Wat speelgoed betreft ben ik het eigenlijk met TheKeimpe eens. Daarom hebben we bákken lego en duplo en ze spelen daar ook heel vaak mee. Toch heeft onze jongste ook een vormenkever voor haar verjaardag gekregen, mét muziekjes en een educatief onderdeel, dus helemaal consequent ben ik niet. Ik vind nl. ook dat je het kunt overdrijven; één of twee van zulke speeltjes kunnen vast geen kwaad

En wat betreft het schrijven van je naam op de kleuterschool: als het helemaal uit het kind komt, prima, maar stimuleren zou ik het zeker niet. Hier konden de jongens het geen van allen voor groep 2, en de tweeling zelfs pas aan het eind van groep 2, maar toch hebben we 2 kinderen met een (zeer hoog) IQ. Dus het zegt niks over de intelligentie volgens mij.
Hier mogen de jongste 2 (3,5 en 1 jaar) nog niet op de laptop. Filmpjes kijken is niet interessant omdat het geluid het niet (meer) doet en we stimuleren het ook absoluut niet. Laat ze maar lekker buiten spelen

De 4 jongens hebben allemaal 1 tot 1,5 uur computertijd per week (wordt geregeld via Kliktime, dus smokkelen is er niet bij