Wat moet je doen als je bij jezelf homofile gevoelens opmerkt en je bent christen, notabene wederomgeboren als je gebeden hebt of God die gevoelens wil wegnemen omdat je dit niet wilt omdat je weet dat Hij dit niet wil.
En waar komt het vandaan?
Moderator: Moderafo's
Antoinette schreef:Wat moet je doen als je bij jezelf homofile gevoelens opmerkt en je bent christen, notabene wederomgeboren als je gebeden hebt of God die gevoelens wil wegnemen omdat je dit niet wilt omdat je weet dat Hij dit niet wil.
En waar komt het vandaan?
Horeb schreef:hetzelfde als wat je moet doen wanneer je merkt dat je gevoelens opmerkt m.b.t. diefstal, haat, moord, ontucht,
JeeWee schreef:Horeb schreef:hetzelfde als wat je moet doen wanneer je merkt dat je gevoelens opmerkt m.b.t. diefstal, haat, moord, ontucht,
Tja, daar kun je natuurlijk de liefde tussen twee mannen ook onder scharen.
Allemaal een pot nat toch?
JeeWee schreef:Wie maakt het tot een probleem?
De hetero's?
De kerk?
De kerkmensen?
Antoinette schreef:Wat doet de pkn met dieven etc. mogen die ook niet aan het avondmaal, geen ouderling worden etc.??
Is dit per gemeente bepaald zoals zoveel dingen per gemeente individueel bepaald worden?
Je moet gewoon een beetje mazzel hebben met de kerkenraad volgens mij, en dan kan er veel.. .. heeeeeeel veeeeeel...
Antoinette schreef:Wat doet de pkn met dieven etc. mogen die ook niet aan het avondmaal, geen ouderling worden etc.??
Is dit per gemeente bepaald zoals zoveel dingen per gemeente individueel bepaald worden?
Je moet gewoon een beetje mazzel hebben met de kerkenraad volgens mij, en dan kan er veel.. .. heeeeeeel veeeeeel...
JeeWee schreef:Tja, dan ben ik toch blij dat ik in een PKN gemeente zit waar ik heel erg welkom ben en toch elke zondag de volle bediening van Gods Woord te vinden is...
Maar ja, wij zijn dan ook heeeeeeeeel licht: HSV en ritmisch gezongen Psalmen. 't Is wat!
Er kan bij ons inderdaad heel veel Horeb: zondaren kunnen zelfs zalig worden. Er kan zelfs zoveel dat ook brave mensen zalig kunnen worden...
JeeWee schreef:Tja, dan ben ik toch blij dat ik in een PKN gemeente zit waar ik heel erg welkom ben en toch elke zondag de volle bediening van Gods Woord te vinden is...
Maar ja, wij zijn dan ook heeeeeeeeel licht: HSV en ritmisch gezongen Psalmen. 't Is wat!
Er kan bij ons inderdaad heel veel Horeb: zondaren kunnen zelfs zalig worden. Er kan zelfs zoveel dat ook brave mensen zalig kunnen worden...
Bastiaan30 schreef:Alsof de letters PKN ook maar iets zegt. ga je nog reageren op mijn vraag van 0845?
JeeWee schreef:Bastiaan30 schreef:Alsof de letters PKN ook maar iets zegt. ga je nog reageren op mijn vraag van 0845?
Dat zegt inderdaad net zo weinig als GG, GGiN, GKV, CGK, HHK en wat wil je nog meer horen...
Het gaat er om dat het Levende Woord wordt doorgegeven: er is behoud in Jezus Christus.
En je vraagt of ik op je 'vraag van 0845' wil ingaan...
Bedoel je de vraag of homoseksualiteit een straf is? Rare vraag. Ook erg off topic.
Is blindheid een straf? Is migraine een straf? Is diabetes een straf?
Alle onvolkomenheden zijn een straf op de zonde. Zonder zonde zou er geen onvolkomenheid zijn. Dan was er volmaaktheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten