Tweede komst, fysiek of niet? (advent en reïncarnatie)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Tweede komst, fysiek of niet? (advent en reïncarnatie)

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2011 20:11

schaapje schreef:Ik zie dat het geen zin heeft om dicussie verder aan te gaan. Jij hebt kennelijk besloten niet
te geloven.

In tegenstelling tot wat jij denkt schaapje, geloof ik wel in Jezus.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 11 jan 2011 20:22

mohamed schreef:
schaapje schreef:Ik zie dat het geen zin heeft om dicussie verder aan te gaan. Jij hebt kennelijk besloten niet
te geloven.

In tegenstelling tot wat jij denkt schaapje, geloof ik wel in Jezus.[/quote

sorry ik maak het weer lekker verwarrend, mijn laatste bericht was voor Berjan :?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jan 2011 21:06

schaapje schreef:sorry ik maak het weer lekker verwarrend, mijn laatste bericht was voor Berjan :?

Kan gebeuren, schaapje, want als je er teveel van telt slaap je! ;)

Doch denk ik dat het te kort door de bocht is om Berjan ongelovig te noemen, want als hij streeft naar rechtvaardigheid zijn we toch met elkaar verbonden?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 12 jan 2011 00:54

mohamed:
* De kerk staat stil bij de voorzeggingen van de komst van Jezus Christus in het vlees op aarde.

En wat doet de kerk met de volgende tekst: Mat 10,23
Wanneer men u vervolgt in deze stad, vlucht naar de andere; want voorwaar, Ik zeg u, gij zult niet alle steden van Israël zijn rondgekomen, voordat de Zoon des mensen komt.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 jan 2011 09:36

Pasker schreef:mohamed:
* De kerk staat stil bij de voorzeggingen van de komst van Jezus Christus in het vlees op aarde.

En wat doet de kerk met de volgende tekst: Mat 10,23
Wanneer men u vervolgt in deze stad, vlucht naar de andere; want voorwaar, Ik zeg u, gij zult niet alle steden van Israël zijn rondgekomen, voordat de Zoon des mensen komt.

Ik weet het niet, jij?

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 12 jan 2011 12:16

Schaapje,

wil jij mij vertellen waarom dit in de bijbel staat?.........bladvulling misschien?

Jes 33,14
De zondaren te Sion zijn verschrikt; beving heeft de huichelaren aangegrepen; zij zeggen: Wie is er onder ons, die bij een verterend vuur wonen kan? Wie is er onder ons, die bij een eeuwigen gloed wonen kan?

Heb 12,29
Want onze God is een verterend vuur.

we kunnen wel snel over een "zware" christen roepen, maar die "lichte" praatjes zijn niet bijbels.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 12 jan 2011 13:04

Mohamed:
Ik weet het niet, jij?

Ik denk dat wanneer we in Zijn dood gedoopt zijn dat de Geest van Christus IN ons is en dat we Hem dan niet meer zullen verwachten.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 jan 2011 13:25

Horeb schreef:Schaapje,

wil jij mij vertellen waarom dit in de bijbel staat?.........bladvulling misschien?

Jes 33,14
De zondaren te Sion zijn verschrikt; beving heeft de huichelaren aangegrepen; zij zeggen: Wie is er onder ons, die bij een verterend vuur wonen kan? Wie is er onder ons, die bij een eeuwigen gloed wonen kan?

Heb 12,29
Want onze God is een verterend vuur.

we kunnen wel snel over een "zware" christen roepen, maar die "lichte" praatjes zijn niet bijbels.

Horeb ik hoop toch niet dat je je aangesproken voelt, ik had niet de intentie.
Ik geloof ook dat God een verterend vuur is, alleen mijn menselijke gedachten kunnen dat niet
goed begrijpen h o e dat is, jij wel dan?
Maar als ik Berjan zie schrijven over martelen (kijk post) vraag ik me af waar hij dat vandaan
heeft. Je kan niet ontkennen dat er gemeenten zijn waar veel gepreekt word over hel en verdoemenis
en weinig over de Liefde van God.
Ook heb ik veel gelezen in de vragenrubriek, en ik ben geschrokken van sommige verhalen
van gelovigen hoe ze behandeld worden uit verschillende gemeenten. Vandaar mijn opmerking
over zware christenen of zwarte kousen... :(
Maar ik ben me er niet bewust van dat ik lichte praatjes zou hebben, ik vind het jammer dat je
het zo ziet. Misschien beleef ik mijn relatie met de Heer anders dan jij, maar het is dezelfde God
alleen zijn wij anders, qua opvoeding, opleiding, en wat we mee gemaakt hebben in het leven.
Als ik met een ongelovige praat, dan heb ik het graag over een liefhebbende God, en de resultaten
liegen er niet om.

Met vr.groet

Berjan

Berichtdoor Berjan » 12 jan 2011 14:57

Beste schaapje,

ten eerste: Ik ben opgegroeid in de gereformeerde kerk Vrijgemaakt, die niet erg zwaar is. En zeker geen zwarte kousen kerk genoemd kan worden. Toch werd er bij ons in de kerk veelvuldig gesproken over de straf voor de "heidenen", de dominee zei letterlijk heidenen, maar dat kan ik nu niet meer zo schrijven.

Ten tweede: Je kan niet praten over de liefde van God, enkel en alleen zonder de andere kant van de medaille te zien. Dan hou je jezelf gewoon voor de gek. Je kan van Hitler ook enkel de goede kant zien (namelijk dat hij hield van zijn vrouw en soms wel redelijk aanspreekbaar was) maar ook dan hou je jezelf voor de gek, want er hebben miljoenen mensen onder hem geleden.

Ten derde: God heeft de spelregels zelf gemaakt, dus dat hij dan liefde is omdat hij mensen redt daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Hij heeft zelf besloten om door de daad van Adam en Eva de hele mensheid en de natuur (als je Paulus leest) te straffen. Dat had hij niet hoeven doen, hij was immers de baas van alles? Ja, zeggen veel Christenen dan, maar God is rechtvaardig en MOET daarom zonden wel straffen. Maar is het in de Hemel komen of in de hel, enkel op basis van geloof in de daad van een ander (of Ander) wel zo rechtvaardig dan? Lijkt me niet.

Doch denk ik dat het te kort door de bocht is om Berjan ongelovig te noemen, want als hij streeft naar rechtvaardigheid zijn we toch met elkaar verbonden?

Mohamed,

ik ben het gewend om als ongelovig bestempeld te worden, eenvoudig omdat ik een ander beeld heb van god dan Christenen. Dat hou je altijd, maar bedankt :D

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 jan 2011 15:59

Hallo Berjan,

We zijn behoorlijk of-topic maar ik hoop dat het door de vingers wordt gezien.

Denk niet dat ik je niet begrijp, ik heb dezelfde vragen gehad en ook zo naar de
schepping en God gekeken. En ik zie jou medeleven met mensen, ik denk dat wij
christenen daar nog wat van kunnen leren.
Maar wat kan ik verder zeggen?... het houdt een keer op hè.
Ik kan alleen vertellen dat ik de liefde van God, een keer lijfelijk heb gevoeld en
ik kan je verzekeren dat je dan volkomen verandert. Op één of andere manier
verstommen al mijn vragen, en weet ik,... dat er een een levende en liefdevolle God is.
Beste Berjan ik hoop van harte dat je blijft zoeken naar de Waarheid, je weet veel
van de Bijbel maar we kunnen niet alles verklaren.

Vriendelijke groeten

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 jan 2011 16:27

Berjan schreef:Ten derde: God heeft de spelregels zelf gemaakt, dus dat hij dan liefde is omdat hij mensen redt daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Hij heeft zelf besloten om door de daad van Adam en Eva de hele mensheid en de natuur (als je Paulus leest) te straffen. Dat had hij niet hoeven doen, hij was immers de baas van alles? Ja, zeggen veel Christenen dan, maar God is rechtvaardig en MOET daarom zonden wel straffen. Maar is het in de Hemel komen of in de hel, enkel op basis van geloof in de daad van een ander (of Ander) wel zo rechtvaardig dan? Lijkt me niet.

Sommige christenen schuiven alle schuld op de duivel en zeggen dat God het kwaad niet heeft geschapen, terwijl hij niet alleen het kwaad, maar ook de stichter geschapen heeft. Velen willen het niet inzien omdat het voor hen waarschijnlijk ook niet te rijmen is met rechtvaardigheid.

Dieren zijn zich van kwaad noch goed bewust en zondigen daarom niet - is dat rechtvaardig ten opzichte van mensen vind je?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 jan 2011 16:34

schaapje schreef:En ik zie jou medeleven met mensen

Ik denk dat we daar op moeten focussen schaapje, want het draait allemaal om naastenliefde:

'...en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan al de brandoffers en de slachtoffers.' (Mar 12,33)

'Wij weten, dat wij overgegaan zijn uit de dood in het leven, omdat wij de broeders liefhebben....' (1 Joh 3,14)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 jan 2011 16:39

mohamed schreef:
Berjan schreef:Ten derde: God heeft de spelregels zelf gemaakt, dus dat hij dan liefde is omdat hij mensen redt daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Hij heeft zelf besloten om door de daad van Adam en Eva de hele mensheid en de natuur (als je Paulus leest) te straffen. Dat had hij niet hoeven doen, hij was immers de baas van alles? Ja, zeggen veel Christenen dan, maar God is rechtvaardig en MOET daarom zonden wel straffen. Maar is het in de Hemel komen of in de hel, enkel op basis van geloof in de daad van een ander (of Ander) wel zo rechtvaardig dan? Lijkt me niet.

Sommige christenen schuiven alle schuld op de duivel en zeggen dat God het kwaad niet heeft geschapen, terwijl hij niet alleen het kwaad, maar ook de stichter geschapen heeft. Velen willen het niet inzien omdat het voor hen waarschijnlijk ook niet te rijmen is met rechtvaardigheid.

Dieren zijn zich van kwaad noch goed bewust en zondigen daarom niet - is dat rechtvaardig ten opzichte van mensen vind je?

Het is net of ik weer die stem uit het paradijs hoor zeggen....God heeft zeker wel gezegd ....
Er is een vader van de leugen één die God haat en de allerhoogste wil zijn, en waarschijnlijk
ook iemand met een vrije wil.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 12 jan 2011 16:46

schaapje schreef:Horeb ik hoop toch niet dat je je aangesproken voelt, ik had niet de intentie.

een beetje wel als ik eerlijk ben. :oops: ik wordt met mijn geloofsovertuiging namelijk nogal eens in die hoek gezet. ik ben trouwens wel blij dat je mij niet bedoelde, want ik dacht namelijk dat wij wel verwantschap hebben aangaande ons geloof.
Schaapje schreef:Ik geloof ook dat God een verterend vuur is, alleen mijn menselijke gedachten kunnen dat niet
goed begrijpen h o e dat is, jij wel dan?

ja en nee.
ja, God heeft mij wel laten zien wie Hij voor mij is buiten het Bloed van onze middelaar ,Jezus Christus en Dien gekruisigd. en nee, omdat we nooit de diepte zullen kunnen beleven van de vernedering die Jezus heeft moeten doorstaan vanwege onze zonden. God leid ieder van Zijn kinderen op Zijn eigen wijze naar Hem toe. de 1 zal meer van de ellende moeten kennen als de ander Schaapje, God is daar vrij in en weet wat ieder van Zijn kinderen nodig heeft om uiteindelijk zichzelf geheel aan Hem over te geven.
Schaapje schreef:Maar als ik Berjan zie schrijven over martelen (kijk post) vraag ik me af waar hij dat vandaan
heeft. Je kan niet ontkennen dat er gemeenten zijn waar veel gepreekt word over hel en verdoemenis
en weinig over de Liefde van God.
Ook heb ik veel gelezen in de vragenrubriek, en ik ben geschrokken van sommige verhalen
van gelovigen hoe ze behandeld worden uit verschillende gemeenten. Vandaar mijn opmerking
over zware christenen of zwarte kousen... :(

ik begrijp het. toch zou ik oppassen met dergelijke benamingen. het wekt al snel wrijving op. God heeft Zijn plan met alle mensen. ook met de kerken geloof ik.
een dienaar des woords.......uit welke kerk dan ook........zal moeten preken van dood en leven........hemel en hel.....adam en Christus. in de juiste proporties. niet het 1 meer als het ander.
mijn ervaring is wel dat er veel zogenaamde gelovigen zijn die niet willen horen van de tweezijdige prediking, maar enkel maar over Christus, waar we over Adam heenstappen.
Het is ook Gods liefde dat Hij ons nog de ellende van de mens in Adam aan wil laten zeggen!. in mijn optiek begint daar de preek. steeds weer opnieuw.
Schaapje schreef:Maar ik ben me er niet bewust van dat ik lichte praatjes zou hebben, ik vind het jammer dat je
het zo ziet. Misschien beleef ik mijn relatie met de Heer anders dan jij, maar het is dezelfde God
alleen zijn wij anders, qua opvoeding, opleiding, en wat we mee gemaakt hebben in het leven.
Als ik met een ongelovige praat, dan heb ik het graag over een liefhebbende God, en de resultaten
liegen er niet om.

nee, jij heb geen lichte praatjes. het klopt inderdaad dat we misschien verschillende schapen zijn, maar ik twijfel niet dat we dezelfde Herder hebben.
over deze "verschillen" praten op een forum kan je dichter bij elkaar brengen. we moeten elkaar dan niet verkeerd begrijpen natuurlijk :oops:
Gods zegen toegewenst; Horeb

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 12 jan 2011 17:50

Pasker schreef:Mohamed:
Ik weet het niet, jij?

Ik denk dat wanneer we in Zijn dood gedoopt zijn dat de Geest van Christus IN ons is en dat we Hem dan niet meer zullen verwachten.

Wie heeft, zal gegeven worden maar wie niet heeft, zelf dat hij denkt te hebben zal hem ontnomen worden.

Zeg nou zelf, wat kan je nog verwachten als de Geest van Christus IN ons is? Ga jij dan uit zitten kijken naar de komst van Christus?
En zo ja, hoe wil jij Hem dan herkennen?

Terug naar “[Religie] - Open forum”