Bastiaan30 schreef:Nog een stokpaardje voor je, pak je geweer maaar vast.
http://bijbel.wikidot.com/kinderdoop
Ook onzin zeker?
Ik geloof niet in de kinderdoop maar in de sacramentele doop.
Moderator: Moderafo's
Bastiaan30 schreef:Nog een stokpaardje voor je, pak je geweer maaar vast.
http://bijbel.wikidot.com/kinderdoop
Ook onzin zeker?
Bastiaan30 schreef:Pasker schreef:Bastiaan30 schreef:
Jij zegt dat niemand de Wet kan houden. Volgens mij wel en daarom hebben we ook de Heilige Geest ontvangen. We staan dus niet onder de Wet maar zijn uitvoerders van de Wet want de Wet is immers in ons hart geschreven.
Nee, dat is pas beloofd aan Israel, wanneer zij tot bekering zijn gekomen, het is een kenmerk van het nieuwe Verbond met Zijn Verbonds-Volk, niet iets wat bij de Gemeente past.
quote]Ik denk dat de heilige Geest leeft in de ware christen,en deel is geworden van zijn geweten en bewustzijn.
Wij leven dan zoveel mogelijk, zoals God het graag ziet.Wellicht is het goed vergelijkbaar met de situatie die de joden zullen beleven, maar wat je aanhaalde was tot hen gezegd, niet tot de Gemeente.[/
Bastiaan30 schreef:of de Bereans,
waren zeker ook doe het zelvers?
Blijf bij de Schrift en de boodschap, zoals wij die u nalaten, schreef de apostel.
Onderzoek de geschriften, en wend u niet tot hen die geveinsde nederigheid prediken, wetticisme, of zich leraren vergaderen die prediken naar de mens' eigen begeerlijkheden.
Want zeg nu zelf, je weet best dat 95 % van je veilige gemeentetje zich daar thuisvoelt vanwege de traditie en de familie.Een levend geloof ten gevolge van schriftonderzoek en gebed nadat je zonder ouders zou zijn opgegroeid in je betreffende kerk, had je zeer waarschijnlijk ergens ander gebracht.Wees nu eens echt onbevooroordeeld en reset yourself.Met alleen de bijbel.
Zo moeilijk is die ook weer niet.
Marnix schreef:Ik vind de reactie ook erg bevooroordeeld voor een oproep tot onbevooroordeeld kijken. De gemeente bestaat voor 95 procent uit mensen die van de traditie houden (ipv van God?). Sowieso kan ik in allerlei kerken komen als christen en daar geloof vinden en ook eenheid met de gelovigen daar, ondanks bepaalde verschillen. Zelfonderzoek en schriftonderzoek zijn altijd goed, maar je conclusie is wat voorbarig. Misschien had ik zonder opvoeding / tradities in een andere kerk gezeten. Misschien in een vergelijkbare kerk... of misschien in een andere kerk. Dat zegt op zich nog niet zoveel.
Zoiets kan natuurlijk nooit gebeuren, ik bedoelde dat mensen tot het nivo van een ongelovige teruggebracht zouden worden. de harde schijf gewist, zeg maar.Marnix schreef:Als de huidige kerkverbanden dan gehandhaafd bleven zijn dat er denk ik meer dan jij vermoedt. Maar ik hoop dat als zoiets als jij schetst zou gebeuren, het gevolg ook zou zijn dat er minder kerkverbanden over zouden blijven.
Marnix schreef:Als de huidige kerkverbanden dan gehandhaafd bleven zijn dat er denk ik meer dan jij vermoedt. Maar ik hoop dat als zoiets als jij schetst zou gebeuren, het gevolg ook zou zijn dat er minder kerkverbanden over zouden blijven.
Bastiaan30 schreef:Zoiets kan natuurlijk nooit gebeuren, ik bedoelde dat mensen tot het nivo van een ongelovige teruggebracht zouden worden. de harde schijf gewist, zeg maar.Marnix schreef:Als de huidige kerkverbanden dan gehandhaafd bleven zijn dat er denk ik meer dan jij vermoedt. Maar ik hoop dat als zoiets als jij schetst zou gebeuren, het gevolg ook zou zijn dat er minder kerkverbanden over zouden blijven.
Dat was de vraag waar ik op wachtte, denken we dat God alle duizenden verschillende kerken heeft ingegeven wat ze denken, en dat God dus verantwordelijk is voor de scheuringen en elkaar veroordelen?schaapje schreef:Bastiaan30 schreef:Zoiets kan natuurlijk nooit gebeuren, ik bedoelde dat mensen tot het nivo van een ongelovige teruggebracht zouden worden. de harde schijf gewist, zeg maar.Marnix schreef:Als de huidige kerkverbanden dan gehandhaafd bleven zijn dat er denk ik meer dan jij vermoedt. Maar ik hoop dat als zoiets als jij schetst zou gebeuren, het gevolg ook zou zijn dat er minder kerkverbanden over zouden blijven.
Moet er toch gewist worden wat de Here God heeft ingegeven,
schaapje schreef:Misschien bastiaan moet jouw harde schijf wel gewist worden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Optimatus schreef:schaapje schreef:Misschien bastiaan moet jouw harde schijf wel gewist worden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er zit een virus op.
Optimatus schreef:Hadden we het overigens niet over het kerstfeest in dit topic?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten