Waterpokken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Waterpokken

Berichtdoor TheKeimpe » 29 dec 2010 20:17

Och, een zetpil met wat paracetamol werkt ook. En verder heb ik mij laten vertellen (door een deskundige) dat 40,4 op zich geen probleem is, wel als het met pieken gaat, maar verder is koorts het probleem niet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 dec 2010 20:25

TheKeimpe schreef:Och, een zetpil met wat paracetamol werkt ook. En verder heb ik mij laten vertellen (door een deskundige) dat 40,4 op zich geen probleem is, wel als het met pieken gaat, maar verder is koorts het probleem niet.

Koorts KAN het probleem worden als het te lang duurt.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 11 jan 2011 16:13

azijnsokjes?
Ik wil wel eens weten hoe dat werkt.
Gok erop dat je je kind sokken aantrekt die gedrenkt zijn in de azijn :?:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jan 2011 16:18

Max schreef:azijnsokjes?
Ik wil wel eens weten hoe dat werkt.
Gok erop dat je je kind sokken aantrekt die gedrenkt zijn in de azijn :?:

Bijna goed :lol:
Je neemt een paar goed passende sokjes, die drenk je in de azijn, beetje uitknijpen dat ze niet druipen. Het kind moet liggen trouwens. Daaroverheen trek je of wollen of dikke badstoffen sokken, droog ! Van jezelf of een ouder kind bijv. Op de bank of in bedje, blijven liggen tot de sokken vrijwel droog zijn en dat is ongeveer 2 of 3 uur. Neem vooraf en daarna de koorts eens op, meestal scheelt het een halve tot hele graad :!:
Bij koorts veel laten drinken. Bij gebruik van paracetamol is het belangrijk een spiegel op te bouwen. Dus niet af en toe te geven, maar echt consequent om de 4 of 6 uur (naar gelang leeftijd en gewicht van het kind) geven.
Ben je nog geinteresseerd in huismiddel bij oorpijn ? :D

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 jan 2011 22:14

schelpje3 schreef:Ben je nog geinteresseerd in huismiddel bij oorpijn ? :D

Zeker! De huisarts raadde mij Otalgan aan, maar er is vast iets natuurlijks?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jan 2011 22:24

Yep :D Niet lachen :lol:
Je hakt een ui fijn, doe dat tussen 2 gaasjes en plakt het achter het oor.
Dat gaat het beste als iemand op de kant ligt waar het oor niet pijn doet.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 12 jan 2011 10:21

Ach, eigenlijk best logisch. Een opengesneden ui is ook goed tegen verkoudheid, dus zal het ook wel effect hebben op de oren. Hopelijk binnenkort geen kinderen met oorpijn, maar dan gaan we het zeker uitproberen.

* dwalen ernstig af van het onderwerp *

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 jan 2011 20:11

Och, de waterpokken zijn wel over, nu hebben ze vastzittende kriebelhoest met braakneigingen en bijna 40 graden koorts.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 jan 2011 21:38

TheKeimpe schreef:Och, de waterpokken zijn wel over, nu hebben ze vastzittende kriebelhoest met braakneigingen en bijna 40 graden koorts.

De Mexicaanse griep heerst weer, wij kregen ook meer een melding van de GGD op het KDV. één van de verschijnselen was hoesten en koorts... 40 is wel heftig, zeker nadat ze al ziek zijn geweest!
Beterschap!!!
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 jan 2011 21:50

schelpje3 schreef:Yep :D Niet lachen :lol:

Ja! Die ken ik en werkt fantastisch! Had nog nooit van azijnsokjes gehoort. Weet je er nog meer? Ik hou dr van :wink: .

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 jan 2011 22:10

Dippie schreef:
TheKeimpe schreef:Och, de waterpokken zijn wel over, nu hebben ze vastzittende kriebelhoest met braakneigingen en bijna 40 graden koorts.

De Mexicaanse griep heerst weer, wij kregen ook meer een melding van de GGD op het KDV. één van de verschijnselen was hoesten en koorts... 40 is wel heftig, zeker nadat ze al ziek zijn geweest!
Beterschap!!!

Tja, de mex. griep is milder dan de gewone griep. Krijgen jullie daar ook een melding van?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 jan 2011 22:37

Schipje schreef:
schelpje3 schreef:Yep :D Niet lachen :lol:

Ja! Die ken ik en werkt fantastisch! Had nog nooit van azijnsokjes gehoort. Weet je er nog meer? Ik hou dr van :wink: .

Zo niet helemaal uit mijn hoofd, de kinderziektes liggen al een tijdje achter me.
Maar de azijnsokjes en oorgaasjes heb ik zo vaak moeten doen, die zitten ingebakken :wink:
Er schiet er me eentje te binnen:
bij keelontsteking, dus echt met ontstoken amandelen, probeer aan rauw spek te komen, dat kan nog bij een ambachtelijke slager. de zgn repen spek die je vroeger moest uitbakken bij de kapucijners en bruine bonen.
2 plakken is genoeg, leg die rondom de keel/hals van de zieke, bindt daar een zijden shawl (ja ja, liefst echte zijde) maar anders nep, om. Doe dat bijv savonds, voor het slapen gaan. De kans is groot dat het de volgende morgen een heeeel stuk beter is.
Als wij koorts hadden vroeger, kregen wij geen appel ! Een appel werd vroeger als koortsverhogend beschouwt. De huidige geneeskunde gelooft hier uiteraard helemaal niet in :)
Koorts is nuttig, eigenlijk mag deze niet onderdrukt worden door synthetische medicijnen.
Veel drinken, weinig eten.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 jan 2011 13:09

Memmem schreef:
Dippie schreef:

Beterschap!!!

Tja, de mex. griep is milder dan de gewone griep. Krijgen jullie daar ook een melding van?

Ik wist het wel uit de media, maar deze berichten staat nooit op de voorpagina.
Ik sluit beslist niet uit dat ze Mex. griep hebben gehad, en doordat hun weerstand al een beetje minder was komt het hard aan.
Anderzijds: zodra ze even geen koorts hebben eten ze weer als wolven (3 a 4 boterhammen per maaltijd). In korte tijd krijgen ze zo een flinke boost.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 apr 2011 14:26

Dochterlief had rare uitslag op haar benen die niet overging. Vrijdag ff langs de huisarts en die zei dat ze gordelroos heeft. Uur later was ze opgenomen op de kinderafdeling van het ziekenhuis. In quarantaine nog wel. Ging me melden bij de balie, was nog niet uitgesproken of werd al naar buiten gestuurd met mijn kleine meid. Ze was een gevaar aldaar. Werden we opgehaald door iemand in een mexicaanse griep uitvoering en door de achteruitgang een kamertje binnen. Allerlei onderzoeken gehad en met een kuur 's middags naar huis.
ja, dat is mijn mening dan he.....

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 apr 2011 14:49

*Annet* schreef:Dochterlief had rare uitslag op haar benen die niet overging. Vrijdag ff langs de huisarts en die zei dat ze gordelroos heeft. Uur later was ze opgenomen op de kinderafdeling van het ziekenhuis. In quarantaine nog wel. Ging me melden bij de balie, was nog niet uitgesproken of werd al naar buiten gestuurd met mijn kleine meid. Ze was een gevaar aldaar. Werden we opgehaald door iemand in een mexicaanse griep uitvoering en door de achteruitgang een kamertje binnen. Allerlei onderzoeken gehad en met een kuur 's middags naar huis.

Mijn ... wat een schrik, wat heeft je dochter ? de waterpokken ?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “Archief”