Berjan schreef:Tja de Here God heeft niet gezegt als je van de vrucht van deze boom eet zul je sterven.....
maar misschien...... kom je nog een keer terug op deze aarde....Belachelijk idee zeg!!
Misschien moet ik niet reageren op orthodoxe eenkennige Christenen. Maar dat Jezus op de wolken terug komt, letterlijk dus is voor mij even belachelijk, als jij reïncarnatie vindt.
Het enige verschil: Ik onderbouw het met feiten, en jij enkel met de Bijbel.
Nogmaals: De Aarde is rond, en dan kan iets nooit aan alle kanten zichtbaar zijn. Zelfs al was Jezus een miljoen keer groter dan de Aarde, dan was het nog onmogelijk voor IEDER oog, om hem te zien. Dit is gewoon een feit. Je mag er wat mij betreft mee doen wat je wilt, maar voor mij is het letterlijk lezen onmogelijk.
En ik vind het persoonlijk ook heel jammer als mensen toch in de dode letter blijven steken (zo staat het er, en dus is het zo)...
En reïncarnatie is HET antwoord op "alle" problemen. Maar je moet je er wel in verdiepen vanuit het gedachtegoed zelf, en niet enkel vanuit Christelijk oogpunt.
Ik ga ook niet het Christendom bestuderen, vanaf de kant van de Islam (om maar een voorbeeld te noemen).
beste Berjan,
zolang jij op een menselijke manier van God blijft denken en praten zul je nooit de bijbel en God begrijpen. wat je ook wetenschappelijk denkt te onderbouwen.........het heeft voor een gelovige geen enkel nut.
de wetenschap faalt telkens weer, en geeft dan weer een nieuwe draai aan de feiten, zodat ze toch weer denken het beter te weten als God.
voor ons als gelovige hoeft dat niet. je mag van mij ook best denken dat je gelijk heb......of je mening onderbouwen met zogenaamde feiten........alleen snijden ze bij mij geen hout.
alles wat tegen Gods woord ingaat, dus anders spreekt als de bijbel, is waardeloos.
eens zul je het moeten toegeven. hopenlijk zul je dat doen voor het te laat is voor je persoonlijk heil. verder heb ik geen haast dingen te bewijzen............Hij komt op Zijn tijd.
tot die tijd is mijn geloof vervat in onderstaande tekst....
Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper des hemels en der aarde.
En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onze Heere;
die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven,
nedergedaald ter helle; ten derde dage wederom opgestaan van de doden;
opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods, des almachtigen Vaders;
vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.Ik geloof in de Heilige Geest.
Ik geloof één heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen;
vergeving der zonden;
wederopstanding des vlezes;
en een eeuwig leven.
Amen