Kerstfeest?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Kerstfeest?!

Berichtdoor Faramir » 09 jan 2011 17:43

Bastiaan30 schreef:Nog een stokpaardje voor je, pak je geweer maaar vast.
http://bijbel.wikidot.com/kinderdoop

Ook onzin zeker?

Ik geloof niet in de kinderdoop maar in de sacramentele doop.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 09 jan 2011 17:52

Bastiaan30 schreef:
Pasker schreef:
Bastiaan30 schreef:

Jij zegt dat niemand de Wet kan houden. Volgens mij wel en daarom hebben we ook de Heilige Geest ontvangen. We staan dus niet onder de Wet maar zijn uitvoerders van de Wet want de Wet is immers in ons hart geschreven.

Nee, dat is pas beloofd aan Israel, wanneer zij tot bekering zijn gekomen, het is een kenmerk van het nieuwe Verbond met Zijn Verbonds-Volk, niet iets wat bij de Gemeente past.

Dus volgens jou was er geen uitstorting van de Heilige Geest op alle vlees? Hoe kunnen Christenen dan tot God hun Vader bidden als zij niet uit God geboren zijn?[/quote]
Ik denk dat de heilige Geest leeft in de ware christen,en deel is geworden van zijn geweten en bewustzijn.
Wij leven dan zoveel mogelijk, zoals God het graag ziet.Wellicht is het goed vergelijkbaar met de situatie die de joden zullen beleven, maar wat je aanhaalde was tot hen gezegd, niet tot de Gemeente.[/
quote]
Ja ja, volgens jou hebben wij de Heilige Geest niet ontvangen maar je schrijft wèl: Ik denk dat de heilige Geest leeft in de ware christen,en deel is geworden van zijn geweten en bewustzijn.
En wat mogen volgens jou dan wel "ware Christenen" zijn als heidenen volgens jou de Heilige Geest NIET hebben ontvangen?

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 jan 2011 17:58

Dat zei ik niet! de gemeente bestaat uit joden en heidenen.
Maar alleen hij die zich heeft bekeert en heeft laten dopen, ontvangt de gave van de Heilige Geest (hand 2:38)
Dit was trouwens tegen de joodse mannen gezegd.(vers 22)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jan 2011 18:34

Bastiaan30 schreef:of de Bereans,
waren zeker ook doe het zelvers?
Blijf bij de Schrift en de boodschap, zoals wij die u nalaten, schreef de apostel.
Onderzoek de geschriften, en wend u niet tot hen die geveinsde nederigheid prediken, wetticisme, of zich leraren vergaderen die prediken naar de mens' eigen begeerlijkheden.

Want zeg nu zelf, je weet best dat 95 % van je veilige gemeentetje zich daar thuisvoelt vanwege de traditie en de familie.Een levend geloof ten gevolge van schriftonderzoek en gebed nadat je zonder ouders zou zijn opgegroeid in je betreffende kerk, had je zeer waarschijnlijk ergens ander gebracht.Wees nu eens echt onbevooroordeeld en reset yourself.Met alleen de bijbel.
Zo moeilijk is die ook weer niet.

Roept de Bijbel ons niet op om ons te voegen bij de christelijke gemeente, waar jij, krachtens het woord "gemeentetje" geen respect voor op weet te waarderen? Wat doe je hier, op dit deel van Refoweb, waar jij krachtens je inschrijving hebt getekend voor het aanvaarden van de H. Schrift èn het Apostolicum alsmede respect voor de drie Formulieren van Enigheid? In tegenstelling tot Faramir, die "vermaledijde Roomse", maar die zich wel normaal gedraagt, vertoon jij vooral het gedrag van een ordinair schoppertje dat tegen alles waar Refoweb voor staat, lijkt te willen trappen en val je mensen met ongewenste private berichten lastig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2011 19:11

Ik vind de reactie ook erg bevooroordeeld voor een oproep tot onbevooroordeeld kijken. De gemeente bestaat voor 95 procent uit mensen die van de traditie houden (ipv van God?). Sowieso kan ik in allerlei kerken komen als christen en daar geloof vinden en ook eenheid met de gelovigen daar, ondanks bepaalde verschillen. Zelfonderzoek en schriftonderzoek zijn altijd goed, maar je conclusie is wat voorbarig. Misschien had ik zonder opvoeding / tradities in een andere kerk gezeten. Misschien in een vergelijkbare kerk... of misschien in een andere kerk. Dat zegt op zich nog niet zoveel.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 jan 2011 19:21

Marnix schreef:Ik vind de reactie ook erg bevooroordeeld voor een oproep tot onbevooroordeeld kijken. De gemeente bestaat voor 95 procent uit mensen die van de traditie houden (ipv van God?). Sowieso kan ik in allerlei kerken komen als christen en daar geloof vinden en ook eenheid met de gelovigen daar, ondanks bepaalde verschillen. Zelfonderzoek en schriftonderzoek zijn altijd goed, maar je conclusie is wat voorbarig. Misschien had ik zonder opvoeding / tradities in een andere kerk gezeten. Misschien in een vergelijkbare kerk... of misschien in een andere kerk. Dat zegt op zich nog niet zoveel.

laat ik het hypothetisch stellen.
Er zijn duizenden verschillende denominaties.
Als alle mensen van al deze kerkjes, nu eens religieus ''leeggeschud'' zouden worden, en allen op basis van schriftbestudering opnieuw zouden beginnen, biddend, en in kleine groepjes inde sfeer van elkaar dienend, ipv heersend over elkaar middels kerkordes synodes en concilies, hoeveel van die mensen denk je dat dan weer in hun oude kerkverband zouden zitten?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2011 19:45

Als de huidige kerkverbanden dan gehandhaafd bleven zijn dat er denk ik meer dan jij vermoedt. Maar ik hoop dat als zoiets als jij schetst zou gebeuren, het gevolg ook zou zijn dat er minder kerkverbanden over zouden blijven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 jan 2011 20:18

Marnix schreef:Als de huidige kerkverbanden dan gehandhaafd bleven zijn dat er denk ik meer dan jij vermoedt. Maar ik hoop dat als zoiets als jij schetst zou gebeuren, het gevolg ook zou zijn dat er minder kerkverbanden over zouden blijven.
Zoiets kan natuurlijk nooit gebeuren, ik bedoelde dat mensen tot het nivo van een ongelovige teruggebracht zouden worden. de harde schijf gewist, zeg maar.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jan 2011 20:37

Marnix schreef:Als de huidige kerkverbanden dan gehandhaafd bleven zijn dat er denk ik meer dan jij vermoedt. Maar ik hoop dat als zoiets als jij schetst zou gebeuren, het gevolg ook zou zijn dat er minder kerkverbanden over zouden blijven.

Volslagen irreëel hypothetisch geneuzel. Kerkverbanden zijn historisch gegroeid en het lijkt me sterk dat iemand die zich in de RKK thuisvoelt, plotseling, gereset, overgaat tot de OGGiN.

Hadden we het overigens niet over het kerstfeest in dit topic?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 jan 2011 20:40

Bastiaan30 schreef:
Zoiets kan natuurlijk nooit gebeuren, ik bedoelde dat mensen tot het nivo van een ongelovige teruggebracht zouden worden. de harde schijf gewist, zeg maar.

Moet er toch gewist worden wat de Here God heeft ingegeven, =;
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 jan 2011 20:42

Misschien bastiaan moet jouw harde schijf wel gewist worden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 jan 2011 21:46

schaapje schreef:
Bastiaan30 schreef:

Moet er toch gewist worden wat de Here God heeft ingegeven, =;
Dat was de vraag waar ik op wachtte, denken we dat God alle duizenden verschillende kerken heeft ingegeven wat ze denken, en dat God dus verantwordelijk is voor de scheuringen en elkaar veroordelen?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jan 2011 21:49

schaapje schreef:Misschien bastiaan moet jouw harde schijf wel gewist worden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Er zit een virus op.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 jan 2011 21:52

Optimatus schreef:
schaapje schreef:Misschien bastiaan moet jouw harde schijf wel gewist worden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Er zit een virus op.

Erik, je wordt nu echt vervelend

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jan 2011 21:57

Optimatus schreef:Hadden we het overigens niet over het kerstfeest in dit topic?

Klopt. Alhoewel het al weer eventjes geleden is heb ik een uiterst fijne kerst gehad. Jij ook?

Terug naar “Archief”