Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 07 jan 2011 20:14

Lief! Maar mij niet gezien :mrgreen:

Ons kamertje kan ook niet verkeerd zijn, mochten ze er naast hebben gezeten met de echo. 't wordt wit met zilver details, en volgens mij kan dat voor allebei ;-)

Gisteravond hebben we het kamertje helemaal leeggeruimd, alleen het bureau moet er nog uit. onvoorstelbaar hoeveel zooi je in korte tijd kan verzamelen.... :-oo Gelukkig hebben we nog een ruime zolder, dus daar konden we alles wat we wilden bewaren kwijt :).

Morgen komt m'n schoonvader om te 'klussen'. Naja, stelt niks voor, alleen de nis dichtmaken zodat het een soort kast wordt. D'r past alleen geen deur in, dus hebben we net paneelgordijnen gekocht bij de IKEA als afscheiding. Ben benieuwd hoe dat wordt....

En dan maar wachten tot het ledikantje komt ;-)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 07 jan 2011 20:47

Ik ben net gebeld door mijn broer... Hij hoopt 4 Augustus voor het eerst papa te worden :D :D :D
Hij klonk zo gelukkig 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 07 jan 2011 20:56

Wat leuk Jans! Gefeliciteerd!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 jan 2011 21:17

@ Jannoek: was hier precies hetzelfde. Wit, grijs en zilver. En direct na de geboorte de rose/bloemendingen neergezet en neergelegd.

@MissF: verspreken heb ik me maar 1 keer gedaan (en dat stel had het niet door.... we hadden het over babykaartjes e.d. zei ik: 'we hebben ook voor de zekerheid het jongenskaartje gemaakt'. Ik kon mijzelf wel slaan ](*,) Na de geboorte van Anna Sofie ernaar gevraagd, maar ze hadden het nooit gemerkt.

Maar wat ik heel lastig vond was het gissen van sommige mensen. Mijn schoonouders/zussen bleven maar bezig: 'wat wordt het... oh je verspreek je enz...' sloeg allemaal nergens op want we verspraken ons niet. En ze wisten ZOOO zeker dat het een jongetje werd :lol: Soms denk ik wel eens.. als ik ooit weer zwanger wordt doe ik denk ik maar net of ik het niet weet wat hun betreft. Of ik zeg dat ze het niet zeker weten. (dan lieg ik niet want zeker is het nooit)
Ik vind dat mensen moeten respecteren dat je het zelf wilt weten en niet aan anderen vertellen. Zelfde dat je moet respecteren dat mensen niet willen weten wat het geslacht is.

Mijn 'best friend' is ook weer zwanger. Nu 11 weken. Ze had net ervoor een miskraam gehad en had ook met 5 weken weer een bloeding dus ze was best bang dat het mis was gegaan. Maar met de 10 weken echo was het een prachtkindje!
Ze heeft een dochtertje dat 3 weken jonger is dat ons kindje. We wilde weer tegelijk zwanger worden.. maar jah... zij hoeven elkaar maar aan te kijken en ze zijn zwanger en dat is :roll: hier niet zo.
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jan 2011 21:30

Als mensen mij vragen of we willen weten wat het wordt zeg ik standaard ja hoor als het geboren is.
Vind het eigenlijk wel apart dat mensen het vragen juist de verrassing is zo leuk!

@Jans Gefeliciteerd!

@sterretje Collega van mij heeft ook van week 5 t/m week 12 gevloeid soms erg veel maar alles is goed met het kindje al is het voor hun heel heftig want van de zomer hebben hun ook een miskraam gehad.
Bij iedereen is het zo verschillend hoe snel ze zwanger zijn maar hopelijk mogen jullie ook binnenkort weer een wondertje verwachten..

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 jan 2011 23:36

gefeliciteerd jans1!

ik vond de verrassing dit keer leuk, maar een volgende keer zou ik het misschien ook wel leuk vinden om te weten, maar dan niemand vertellen!

mijn vriendin is volgende maand uitgerekend, maar ligt nu al een week in het ziekenhuis met dreigende zwangerschapsvergiftiging :? best spannend!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2011 08:43

Ik zie toch weinig meer baby-achtigs aan zo'n truitje dan aan een gewoon wit shirtje eigenlijk...Ik vind sowieso wit al lekker baby-achtig staan, en voor de eerste dagen erg lief.
De verrassing wat het is was bij Jurian zeker leuk, maar voor een controlfreak als ik niet heel handig. Eigenlijk vond ik het gewoon niet fijn. Dus ik ben blij als we het dit keer wel te weten komen. En als we ons wel verspreken, ach, da's geen ramp, dan weten maar gewoon meer mensen het. Maar ik heb het mijn man beloofd.... ;)
Ik voel nu bijna elke dag wel een keer het kindje, zo leuk! Van de week voor het eerst aan de zijkant, en toen wist ik zeker dat het niet mijn darmen zijn, want die heb ik nog nooit op die plek gevoeld. :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jan 2011 09:40

Wil me er verder geheel niet mee bemoeien maar ik zit hier echt met verbazing te lezen :mrgreen:
Mensen die zomaar aan je buik voelen, dat is bij mij nou nog nooit opgekomen dat te doen bij iemand.
En dan nog al die vragen van veel mensen of je weet wat het kindje is, een jongen/meisje, zoiets vragen wij nooit.
Is ook lekker belangrijk als buitenstaander om te weten wat het geslacht van het kindje is =;

Als ik jullie hier allemaal zo hoor kletsen over die kindjes die trappelen in jullie buik, alle plannen die jullie hebben, het lekker bezig zijn voor de kindjes...wat bijzonder moet dat zijn om zoiets mee te mogen maken :D
Al kijk ik het krijgen van kinderen niet helemaal door een roze bril want er komt ook genoeg zorgen bij kijken...

Jans: wat LEUK! gefeliciteerd hoor!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 jan 2011 10:26

@Jans1: Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 jan 2011 11:35

@Jans: gefeliciteerd!

Ik vind het sowieso stom als mensen vragen wat het WORDT. het ís al ons kindje, en het ís een jongen of een meisje. Dat verandert toch niet na de geboorte. #-o

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 jan 2011 11:37

@Tuinfluiter leuk & knap dat je hier meeleest en mee praat! Sterkte met alles!

En dat geldt natuurlijk ook voor Sterretje en alle anderen die graag ook een zwangerschap mee zouden willen maken...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2011 12:16

Nou idd, daar heb ik echt onwijs veel respect voor!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 08 jan 2011 12:51

MissF schreef:Nou idd, daar heb ik echt onwijs veel respect voor!

@ jans: gefeliciteerd!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 jan 2011 14:29

MissF schreef:Nou idd, daar heb ik echt onwijs veel respect voor!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jan 2011 14:30

Bedankt allemaal meiden voor jullie woorden!!

Als ik eerlijk moet zijn heb ik het een aantal weken best heftig gevonden hier van zoveel zwangere meiden hun verhalen te lezen.
Er zijn er toch verschillende bij die ongeveer even oud zijn als ik en die voor de 1e keer een kindje of al een 2e kindje mogen krijgen, dat geeft je toch stof toch nadenken.
Nu een aantal weken later kan ik er weer heel anders tegen aan kijken en genieten van jullie verhalen :D

Ik zie het zwanger zijn gelukkig niet door een roze bril want ook hier lees ik toch geregeld van alle nare dingen die bij het zwanger zijn komen kijken.
Kan ook blij zijn met het leventje wat wij saampjes hebben zonder zwanger zijn of het hebben van een kindje :D
En tuurlijk, het brengt jullie een prachtig kindje op, maar voor nu moeten jullie door die soms best zware tijd door.

Vind dat jullie allemaal een leuke smaak hebben hoor, heb erg leuke kamertjes en dingetjes voorbij zien komen :D

Terug naar “Archief”