schaapje schreef:Ik zie dat het geen zin heeft om dicussie verder aan te gaan. Jij hebt kennelijk besloten niet
te geloven.
In tegenstelling tot wat jij denkt schaapje, geloof ik wel in Jezus.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:Ik zie dat het geen zin heeft om dicussie verder aan te gaan. Jij hebt kennelijk besloten niet
te geloven.
mohamed schreef:schaapje schreef:Ik zie dat het geen zin heeft om dicussie verder aan te gaan. Jij hebt kennelijk besloten niet
te geloven.
schaapje schreef:sorry ik maak het weer lekker verwarrend, mijn laatste bericht was voor Berjan
* De kerk staat stil bij de voorzeggingen van de komst van Jezus Christus in het vlees op aarde.
Pasker schreef:mohamed:* De kerk staat stil bij de voorzeggingen van de komst van Jezus Christus in het vlees op aarde.
En wat doet de kerk met de volgende tekst: Mat 10,23
Wanneer men u vervolgt in deze stad, vlucht naar de andere; want voorwaar, Ik zeg u, gij zult niet alle steden van Israël zijn rondgekomen, voordat de Zoon des mensen komt.
Ik weet het niet, jij?
Horeb schreef:Schaapje,
wil jij mij vertellen waarom dit in de bijbel staat?.........bladvulling misschien?
Jes 33,14
De zondaren te Sion zijn verschrikt; beving heeft de huichelaren aangegrepen; zij zeggen: Wie is er onder ons, die bij een verterend vuur wonen kan? Wie is er onder ons, die bij een eeuwigen gloed wonen kan?
Heb 12,29
Want onze God is een verterend vuur.
we kunnen wel snel over een "zware" christen roepen, maar die "lichte" praatjes zijn niet bijbels.
Doch denk ik dat het te kort door de bocht is om Berjan ongelovig te noemen, want als hij streeft naar rechtvaardigheid zijn we toch met elkaar verbonden?
Berjan schreef:Ten derde: God heeft de spelregels zelf gemaakt, dus dat hij dan liefde is omdat hij mensen redt daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Hij heeft zelf besloten om door de daad van Adam en Eva de hele mensheid en de natuur (als je Paulus leest) te straffen. Dat had hij niet hoeven doen, hij was immers de baas van alles? Ja, zeggen veel Christenen dan, maar God is rechtvaardig en MOET daarom zonden wel straffen. Maar is het in de Hemel komen of in de hel, enkel op basis van geloof in de daad van een ander (of Ander) wel zo rechtvaardig dan? Lijkt me niet.
schaapje schreef:En ik zie jou medeleven met mensen
mohamed schreef:Berjan schreef:Ten derde: God heeft de spelregels zelf gemaakt, dus dat hij dan liefde is omdat hij mensen redt daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Hij heeft zelf besloten om door de daad van Adam en Eva de hele mensheid en de natuur (als je Paulus leest) te straffen. Dat had hij niet hoeven doen, hij was immers de baas van alles? Ja, zeggen veel Christenen dan, maar God is rechtvaardig en MOET daarom zonden wel straffen. Maar is het in de Hemel komen of in de hel, enkel op basis van geloof in de daad van een ander (of Ander) wel zo rechtvaardig dan? Lijkt me niet.
Sommige christenen schuiven alle schuld op de duivel en zeggen dat God het kwaad niet heeft geschapen, terwijl hij niet alleen het kwaad, maar ook de stichter geschapen heeft. Velen willen het niet inzien omdat het voor hen waarschijnlijk ook niet te rijmen is met rechtvaardigheid.
Dieren zijn zich van kwaad noch goed bewust en zondigen daarom niet - is dat rechtvaardig ten opzichte van mensen vind je?
schaapje schreef:Horeb ik hoop toch niet dat je je aangesproken voelt, ik had niet de intentie.
Schaapje schreef:Ik geloof ook dat God een verterend vuur is, alleen mijn menselijke gedachten kunnen dat niet
goed begrijpen h o e dat is, jij wel dan?
Schaapje schreef:Maar als ik Berjan zie schrijven over martelen (kijk post) vraag ik me af waar hij dat vandaan
heeft. Je kan niet ontkennen dat er gemeenten zijn waar veel gepreekt word over hel en verdoemenis
en weinig over de Liefde van God.
Ook heb ik veel gelezen in de vragenrubriek, en ik ben geschrokken van sommige verhalen
van gelovigen hoe ze behandeld worden uit verschillende gemeenten. Vandaar mijn opmerking
over zware christenen of zwarte kousen...![]()
Schaapje schreef:Maar ik ben me er niet bewust van dat ik lichte praatjes zou hebben, ik vind het jammer dat je
het zo ziet. Misschien beleef ik mijn relatie met de Heer anders dan jij, maar het is dezelfde God
alleen zijn wij anders, qua opvoeding, opleiding, en wat we mee gemaakt hebben in het leven.
Als ik met een ongelovige praat, dan heb ik het graag over een liefhebbende God, en de resultaten
liegen er niet om.
Pasker schreef:Mohamed:Ik weet het niet, jij?
Ik denk dat wanneer we in Zijn dood gedoopt zijn dat de Geest van Christus IN ons is en dat we Hem dan niet meer zullen verwachten.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten