Bastiaan30 schreef:@Faramir
Dat doe ik niet, ik heb nog nooit mezelf verlaagd tot het gebruiken van veroordelende onliners,zoals klinklare onzin, keiharde leugens, enz
Mag jij liegen? Dit is een forum, en het leuke daarvan is dat al je reacties (indien deze niet verwijderd zijn) terug te halen zijn.
Als je zegt dat ik een halve waarheid gebruik, NOEM DAN WELKE EN ONDERBOUW HET, losse flodders kan ik weinig mee.
Ik zal zo je oude bijdrage citeren en aangeven wat je vraagt.
Ook jij bent nog niet veel veranderd, zie ik, misschien dat je net nieuwe batterijen hebt in je alert-melder, wanneer je PC een RK sensitiviteitje oppikt..
Laster is iets waar ik niet tegen kan. Of het nu de RKK de PKN of wat mij betreft de islam betreft. Dat mensen die zich met laster bezighouden het vervelend vinden dat niet iedereen ja knikt als ze weer eens onzin uitkramen begrijp ik overigens wel.
Probeer wat minder persoonlijk te discussieren, als je ook al geen tegenargumenten hebt, dan lijkt het ten minste nog wat professioneler.
Ik ben geen professional op het gebied van forumdiscussies, die intentie heb ik ook niet. Over persoonlijk gesproken, wat denk jij dat je nu aan het doen bent? Nogmaals, waarom stel jij andere eisen aan jezelf dan dat je van anderen verwacht? Is dat niet ontzettend hypocriet?
Bastiaan30 schreef:Ach , de meesten vieren ook de zondag zoals de joden hun sabbat, zonder na te denken.
Net als Kerstmis geheel onbijbels.
Maar ja we willen onze eigen religie, door mensen geinstalleerd,
de zondag werd door Keizer Constantijn ingesteld, (en Pascha verboden!)
De zondag (en zo veel andere dingen die hem worden toegeschreven) zijn niet door Constantijn ingesteld. Constantijn had geen zeggenschap op concilies daar hij geen bisschop was. Constantijn had er slechts zijdelings mee te maken.
kerstmis door de RKK ingesteld, op een datum die niet eens in de buurt kan liggen van de Gebeurtenis,
Kerstmis is niet door de rooms-katholieke Kerk ingesteld. Geschiedkundig kan dit simpelweg niet daar pas gesproken wordt over een rooms-katholieke Kerk na het grote schisma van 1054 na Christus.
Dankdag ipv Loofhuttenfeest,
Een/de dankkdag en het loofhuttenfeest lijken geen eens op elkaar.
Een Pontif(Hogepriester Paus) ipv Jezus.
Jezus staat in elke Mis in elke viering centraal. De paus heeft Jezus niet vervangen oid. Lees de catechismus van de katholieke Kerk er mar op na om te zien wat voor een plaats zowel Jezus als de paus innemen binnen het katholieke geloof.
De doop ipv de besnijdenis,
Niet ipv.
Belijdenis ipv doop,
Ook niet ipv. Je haalt van alles en nog wat door elkaar en tevens zeg je nu eigenlijk dat de belijdenis ipv de besnijdenis is gekomen. Ik ben dan wel geen protestant, maar weet wel dat het klinkklare onzin is.
Vandaar, "zal Ik nog geloof vinden wanneer ik terug kom"?
Kijk maar eens heel goed in de spiegel, want aan waarheidsbevinding doe je zo te zien niet. Welke Waarheid heeft halve waarheden en hele leugens nodig? Indien je daadwerkelijk informatie wil over bijvoorbeeld kerkgeschiedenis dan zou ik als ik jou was eens afstappen van de samenzweringssites en serieuze geschiedkundige werken uit de bibliotheek halen.
Zoals nu is aangetoond, je reacties staan bol van de oneliners, halve waarheden en hele leugens. Misschien doe je het niet bewust, maar het is helaas niet anders.