Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor saartje » 06 jan 2011 13:39

Wat een mooie buikfoto's! Het lijkt me een heel bijzonder gevoel om dat getrappel te voelen. Enneh... wel heel fijn dat er meiden zijn die MVM doen zodat anderen geholpen kunnen worden... dus (ook al ishet voor mij niet van toepassing) bedankt!
Psalm 25:2 (ber.)

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 jan 2011 15:42

liefie schreef:
Ik ben op zoek naar die ouderwetse luiertruitje die je aan de achterkant met een strikje vastzet en van die pleisters ze zouden bij de hema te koop moeten zijn maar kan ze niet vinden.
Volgens de verkoopster hebben hun ze niet.

M'n zus kon ze ook nergens vinden...Schijnt erg moeilijk aan te komen! M'n moeder heeft de zolder overhoop gehaald, en die had er nog wat!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 jan 2011 15:52

@Liefie, bedoel je zoiets?

@Saartje, ik hoop dat jullie het kindergeluk - op een andere manier - ooit weer gegeven wordt! Sterkte!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 jan 2011 18:58

-Judith- schreef:
liefie schreef:
Ik ben op zoek naar die ouderwetse luiertruitje die je aan de achterkant met een strikje vastzet en van die pleisters ze zouden bij de hema te koop moeten zijn maar kan ze niet vinden.

M'n zus kon ze ook nergens vinden...Schijnt erg moeilijk aan te komen! M'n moeder heeft de zolder overhoop gehaald, en die had er nog wat!

waarom wil je die hebben dan ???

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 jan 2011 19:15

liefie schreef:Gewicht van een ongeboren kindje wordt heel vaak verkeerd geschat hoor ik zo vaak! Vriendin zou ook van een klein kindje bevallen kleine 6 pond bleek toch ruim 8 pond te zijn :D

@MissF ik was ook heel erg blij dat ik klaar was met MVM maar heb het er wel voor over gehad.

Mooie buikfoto's ik heb er vanmorgen ook een gemaakt zal mijn man eens vragen om hem op de laptop te zetten (stelt echt niks voor met jullie hoor haha :mrgreen: )

Die truitjes heb ik bij alle 4 gebruikt voor de 1e vier weken of zo. Is wel makkelijk ja. Wil je ze gebruiken van me? Zal ik eerst in de kast moeten duiken kijken of ik ze echt nog heb. En ws woon je niet naast de deur.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2011 19:31

liefie: vijf maand terug hadden ze die nog. En marktplaats dan?? K heb ze hier van mijn moeder geleend die dingen slijten toch haast niet!

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 06 jan 2011 20:26

@ liefie: Ik heb ze bij ons bij de Hema pas (= 2 weken terug) nog gezien, met knooptouwtjes aan de achterkant..

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 jan 2011 20:40

Wat vinden jullie het voordeel van die truitjes?
Ik heb er ook nog stapel van liggen (van mijzelf van vroeger;-))
Time flies when you have none!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 jan 2011 21:05

Sterretje schreef:Wat vinden jullie het voordeel van die truitjes?
Ik heb er ook nog stapel van liggen (van mijzelf van vroeger;-))

dat vroeg ik me ook al af ja

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2011 21:12

Mijn moeder deed ze bij ons allemaal ook aan, en toen mijn zusje geboren werd vroeg de kv: welke kleertjes moet ze aan?
Mijn moeder was verbaasd. 'Een luiertruitje natuurlijk!' De kv had dat nog nooit gezien. Da's ondertussen 17 jaar geleden. mijn moeder vond dat gewoon lief staan.
Sowieso vond ik helemaal in het begin rompertjes met drukknoopjes aan de zijkant wel ideaal. Die miniarmpjes in mouwen wurmen vond ik zo'n gedoe. In die zijsluitingrompertjes rol je het kindje zo in zeg maar. misschien is dat het voordeel van een luiertruitje. Ik vind zelf de eerste kleertjes toch wel goud waard :D Als we erachter zijn wat het wordt, ga ik zeker op pad om de eerste kleertjes te kopen. Ook als een knul is, want die krijgt weer een ander setje kleertjes aan dan Jurian. Al had ik er bij Jurian helemaal niet bij nagedacht. Toen ik een tas klaarmaakte omdat de kans bestond dat ik naar het zkh moest 2 dagen voor de uitgerekende datum, omdat de vk dacht dat hij erg groot was, heb ik gewoon het eerste beste setje in de tas gemikt. Maar achteraf vind ik het wel leuk om die voor hem te bewaren :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jan 2011 21:36

Ik ben in totaal bij 3 hema's geweest en die verkopen ze niet meer. Maar mijn vriendin heeft ze nog (vorig jaar had de hema ze hier nog wel) en die mag ik gebruiken en mijn ma dacht dat ze ze ook nog heeft.
De kraamweek krijgt ons kindje een rompertje aan met daaroverheen een ouderwets luiertruitje en een flanelen doek rond de beentjes gewikkeld en witte sokjes :D
Heel ouderwets maar zo lief (vinden wij dan :lol: )

Maar het is gelukkig al opgelost.

@Jannoek dat truitje heb ik hier ook liggen maar hoor nu al van verschillende kanten dat het niet echt heel handig is.

@MissF wij hebben ook een stuk of wat rompertjes die je helemaal open kan doen erg makkelijk aandoen de eerste tijd met zo een klein kindje.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 jan 2011 21:43

heb dat nog nooit gezien hoe jullie dat willen doen, grappig :)

Hier ook van die rompertjes die je helemaal open kan doen, lijkt me ook ideaal!

Ben nu nog op zoek naar een paar leuke setjes voor de eerste dagen, maar vind het verdraaid lastig om iets moois te vinden... Vind wit bij die hele kleintjes eigenlijk het mooist, al hebben we van lief een heel gaaf setje gekregen in 't rood, die is dan ook wel weer gaaf ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jan 2011 22:07

Ik heb er ook geen voorbeeld foto van eerlijk gezegd.

Vandaag contact gehad met mijn manager wat ik wil na de bevalling (als alles natuurlijk goed mag gaan) gelukkig hoef ik mijn uren nog niet definitief vast te zetten dat hoeft pas na de bevalling.
Ik hou het nu maar even op minimaal 16 uur en maximaal 20 uur en niet meer dan 2 dagdiensten per dag voor de rest avonddiensten en om het weekend werken.
Ben benieuwd wat zijn antwoord hierop is :D

Ik ben ook al op zoek geweest naar wat leuke setjes kleding maar vind het best moeilijk maar opzich hebben we wel even genoeg voor de eerste 2 weken.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 jan 2011 09:42

liefie schreef: De kraamweek krijgt ons kindje een rompertje aan met daaroverheen een ouderwets luiertruitje en een flanelen doek rond de beentjes gewikkeld en witte sokjes :D
Heel ouderwets maar zo lief (vinden wij dan :lol: )

Dat trok ik onze kinderen ook aan de eerste 3 dagen. 't Staat zo schattig ...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2011 09:56

Een doek om de beentjes gewikkeld? Daar heb ik nog nooit van gehoord. :)
Als je het kindje dan optilt, dan valt dat er toch zo af?. Is toch niet praktisch?
Of eh, hoe moet ik dat dan zien?

Terug naar “Archief”