Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 12:45

Whaha @Jamillah :)

Ik was eindelijk over de drempel :mrgreen: en had me ingeschreven voor de cursus ZwangerFit, maar kreeg gister een mailtje dat de gemeente Utrecht die niet meer subsidieert, waardoor het niet door gaat. ](*,)
Nu vanmorgen een fysiotherapiepraktijk gemaild. Die bieden ook een cursus aan, die vergoed wordt door de verzekering als fysiotherapie. en het is nog dicht bij m'n huis ook ;-) Is alleen op vrijdagmiddag van 16.00 tot 17.00 en ik werk normaal tot 16.00, dus moet ook nog maar even overleggen met m'n mangager wat er mogelijk is..

Vind heel veel cursussen echt achterlijk duur ( > 175,-), of ligt dat aan mij? 8-[

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jan 2011 12:47

Cursus heb ik bij Jurian nooit gedaan. Ik typ hier wel met zwanger meiden, die hoef ik niet allemaal bij elkaar te zien elke week :D En voor dat hele puf gedoe hoefde het voor mij ook niet, ik wilde niet puffen, en heb het ook vertikt, ik vond het voor mij echt onnodig. Ik had mijn eigen manier wel om door die weeen heen te komen. Toen ik persweeen weg moest puffen moest het van de vk, dat vond ik zo stom. Het is dat ik niet meer goed kon praten, anders had ik gezegd dat ze op moest houden met dat te roepen. Haha, maargoed, ik ben niet een doorsnee bevaller denk ik ;) (of juist wel, maar komen alleen de heftige verhalen overal naar boven ;) )
En sowieso zou mijn man nooit meegaan naar zo'n partneravond, dus al had ik een cursus gedaan, dan had ik het niet zo leuk gevonden om alleen te zijn op een partner avond, of met een vriendin of mijn moeder ofzo. Ik had mijn man wel bijna kunnen verplichten hoor, maar ik geef hem eigenlijk ook wel gelijk dattie zich daar ongemakkelijk zou voelen :oops:
Omdat ik nu bv wil geven, ga ik heel misschien daar wel een avondje over volgen, maar eigenlijk valt alles ook wel te lezen in boeken, dat heb ik bij Jurian ook wel gedaan, ondanks dat ik geen bv zou gaan geven.

Ik heb net bij Noppies een leuk shirtje in de aanbieding gekocht. Mijn gewone shirtjes passen niet allemaal meer opeens :shock: Ze kruipen omhoog, en dat vind ik niet zo mooi zitten. en een lang zwart vest, voor over positietopjes. Kan ik weer vooruit :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2011 12:49

Had er ook altijd een hekel aan als mensen aan mijn buik zaten en het gebeurde echt regelmatig. Ik vind het eigenlijk onbehoorlijk. Mensen stellen sowieso wel rare vragen. Ik heb ooit eens laten vallen dat wij wel meer kinderen wilden en ook wel kort op elkaar; kreeg ik pas de vraag of wij al weer 'bezig' waren. Ik vond dat ook zo'n rare vraag!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 12:50

Voor een controlfreak als ik lijkt me een cursus geen gek idee :-oo
En ik merk dat ik soms al last krijg van m'n rug/nek, vooral als ik een hele dag op kantoor zit. Dat had ik eerder nooit, dus ik denk dat het toch iets met m'n zwangere houding te maken heeft ;-).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 12:51

@AJL, ik snap dat ook echt niet... voor mij zijn dat nooit vragen die ik zomaar aan mensen zou stellen. Logisch als bijv. goede vrienden of wat familie op de hoogte zijn, maar verder vind ik dat echt privé!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 05 jan 2011 12:56

Schipje, ik doe deze keer geen zwangerschapsgym oid. Vorige keer wel gedaan, vond het niet echt heel leerzaam eerlijk gezegd.

Jamillah :lol:

Jannoek, ik vind je buik al best groot hoor, zeker groter dan de mijne, terwijl ik toch wat verder ben en al de tweede krijg.
De 'gewone'zwangerschapsgym was hier 30 euro, alle anderen zijn volgens mij flink duurder. Het is op zich wel logisch, maar ik heb het er niet voor over.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2011 12:57

Wat is er veel geschreven :shock:

Ik ga ook een cursus doen wordt gewoon vergoed volgens mij. Vind het ook wel leuk om andere vrouwen te leren kennen hier op dorp.

Hier nog geen buik waar iemand aan kan zitten haha :D Ik zal mijn man morgen ochtend wel eens vragen of hij een ''buik'' foto wil maken (is niet veel op te zien hoor)
Vannacht werd ik wakker en ik voelde iets aan mijn buik zat echt een hele grote bult :shock: :D volgens mij was Las helemaal beneden in mijn buik gaan liggen een minuut later was het ineens weer weg.
Schoppen wordt hier steeds duidelijker ik heb het idee dat mijn placenta niet meer aan de voorkant ligt want ik voel het zeer duidelijk.

@MissF leuk wat nieuwe kleding! En zeker in de uitverkoop.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 jan 2011 13:03

@liefie: Las?? :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2011 13:04

kwebbel schreef:@liefie: Las?? :P

Haha ja dat is zijn naam :wink: :lol: Wij houden het op een jongen en hij heet Las :mrgreen:

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 jan 2011 13:05

Wat absurd zeg als mensen zomaar aan je buik gaan zitten! Ik heb dat nooit gehad gelukkig, zou het ook echt niet leuk gevonden hebben.

Heb zelf wel een cursus gedaan, en heb er echt wel wat aan gehad! En manlief ook, want die heeft heeeel goed meegepuft ;) Ik was zelf telkens de draad kwijt en dan pufte hij ff mee en ging het weer. En het was bij mij echt wel nodig om te puffen tijdens die weeenstorm.

Voor je houding tijdens zwangerschap krijg je ook tips, Jannoek!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 05 jan 2011 13:06

Mooie buikfoto's Jannoek en Em!
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 jan 2011 13:07

Ik zou het persoonlijk ook niet prettig vinden als iedereen aan m'n buik zou zitten. Ook als iedereen hij/zij dan maar weer wil optillen enzo. Lijkt mij niet zo prettig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 13:11

wooow, 't is nu ook weer druk hier ;-)

'gewone' zwangerschapsgym kennen ze hier niet volgens mij. Want alleen maar dure cursussen, waar ik het geld ook niet voor over heb...
Andere cursussen worden niet vergoed, terwijl ik best goed aanvullend verzekerd ben (ivm kraamzorg, poliklinische bevalling in ZH etc. :-oo )
Maar die cursus waar ik vanmorgen over heb gemaild valt dus onder fysiotherapie, dus dat biedt wel perspectief ;-)
Betaal je alleen nog een eigen bijdrage van 75,- voor 15 keer, dat vind ik wel te doen.

@liefie; denken jullie allebei dat je een jochie krijgt?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 13:12

@Parkiet, buikfoto! Dan kunnen we vergelijken :mrgreen:
Jij bent 2 weken verder dan ik, toch?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 jan 2011 13:15

@ Jannoek, ik kreeg het wel vergoed en het was 120 euro. Heb je 't nagevraagd bij je verzekering? Ik heb het gedaan bij de Rivas!

Terug naar “Archief”