Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor lammetje » 05 jan 2011 16:16

Leuk die buiken. Wat een verschillen hé! Grappig vind ik dat!
Hier nog geen buikfoto gemaakt. Moet het nodig doen, wil het iedere 2-4 weken op dezelfde plek doen met dezelfde kleding. Vind het leuk om het verschil dan terug te kijken.

Hier nog nooit een cursus gedaan, ben daar totaal geen typje voor. Zie die zwangere vrouwen allemaal staan kletsen op mn werk (worden beneden ook cursussen gegeven) maar het trekt me niet echt eigenlijk.

Las heel wat pg terug een vraag over indeling van werken etc. hier blijft het hetzelfde. Ik ben oproepkracht dus werk alleen als ik zin heb en oppas. We hebben vrijwel geen oppas meer nodig, ik probeer alleen te werken als 1 van de 2 thuis is. Werkt prima zo. Alleen met nachtdiensten laat ik ze wel eens logeren, is net zo handig smorgens vroeg, kan ik meteen mn bed in.

vandaag bij de kraamzorg gekeken, SHG gaat het niet worden want dan krijg ik maar 6 dagen volledige dagen hulp en moet ik de 7de en 8ste zelf bij betalen als ik nog 2 dagen hulp wil. En dat vind ik eerlijk gezegd een beetje zonde. En vind 6 dagen eigenlijk een beetje weinig...

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 05 jan 2011 19:55

Mooie buiken allemaal! Mijne is nu volgens mij iets dikker dan bij de 1e, maar mijns inziens nog best bescheiden voor 30 weken (heb helaas nog geen foto gemaakt).. Ik merk wel dat ik af en toe snel groei en dan weer weinig. Ken iemand waarbij je tot 32 nog maar een minibuikje kon zien, maar met 40 weken een megatoeter had, dus dat kan ook 8) .
Heb gelukkig geen last van mensen die aan mijn buik willen voelen, van degene die het doen kan ik het wel hebben :wink: ... Bij de 1e af en toe wel, geen vreemden, maar familie die het ongevraagd deed. Ik kreeg dan direct het gevoel van: Blijf af, dit is van mij! :D
Ik doe nu geen cursus, heb bij de 1e wel Zwanger en Fit gedaan, vond het bewegen wel prettig en de info over je houding. Al die andere informatie over hoe je baarmoeder enzo groeit, wist ik allemaal wel, dus daarom deze keer geen cursus.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 20:07

Grappig inderdaad, al die buiken! Leuk om te zien :)

Zwanger en Fit wil ik ook gaan doen, bij een fysiotherapiepraktijk, was dat bij jou ook, mamavanroos? weet je trouwens al wie ik ben? :mrgreen:

@Em. Ja echt heel bijzonder, dat getrap! Gister legde ik m'n hand op m'n buik en in eens voelde ik veel getrap :)

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 05 jan 2011 20:15

Heb Zwanger en Fit rondom de bevalling gedaan, werd hier gedaan vanuit de thuiszorg (Vierstroom), maar werd wel gegeven door een fysiotherapeut, dus je kon wel veel vragen stellen over al je pijntjes aan je bekken, spieren enz.

Dat getrap is inderdaad heel bijzonder, vind het ook wel een gezellig gevoel. Al zou het soms wel prettig zijn als hij/zij even ging slapen :) . Voel deze veel beter, had bij Rhodé een placenta die voor lag, nu achter.

@ Jannoek: Weet HEEL ZEKER wie jij bent :lol:, idd mijn oude huis- en klasgenoot.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 20:30

@mama van roos haha! :)

Dat van die Zwanger en fit is dan denk ik 't zelfde soort cursus als ik wil gaan volgen!

Mijn placenta ligt schuin voor, dus ik voel voornamelijk links heel veel, rechts veel minder..

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 05 jan 2011 21:14

wauw! wat een gave buik foto's allemaal. wel blijven updaten hoor ;)
Afbeelding

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 05 jan 2011 21:18

kZal binnenkort weer eens een nieuwe maken.
De verloskundige schatte vandaag de baby op 7 pond, en dat terwijl ik morgen pas 37 weken ben.... :shock: kVond het eigenlijk best groot. kBen blij dat de kleine goed groeit, maar ik hoop toch maar dat ik niet over tijd ga lopen. Maar goed, het is maar een schatting. We zullen zien...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 05 jan 2011 21:47

Em, nu al 7 pond, dat zou flink zijn. Maar wat je zegt, het is maar een schatting, het kan echt heel anders zijn nog.

Jannoek, ik vind die grens van levensvatbaarheid ook wel iets heel bijzonders. Voor mij ook een soort geruststelling.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 22:34

@Parkiet, dat kan ik me goed voorstellen! Ik denk ook steeds 'nog X weken, dan is het 26 weken'.
Voor m'n gevoel hoor je ook nog best vaak dat het tussen de 20 en 25 weken mis gaat... Misschien ook wel daarom dat ik daar zo naar toe leef. Terwijl dat natuurlijk nog geen garantie is dat alles goed gaat...

@Em. Wow, dat zou wel groot zijn... Ik moet zeggen dat ik al 'schrok' van alle curves met de 20 weken echo. Alles zat echt precies op het uiterlijke rechterrandje... Maar goed, 't kan nog alle kanten op natuurlijk.

Succes met de laatste loodjes!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 jan 2011 23:27

@Em, vanaf 37 weken geldt hier een dagelijkse meldplicht he! :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 jan 2011 09:43

Mooi al die buikfoto's! AG, wat heb jij een mooi bolletje en missf! Wat heb je al een grote buik voor 15 weken! Ik ben nu 13 weken maar bij mij is het echt nog zo'n dik-buikje en nog niet echt een zwanger-buikje.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2011 10:08

Haha, ik vind het wel meevallen, voor een tweede. Zeker omdat ik niet zoveel aankom. Ik zal morgen ofzo eens een gewone broek aandoen, dan zie je dat het opeens weer minder lijkt ;) Ik ben sowieso nooit plat, maar met een broek of rok dan trekt het wel netjes zeg maar. Maar nu met een positiebroek, dan heeft het alle ruimte, dus de helft is van de baby, de helft had ik al ;)

Vandaag mijn laatste moeders voor moeders flesjes buiten gezet. Wat een opluchting, ik vond het helemaal niet prettig, altijd perse in de douche naar het toilet, dat gehang boven een beker :oops: maargoed, morgen 16 weken, dus nu hoeft het niet meer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 06 jan 2011 11:38

Zo, bij dezen aan mijn meldplicht voldaan voor vandaag :wink:

Hier i.e.g. alles lekker rustig.
KZal vandaag nog eens een buikfoto gaan maken, dan post ik die binnenkort, inmiddels is de buik wel weer wat groter. Overigens ben ik verder niet veel aangekomen (kilootje of 7 a 8 in totaal), alles zit dus blijkbaar in de baby, placenta en vruchtwater. Klopt ook wel, want je ziet het ook alleen maar aan m'n buik en kheb nergens vocht oid.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 06 jan 2011 13:09

Een tijdje meegelezen en niet gereageerd.. Alle zwangeren: gefeliciteerd! Wat zijn het er veel!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jan 2011 13:21

Gewicht van een ongeboren kindje wordt heel vaak verkeerd geschat hoor ik zo vaak! Vriendin zou ook van een klein kindje bevallen kleine 6 pond bleek toch ruim 8 pond te zijn :D

@MissF ik was ook heel erg blij dat ik klaar was met MVM maar heb het er wel voor over gehad.

Mooie buikfoto's ik heb er vanmorgen ook een gemaakt zal mijn man eens vragen om hem op de laptop te zetten (stelt echt niks voor met jullie hoor haha :mrgreen: )

Ik ben op zoek naar die ouderwetse luiertruitje die je aan de achterkant met een strikje vastzet en van die pleisters ze zouden bij de hema te koop moeten zijn maar kan ze niet vinden.
Volgens de verkoopster hebben hun ze niet.

Terug naar “Archief”