mee. ALs het maar glad is, dan lijkt het heeeel erg schoon :P

dat herken ik wel schipje :D
De koffiekopjes moeten allemaal keurig met het oortje schuin naar rechts staan. Ruimt manlief of kindlief de vaatwasser een keer uit, staan alle kopjes schots en scheef, die ik vervolgens piekfijn in het gelid zet.
Ik denk dat we allemaal zo onze prioriteiten hebben, veel mensen malen niet om stof, of rondslingerend speelgoed. Van mij mogen er wel dingetjes slingeren, als het maar niet teveel en te lang is :mrgreen: We hebben een huis om in te leven en geen toonzaal voor de pronk.
Het is altijd wel zo dat als ik spic en span zit, er niemand komt en als het een oorlogsgebied (nog) is staat er iemand voor de deur: joehoe, ik kom een bakkie doen :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jan 2011 16:07

waar ik zo'n hekel aan heb is dat je je huis net aan kant heb (en dan bedoel ik echt er flink wat uurtjes aan besteed heb: stoffen, zuigen, ramen lappen, dweilen enzoo) en dat je dan een paar uur later iemand over de vloer krijgt (en het buiten regent en door de modder is gelopen) die met z'n grote wandelschoenen naar binnen loopt en achter de piano gaat zetten. :x :x Dus ik heb er gelijk maar wat van gezegd, zegtie dood leuk: ow ik zie niks, maar ik doe ze wel uit (loopt weer door de kamer, gang en keuken).
Sindsdien heb ik bij vies weer een handdoek op de grond gelegd en vraag ik vriendelijk of ze hun schoenen uit willen doen.

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 14 jan 2011 16:41

Ja, sommige mensen hebben dat echt niet door inderdaad. Net als dat mensen áltijd de deur naar de gang open laten staan als ze bij mij komen. Ik stook niet voor de gang hoor :P .

Ik ben bij mezelf wat huishouden betreft helemaal niet pietluttig. Ik woon maar alleen in dat huis en studeer, dus ben veel weg. Daarnaast maak ik 5u per week schoon bij 'n ander, dan heb ik nog weinig zin om bij mezelf aan de slag te gaan. En ach, 't is geen smeerboel...:-)
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 jan 2011 17:26

Hier word zoiezo streng verboden met schoenen aan binnen te lopen. Alleen met verjaardagen en daarna dweil ik zodat we weer 'schoon' beginnen. Ik dweil wel vaker maar zeker niet elke week, zou niet weten wat ik dan op moet dweilen, ik dweil pas als het vies is.

Roselynn

Berichtdoor Roselynn » 14 jan 2011 17:29

schelpje3 schreef:dat herken ik wel schipje :D
De koffiekopjes moeten allemaal keurig met het oortje schuin naar rechts staan. Ruimt manlief of kindlief de vaatwasser een keer uit, staan alle kopjes schots en scheef, die ik vervolgens piekfijn in het gelid zet.
Ik denk dat we allemaal zo onze prioriteiten hebben, veel mensen malen niet om stof, of rondslingerend speelgoed.

Da's een vrouwentic denk ik! Hoewel ik dan wel hoor bij die groep die niet maalt om rondslingerende troep en stof. Voor mij is het heel goed dat er regelmatig iemand langs komt, dan ruim ik het tenminste op :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jan 2011 17:31

Schipje schreef:Hier word zoiezo streng verboden met schoenen aan binnen te lopen. Alleen met verjaardagen en daarna dweil ik zodat we weer 'schoon' beginnen. Ik dweil wel vaker maar zeker niet elke week, zou niet weten wat ik dan op moet dweilen, ik dweil pas als het vies is.

daar begin ik niet aan... alleen bij vies weer.
Om nou elke keer m'n schoenen uit en aan te doen pppfff het is al een heel werk om dat te doen en ik doe ze meestal in de woonkamer aan omdat ik liever zittend m'n schoenen aan doe.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 jan 2011 18:41

Roselynn schreef:
schelpje3 schreef:dat herken ik wel schipje :D
Ik denk dat we allemaal zo onze prioriteiten hebben, veel mensen malen niet om stof, of rondslingerend speelgoed.

Da's een vrouwentic denk ik! Hoewel ik dan wel hoor bij die groep die niet maalt om rondslingerende troep en stof. Voor mij is het heel goed dat er regelmatig iemand langs komt, dan ruim ik het tenminste op :oops:

Ha ha, hierin herken ik mezelf :lol:
Ik heb niet al te veel kastruimte en ook geen ruimte voor meer kasten, dus dan heb je al snel iets ernaast staan. Ik zou nog wel een kastje in de keuken willen, maar dan wordt het looppad wel erg smal. Of een kast in de gang, Die is 1.20 breed, dus dan hou ik ook niet zo veel meer over. Ik verlang echt naar een ander en groter huis, maar 't is wachten op het schip met duppies :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 jan 2011 19:19

Evelien schreef:
Schipje schreef:Hier word zoiezo streng verboden met schoenen aan binnen te lopen. Alleen met verjaardagen en daarna dweil ik zodat we weer 'schoon' beginnen. Ik dweil wel vaker maar zeker niet elke week, zou niet weten wat ik dan op moet dweilen, ik dweil pas als het vies is.

daar begin ik niet aan... alleen bij vies weer.
Om nou elke keer m'n schoenen uit en aan te doen pppfff het is al een heel werk om dat te doen en ik doe ze meestal in de woonkamer aan omdat ik liever zittend m'n schoenen aan doe.

tja... misschien heb jij wel heel ingewikkelde veters :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2011 19:41

Tja wat dat betreft ben ik dus heel makkelijk. Schoenen uit, vaak wel, maar niet altijd.
Maar met eten en drinken hebben we weinig regels. Ze lopen wel eens met drinken wat eigenlijk niet mag maar daardoor wel vieze druppels op de grond.
Ons laminaat is heel besmettelijk, alles zie je erop dus 2 tot 3 keer in de week dweilen is wel hard nodig!

En natuurlijk mag iedereen een huishoudelijke hulp nemen als ze dat leuk vinden of fijn vinden, maar ik las wel tussen de regels door dat er veel moeders zijn die geen tijd konden vinden om het huishouden te doen.
Maar waarschijnlijk werken die dan ook meer dan 2 dagen. Ik werk niet overdag, dus heb alle tijd van de wereld om schoon te maken. Maar soms ook geen zin. Zie ik opeens dat het vies is, dan vlieg ik mn huis door met de stofzuiger.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 jan 2011 19:52

ik doelde meer op huishoudens zonder kinderen maar ik kreeg veel reacties van mensen met kinderen... dat was eigenlijk niet de bedoeling :P maar goed ik begrijp best dat men hulp wilt in het huishouden maar dan zou ik liever m'n (schoon)moeder vragen dan een vreemde. Ze zitten wel aan je spullen..... maar ja als die wat verder weg wonen....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2011 19:55

hmm nee ik wil liever helemaal niemand in mn huis, ook mn ouders niet, doe het liever lekker zelf. Al zou het straks wel lekker zijn als mn moeder even komt helpen, maar echt niet iedere week :lol:

Terug naar “Archief”