Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Haai » 12 jan 2011 21:55

Leuke wagen, missf! En wat is Jurian al groot! Lekker ventje om te zien :)

Hier hebben de kids allebei ong. een halfjaar bij ons op de kamer geslapen. Ideaal met de nachtvoedingen, zo hoefde ik nauwelijks mijn bed uit. De eerste nachten dat ze op hun eigen kamer sliepen heb ik echt heel erg moeten wennen, had de neiging om steeds te gaan kijken of alles nog wel goed ging 8-[ Af en toe nam ik ze ook lekker bij ons in bed, als ze erg onrustig waren ofzo.
Dit vind ik trouwens ook wel een leuke oplossing voor als je je kindje graag dichtbij je hebt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jan 2011 22:35

@MissF leuke wagen en wat is je zoon al weer groot :shock:

Meiden hebben jullie een badje of tummytub voor jullie kindjes gehad?
Ik vind een badje zelf heel vervelend omdat je arm in een vreemde houding zit als je het kindje vast hebt. Zit zelf te kijken voor een tummytub met zo een mooi standaard erbij.
Wat zijn jullie ervaringen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2011 22:45

een badje ontkom je denk ik toch niet helemaal aan.. Tummytub kan je niet súper lang gebruiken toch? Wij lenen een tummytub van vrienden en kopen een badje..

missf, wat is jurian al groot! Wat een mooi ventje! Hoe oud is ie ook al weer? (hij is bijna jarig, toch?)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jan 2011 22:49

Je hebt ook grotere tummytubs en we willen de kleine ook van kleins af aan onder de douche meenemen (schijnen de meeste kindjes erg lekker te vinden)
En later willen we een badje kopen als het kindje groot genoeg is om zelf in een badje te zitten (is ook makkelijk als badje in de tuin als het warm is :wink: )

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 jan 2011 23:34

Hier hebben we de tub veel gebruikt, is als ze klein zijn idd veel fijner dan een badje. Toen ze wat groter waren zaten ze hier wel in het badje, inmiddels gaan ze gezellig samen in het grote bad.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 13 jan 2011 07:23

kgaf bv maar mijn man bracht/haalde het kind in/uit bed, ik deed de voeding al. allebei de helft van het werk vond hij :D[/quote]

Dan moet je man dus ook wakker worden als het kindje voeding nodig heeft terwijl hij ws de volgende dag moet werken.. Daar zou ik niet snel voor kiezen. Lijkt me niet handig om allebei wakker te zijn 's nachts.. hier de verdeling van door de weeks mama eruit als het nodig is (papa werkt meer uren dan mama) en in het weekend gaat m'n man vaak eruit als het nodig is zodat ik dan door kan slapen. Maar samen... ik kan me er weinig bij voorstellen.. vindt het 's nachts denk ik niet gezellig genoeg :?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jan 2011 08:56

liefie schreef:@MissF leuke wagen en wat is je zoon al weer groot :shock:

Meiden hebben jullie een badje of tummytub voor jullie kindjes gehad?
Ik vind een badje zelf heel vervelend omdat je arm in een vreemde houding zit als je het kindje vast hebt. Zit zelf te kijken voor een tummytub met zo een mooi standaard erbij.
Wat zijn jullie ervaringen?
dan kun je zo'n stoeltje gebruiken Afbeelding
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 13 jan 2011 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jan 2011 09:07

Leuke wagen MissF. Ik ben ook op zoek naar een mutsy maar dan de 4 rider. Urban lijkt me zo lastig sturen. Moet je volgens mij echt aan wennen.

Badje heb je niet direct nodig, tot je kind niet in de tummy wil... hier hebben ze tot bijna een jaar in de tummy gezeten, we hebben dan ook een redelijk grote! badje vond ik zelf ook niet prettig en ik vermoed dat de baby straks gewoon savonds met mij mee in bad gaat en dat manlief hem/haar er dan uit komt halen om af te drogen terwijl ik me nog even douche.
Wij hebben ze alle twee nog maar misschien dat ik ook wel wat spullen weg ga doen als ik ze niet gebruik straks. Maar nu natuurlijk nog niet.

Begin van de babykamer is er :wink: Offerte voor het vervangen van de kozijnen. Ze kunnen ze ook redelijk snel plaatsen dus ik ga zo maar bellen dat het door kan gaan. En dan moeten we zelf aan de slag...

Kind tussenin slapen vind ik in ons bed gevaarlijk. Of zoals Jamillah het zegt, op een aankleedkussen met eigen dekentje.
En dat bedje wat Haai liet zien via de link lijkt me ook ideaal maar dat past hier niet aan ons bed. Dus het wordt gewoon de wieg naast mijn bed en overdag bij mij in bed. En voor voeden hoef ik mn bed niet uit :wink: kan de baby zo pakken en weer terug leggen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jan 2011 09:23

Wij gebruiken ook alleen de tummy omdat ik een badje met vullen en leeggooien een hoop gedoe vind want het past neit in de badkamer bij ons. We gebruikten de grote tummy (shantala) en daar heeft ze vijf maanden ingezeten, toen werd het gespetter te erg :wink: en ging ze liggend op haar rug in een laagje water in het grote bad. Dat vond ze toen schitterend.

Over nachtvoedingen: ik vind het niet meer dan normaal dat vaders de eerste dagen/weken uit z'n bed gaat om het kindje te pakken en terug te leggen, vaak doe je die eerste dagen er een halfuur over om uit bed te komen ivm hechtingen en beursheid van de bevalling. Toen ik me wat beter voelde pakte ik zelf onze dochter en eventueel verschonen en ging ik voeden, na het drinken legde mijn man haar dan weer terug en eventueel verschonen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jan 2011 09:25

@TJ ik ken dat stoeltje (wij hebben een pasgeboren baby in de zorg gehad) en die deden we zo in bad maar vind het echt niks maar het kan een goede oplossing zijn.

Ik slaap al dagen slecht.... Wordt elk uur ongeveer wakker lig dan weer een poos wakker en val weer in slaap en als ik slaap ben ik alleen maar aan het dromen :shock:
Merk dat ik er erg vermoeid door raak al is het nu niet zo een probleem omdat ik pas volgende week donderdag weer hoef te werken maar als ik weer elke keer om 0.6.30 uit bed moet wordt dat denk ik wel zwaar.
Heeft iemand nog slaap tips :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 jan 2011 10:23

vervelend liefie! Ik heb het ook een paar weken geleden gehad dat ik heeeel slecht sliep. Helaas, ik heb geen tips.
Toen ik het voorlegde aan de VK had ze ook niet echt tips....

Nu wel beter, maar nog steeds nooit aan één stuk door. Denk dat het vast oefenen is op deze manier :mrgreen:
Moet ook nog steeds vaak plassen 's nachts. Is volgens VK logisch omdat ik vocht vasthoudt. Maar prettig is anders ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jan 2011 10:25

Schipje schreef:
Over nachtvoedingen: ik vind het niet meer dan normaal dat vaders de eerste dagen/weken uit z'n bed gaat om het kindje te pakken en terug te leggen, vaak doe je die eerste dagen er een halfuur over om uit bed te komen ivm hechtingen en beursheid van de bevalling. Toen ik me wat beter voelde pakte ik zelf onze dochter en eventueel verschonen en ging ik voeden, na het drinken legde mijn man haar dan weer terug en eventueel verschonen.

Grappig hoe de meningen verschillen. Ik vind juist dat de man helemaal niet het bed uit hoeft....zij moeten toch ook weer werken de volgende dag? Natuurlijk ben je moe ( en ook echt doodmoe was ik na dagen en nachten gehuil), maar overdag hoef je geen quantummechanica te beoefenen. Je kan rustig even gaan zitten ( ook las er kinderen rondlopen).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jan 2011 10:26

Even snel vanaf mijn werk ;)
Wij hebben een tummy en badje. Maar Jurian vond de tummy de eerste tijd vreselijk. En het badje hebben we tot voor kort gebruikt. Omdat we geen groot bad hebben nu. Nu zit hij gewoon in de douchebak met een provisorische stop (rare afvoer, geen normale stop voor te vinden). Als ik zou moeten kiezen zou ik een badje kiezen, maar dat was omdat Jurian de tummy echt niks vond (net als de draagdoek overigens, dus hij was denk ik sowieso niet zo van dat opgepropte).In het badje lag hij veel ontspannener.
Wij hadden trouwens gewoon 1 standaard waar beiden op konden, en hij had een grote kamer, dus het paste er makkelijk in. Nu gaan we maar gewoon proberen wat dit kindje fijn vindt.

En over man uit bed: dat deden we hier na 3 dagen al niet meer. De weekenden voor hem, de rest voor mij. Ik was lekker thuis, hij moest werken, dan ga ik hem echt niet 2 x zijn bed uitsturen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jan 2011 10:37

Weekenden deden wij ook niet. Ik bleef 's morgens in het weekend wel eens wat langer liggen en dan ging hij met H naar beneden. Nu gaat hij er ook (bijna) nooit uit als ze huilen. Om de een of andere reden word ik er altijd gelijk wakker van en ga naar ze toe. Ik val daarna weer gelijk in slaap. Ik moet hem anderes eerst wakker maken, het verhaal doen etc. Ik word daar meer wakker van dan dat ik er zelf even heenloop.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jan 2011 10:46

wij doen het echt 'samen' eerst werd ik niet wakker :oops: en ging manlief altijd het bed uit. Maar nu is het andersom. Als ik dan een uur in de weer ben geweest, soms 2 uur, dan laat ik hem lopen hoor. Ik wil ook slapen en ik moet ook mn rust hebben....
maar ik vind ook dat mannen wat dat betreft best mogen blijven liggen, ze moeten wel werken terwijl jij in je kraambed vertroeteld wordt. En bij Eva Lynn was ik misschien nog wel fitter dan hem... Echt niet iedere bevallen moeder is zo onwijs beurs dat ze niet kunnen zitten toch? tenminste, ik was bij eef echt niet beurs, niet dat ik me kan herinneren. Bij Sarah wel.... :-$

Terug naar “Archief”