Beleid PKN t.o.v. homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Beleid PKN t.o.v. homo's

Berichtdoor Antoinette » 12 jan 2011 21:10

Wat moet je doen als je bij jezelf homofile gevoelens opmerkt en je bent christen, notabene wederomgeboren als je gebeden hebt of God die gevoelens wil wegnemen omdat je dit niet wilt omdat je weet dat Hij dit niet wil.
En waar komt het vandaan?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jan 2011 23:26

Genetisch bepaald?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 12 jan 2011 23:55

Wie maakt het tot een probleem?
De hetero's?
De kerk?
De kerkmensen?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 13 jan 2011 07:45

@Jeewee.
hetero's, kerk, en kerkmensen zouden genoeg moeten hebben aan hun eigen zonden. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.
genetisch bepaald of er door God aan overgegeven?
(Rom 1:24-28)
Als straf?

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 13 jan 2011 08:53

Antoinette schreef:Wat moet je doen als je bij jezelf homofile gevoelens opmerkt en je bent christen, notabene wederomgeboren als je gebeden hebt of God die gevoelens wil wegnemen omdat je dit niet wilt omdat je weet dat Hij dit niet wil.
En waar komt het vandaan?

hetzelfde als wat je moet doen wanneer je merkt dat je gevoelens opmerkt m.b.t. diefstal, haat, moord, ontucht,

Rom 1;
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

waar komt het vandaan?..........van dezelfde plek als alle bovengenoemde boosheden......uit het hart van de mens.
Paulus is er duidelijk over!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 jan 2011 09:12

Horeb schreef:hetzelfde als wat je moet doen wanneer je merkt dat je gevoelens opmerkt m.b.t. diefstal, haat, moord, ontucht,

Tja, daar kun je natuurlijk de liefde tussen twee mannen ook onder scharen.
Allemaal een pot nat toch?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 13 jan 2011 09:35

JeeWee schreef:
Horeb schreef:hetzelfde als wat je moet doen wanneer je merkt dat je gevoelens opmerkt m.b.t. diefstal, haat, moord, ontucht,

Tja, daar kun je natuurlijk de liefde tussen twee mannen ook onder scharen.

We gaan weer verder waar we gebleven waren ..........

Waarom zou Horeb dat niet mogen zeggen en jij wel?

JeeWee schreef:Wie maakt het tot een probleem?
De hetero's?
De kerk?
De kerkmensen?

Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 13 jan 2011 13:41

Wat doet de pkn met dieven etc. mogen die ook niet aan het avondmaal, geen ouderling worden etc.??
Is dit per gemeente bepaald zoals zoveel dingen per gemeente individueel bepaald worden?
Je moet gewoon een beetje mazzel hebben met de kerkenraad volgens mij, en dan kan er veel.. .. heeeeeeel veeeeeel...
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Mr Longshadow
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mr Longshadow » 13 jan 2011 15:28

Antoinette schreef:Wat doet de pkn met dieven etc. mogen die ook niet aan het avondmaal, geen ouderling worden etc.??
Is dit per gemeente bepaald zoals zoveel dingen per gemeente individueel bepaald worden?
Je moet gewoon een beetje mazzel hebben met de kerkenraad volgens mij, en dan kan er veel.. .. heeeeeeel veeeeeel...

mazzel of pech met de kerkenraad?

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 13 jan 2011 17:10

Antoinette schreef:Wat doet de pkn met dieven etc. mogen die ook niet aan het avondmaal, geen ouderling worden etc.??

als je "mazzel" heb zit je nog in een PKN gemeente waar de zonde aan de kaak gesteld wordt. die zijn er gelukkig nog voldoende. in de gemeenten wordt inderdaad zelfstandig bepaald hoe wordt omgegaan met mensen met een zondige levenswandel. daar heeft de Heere Jezus zelf een verordening voor gegeven..........mogelijk weet je dat wel.
ook binnen de PKN gemeenten wordt dusdanig gehandeld naar Gods woord.

er zijn binnen PKN natuurlijk veel gemeenten......verreweg de meesten.....waar Gods woord niet meer de norm is. daar kan inderdaad veeeeeeeeeeeel

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 jan 2011 18:07

Tja, dan ben ik toch blij dat ik in een PKN gemeente zit waar ik heel erg welkom ben en toch elke zondag de volle bediening van Gods Woord te vinden is...
Maar ja, wij zijn dan ook heeeeeeeeel licht: HSV en ritmisch gezongen Psalmen. 't Is wat!
Er kan bij ons inderdaad heel veel Horeb: zondaren kunnen zelfs zalig worden. Er kan zelfs zoveel dat ook brave mensen zalig kunnen worden...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 13 jan 2011 18:17

JeeWee schreef:Tja, dan ben ik toch blij dat ik in een PKN gemeente zit waar ik heel erg welkom ben en toch elke zondag de volle bediening van Gods Woord te vinden is...
Maar ja, wij zijn dan ook heeeeeeeeel licht: HSV en ritmisch gezongen Psalmen. 't Is wat!
Er kan bij ons inderdaad heel veel Horeb: zondaren kunnen zelfs zalig worden. Er kan zelfs zoveel dat ook brave mensen zalig kunnen worden...

Alsof de letters PKN ook maar iets zegt. ga je nog reageren op mijn vraag van 0845?

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 13 jan 2011 18:36

JeeWee schreef:Tja, dan ben ik toch blij dat ik in een PKN gemeente zit waar ik heel erg welkom ben en toch elke zondag de volle bediening van Gods Woord te vinden is...

ja, als je Romeinen 1 uit de HSV bijbel :lol: gescheurd heb, is het het beste dat je naar zo'n gemeente gaat inderdaad. dat noemen ze "het woord aanpassen aan de mensen". de mens en de menselijke maat is daar de norm. God en Zijn heiligheid is meer iets van vroeger..............

maar ik begrijp eigenlijk niet waarom je mij aanspreekt........ik gaf antwoord op iemands anders post......

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 jan 2011 19:35

Bastiaan30 schreef:Alsof de letters PKN ook maar iets zegt. ga je nog reageren op mijn vraag van 0845?

Dat zegt inderdaad net zo weinig als GG, GGiN, GKV, CGK, HHK en wat wil je nog meer horen...
Het gaat er om dat het Levende Woord wordt doorgegeven: er is behoud in Jezus Christus.

En je vraagt of ik op je 'vraag van 0845' wil ingaan...
Bedoel je de vraag of homoseksualiteit een straf is? Rare vraag. Ook erg off topic.
Is blindheid een straf? Is migraine een straf? Is diabetes een straf?
Alle onvolkomenheden zijn een straf op de zonde. Zonder zonde zou er geen onvolkomenheid zijn. Dan was er volmaaktheid.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 13 jan 2011 23:02

JeeWee schreef:
Bastiaan30 schreef:Alsof de letters PKN ook maar iets zegt. ga je nog reageren op mijn vraag van 0845?

Dat zegt inderdaad net zo weinig als GG, GGiN, GKV, CGK, HHK en wat wil je nog meer horen...
Het gaat er om dat het Levende Woord wordt doorgegeven: er is behoud in Jezus Christus.

En je vraagt of ik op je 'vraag van 0845' wil ingaan...
Bedoel je de vraag of homoseksualiteit een straf is? Rare vraag. Ook erg off topic.
Is blindheid een straf? Is migraine een straf? Is diabetes een straf?
Alle onvolkomenheden zijn een straf op de zonde. Zonder zonde zou er geen onvolkomenheid zijn. Dan was er volmaaktheid.

zo offtopic vond ik het anders niet.
de overspelige vrouw werd weggezonden met het gebod: zondig niet meer.
Waarom zou dat niet gelden voor een man die het bed in duikt met een andere man, waar hij misschien helemaal verliefd op is, maar welke lichamelijke handeling tegennatuurlijk is ?Of is dat niet hetgene wat het probleem is, de tegennatuurlijkheid ervan?
En nu kunnen we wel zeggen dat het voor de homo erg onnatuurlijk aanvoelt om met een vrouw samen te zijn, maar het gaat er totaal niet om wat wij voelen, denken en vinden, want HIJ is de baas, niet wij.En Hij denkt ook niet zoals wij.
Wie Hem liefheeft onderhoudt Zijn geboden, en je weet ontzettend goed dat je gedrag niet op Zijn wenslijst staat.

Terug naar “Archief”