Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Schipje » 11 jan 2011 10:45

@liefie: ik ben morgen precies 14 weken.

@em: succes met de laatste loodjes! Loop je ook zo sloom? Op't laatst moest ik steeds zeggen: 'wacht even, niet zo snel, ik kan je niet bijhouden.' :P

@jannoek: had het nog niet gezegt, maar vind het een keurig nette oplossing zo met die paneelgordijnen!

Wij weten nog niet (of eigenlijk: ik weet nog niet) hoe we het met het babykamertje gaan doen. Lenthe slaapt er nu en ik wil haar nog niet op zolder laten slapen. Voor m'n gevoel is dat zo ver weg :wink: Op onze verdieping kan niet want er zijn maar twee kamers, de bewoners voor ons hebben van twee kamers 1 kamer gemaakt waardoor wij nu wel een heel lekker grote kamer hebben. Daar kan dus makkelijk een ledikant staan voor een paar maanden en misschien dan Lenthe naar zolder of bij elkaar. Weet iemand of dat werkt? twee kleine kinderen bij elkaar? Ik denk dat het wel moet lukken maar zijn er ook ervaringsmoeders hier?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2011 11:06

@ liefie graag gedaan! Ben benieuwd naar je keuze :mrgreen: Je mag van beide geslachten een proefdruk laten maken, dat is ook wel erg leuk. De service is prima!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 jan 2011 11:47

Schipje schreef:@liefie: ik ben morgen precies 14 weken.

@em: succes met de laatste loodjes! Loop je ook zo sloom? Op't laatst moest ik steeds zeggen: 'wacht even, niet zo snel, ik kan je niet bijhouden.' :P

@jannoek: had het nog niet gezegt, maar vind het een keurig nette oplossing zo met die paneelgordijnen!

Wij weten nog niet (of eigenlijk: ik weet nog niet) hoe we het met het babykamertje gaan doen. Lenthe slaapt er nu en ik wil haar nog niet op zolder laten slapen. Voor m'n gevoel is dat zo ver weg :wink: Op onze verdieping kan niet want er zijn maar twee kamers, de bewoners voor ons hebben van twee kamers 1 kamer gemaakt waardoor wij nu wel een heel lekker grote kamer hebben. Daar kan dus makkelijk een ledikant staan voor een paar maanden en misschien dan Lenthe naar zolder of bij elkaar. Weet iemand of dat werkt? twee kleine kinderen bij elkaar? Ik denk dat het wel moet lukken maar zijn er ook ervaringsmoeders hier?

wij hebben het gedaan en het ging prima, peuter sliep gewoon door als de baby huilde en andersom

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 11 jan 2011 12:58

Wij hebben hetzelfde probleem met de babykamer, hebben ook maar 2 slaapkamers. Hebben nu een wiegje, dus de 1e paar weken kan de baby bij ons op de kamer en daarna gewoon samen op 1 slaapkamer. Scheelt dat Rhodé nog lang niet alleen uit bed kan komen (kan nog niet eens staan :)).
Het enige wat ik jammer vind is dat de slaapkamer meer een peuterkamer dan een babykamer aan het worden is, maar misschien veranderd dat weer als de baby er is.

@ J.A. Dat voel je inderdaad goed, buik begint nu echt in de weg te zitten met bukken en zitten ed.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 jan 2011 13:19

Liefie: Of ik me goed voel: nou eigenlijk niet :oops: ik ben de hele dag door misselijk. Smorgens valt het nog wel mee, maar zodra de dag goed opgestart is begint het en het stopt pas snachts als ik genoeg geslapen heb... erg frustrerend, want we hebben niet zoveel nachtrust opt moment.
Moet zo gaan werken, morgenavond ook, maar een korte avond en vrijdag heb ik 1 nachtje. Dus zit aardig vol. neem een rol pepermunt mee omdat ik anders kokkend over de gangen loop :oops: Eet de hele dag door, vooral snoepjes die ik op kan 'sabbelen' voor de smaak, dan gaat het nog wel.

maar ik had me voorgenomen NIET te klagen de HELE zwangerschap, dus ik stop er weer mee 8-[ :wink:

Wij hebben dan wel 3 slaapkamers maar de meiden slapen op 1 kamer. Al een hele tijd, niet altijd even handig en praktisch want ze houden elkaar dus ook wakker.... vooral nu ze wat ouder zijn, maar ze vinden het zelf erg leuk en willen echt niet gescheiden worden... heb het al een paar keer gevraagd aan Sarah omdat ze nogal eens wakker gemaakt wordt door Eef, maar ze houdt het stug vol. Ik vind het prima zo eigenlijk.
Baby komt eerst op onze kamer in de wieg en daarna op de babykamer.
Ze wennen aan de geluiden. Ik dacht echt dat Sarah wakker zou worden van de bevalling toen met Eef, maar ze sliep overal doorheen, ook met de nachtvoedingen waar Eef nogal bij huilde als ze honger had.

@ liefje: bedankt!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 jan 2011 13:31

Wij hebben ook maar twee slaapkamers.
Maar zijn bezig ons huis te koop te zetten, zodat we iets groters kunnen kopen.

Ilona heeft ook 6 maanden bij ons op de kamer geslapen (toen hadden we nog maar 1 slaapkamer, maar ik vond het echt heerlijk. :)),
dus de baby komt ook lekker bij ons. En als ons huis nog niet verkocht is, gaan ze daarna bij elkaar op de slaapkamer.

Hm, ben nu 27 weken zwanger, en voel me al hoogzwanger. :/
Erg moe, ondanks 11 uur slaap gemiddeld. Vaak plassen, last bij bukken, moeilijker lopen, veel harde buiken.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 11 jan 2011 13:46

Schipje schreef:@em: succes met de laatste loodjes! Loop je ook zo sloom? Op't laatst moest ik steeds zeggen: 'wacht even, niet zo snel, ik kan je niet bijhouden.' :P

Dat komt me heeel bekend voor! :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 jan 2011 15:26

Hier hebben de meiden ook de eerste 10 maanden op onze slaapkamer geslapen, heerlijk!
Overdag op de babykamer en `s nachts in de wieg op onze kamer, had er geen problemen mee. :wink:

Sterkte met de kwaaltjes, soms is van je afpraten ook wel eens lekker toch, zie dat niet altijd als klagen. :-$ :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2011 15:34

Volgens mij ben ik echt de enige die een baby op de kamer een verschrikking vind :mrgreen: Ik blijf dan zo gericht op de baby en word echt overal wakker van. Bij ons slapen ze een week bij ons op de kamer en daarna gewoon op hun eigen kamer met beide slaapkamerdeuren open.
Daarbij zijn ze bij ons met 8 weken echt uit de wieg gegroeid en slepen met een ledikant vind ik ook zo wat, daargelaten dat het ook niet bij ons op de slaapkamer past.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 11 jan 2011 16:04

Nou een verschrikking is een groot woord, maar een pretje was het ook niet. Ik heb het ong 6 weken volgehouden dat Nieke bij ons op de kamer lag. Maar achteraf had ik haar al veel eerder naar haar eigen kamer moeten transporteren. Ik word ook overal wakker van en de eerste nacht dat ze op haar eigen kamer sliep, sliep ze gelijk door.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2011 16:13

Ik wilde Jurian ook niet op onze kamer hoor. Die kreeg toch geen bv, dus ik vond het onnodig. onze kamer was van onszelf. Toen de kraamverzorgster zei dat het toch wel makkelijk was de eerste nachten, heb ik het gedaan omdat zij het zei. Sowieso in het ziekenhuis die 2 nachten ook, en dat was toch wel heel gezellig. Maar na 2 of 3 nachtjes thuis ging hij lekker in zijn ledikantje in zijn eigen slaapkamer.
We hebben nu 4 slaapkamers, dus wel een kamertje over voor de baby gelukkig. Maar nu ik bv wil gaan geven komt de baby wel op onze kamer, dat lijkt me toch praktischer, omdat ik er altijd uit zal moeten, dan blijf ik liever lekker in mijn eigen bed. Maar als bv niet lukt ofzo, dan gaat het kindje lekker naar het eigen kamertje, die is toch naast de onze. En als we het alsnog niks vinden, ligt het ook zo weer op het eigen kamertje :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2011 17:15

Lammetje, sterkte joh, hopelijk stopt het snel, die misselijkheid!
Ik vind het soms wel apart, voor je verlof heb je minimaal 4 weken vrij, erna minimaal 10, maar tijdens die eerste weken waarin je je knap ellendig kunt voelen, gaat alles gewoon door. Logisch hoor, maar wel pittig, zeker als je 2 kinderen rond hebt lopen denk ik!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jan 2011 17:24

Wij zitten nog een beetje te puzzelen met wel/niet kindje op de kamer eerst bij ons.
Donderdag komen m'n ouders, die nemen dan de wieg mee, even kijken of het past bij ons op de kamer.
Zo ja, dan gaat een tante van me alles opnieuw bekleden, ben benieuwd!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 11 jan 2011 17:30

Bij ons is de slaapkamer zo klein dat er simpelweg geen ruimte is voor een wieg/ledikant. Nu staat het wiegje dus op de babykamer (pal naast de onze). Veel keuze hebben we dus niet.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 11 jan 2011 18:40

Wij hebben nu de 2 oudsten bij elkaar liggen, maar ook een tijdje een baby en 1tje van 1 jaar bij elkaar gehad,
dat ging gewoon goed! Soms werden ze wakker van elkaar maar sliepen ook zo weer in!

Ik slaap goed met een kind/baby naast me, maar mijn man absoluut niet!
Dus zelfs als ze ziek zijn, mogen ze zelden bij ons in bed :oops: :mrgreen:

Terug naar “Archief”