Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2011 19:13

Tuinfluiter schreef:Helaas voor je, wij hebben niet zo'n luxe voor je :mrgreen:

Jammer, ik had 'm zelfs bij je opgehaald ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 jan 2011 19:16

Citroenzuur werkt ook erg goed om te ontkalken! Is te koop bij de toko iig (ik bedoel dus geen citroensap, maar poeder. Dit is veel sterker geconcentreerd). Ik heb het pas in mijn waterkoker gebruikt (beetje poeder, beetje water en dan aanzetten) en vond het veel beter werken dan azijn.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 04 jan 2011 19:22

LauraC schreef:Ik ga het morgen nog een keer met azijn proberen. Best balen want we hebben het apparaat in Schotland gekocht en 3 jaar lang zonder problemen gebruikt (heerlijk zacht water) en we wonen hier nu 9 maanden en het ding is helemaal verkalkt ](*,)

Wel schoonmaakazijn he? Dat werkt heel goed vind ik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2011 19:29

LauraC schreef:Uien Evelien? Tell me more....

ik heb het nog nooit geprobeerd hoor, maar ik lap m'n ramen met uienwater (uien in je water) en ik heb gemerkt dat ik daar de zwarte strepen van ons kunstofkozijnen af kreeg. Geen idee of dat het zelfde effect kan hebben als met de waterkoker?

Als ik iets tegen kom zal ik je het melden.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 04 jan 2011 20:08

Wij wonen ook in een regio met vrij hard water. Ik doe altijd schoonmaakazijn (met citroengeur) in mijn waterkoker. Te koop voor EUR 0,51 bij AH. Voor mijn koffiezetapparaat (ik heb niet zo'n luxe hoor :mrgreen: ) gebruik ik de ontkalkingstabletten van Jura, deze tabletten dus. Deze los je op in water, gooit ze in de koffiezetautomaat, even laten inweken en dan koffie zetten met dat spul.

Je hebt ook van Melitta snelontkalker snelontkalker, maar daar heb ik geen ervaring mee. En misschien werken de ontkalkingsspullen voor Senseo ook wel bij jou.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2011 20:14

Anne 80 schreef:
LauraC schreef:Ik ga het morgen nog een keer met azijn proberen. Best balen want we hebben het apparaat in Schotland gekocht en 3 jaar lang zonder problemen gebruikt (heerlijk zacht water) en we wonen hier nu 9 maanden en het ding is helemaal verkalkt ](*,)

Dat moet je dan wel kunnen krijgen hier :-oo en dat is helaas niet het geval...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 04 jan 2011 20:21

LauraC schreef:
Anne 80 schreef:

Dat moet je dan wel kunnen krijgen hier :-oo en dat is helaas niet het geval...

Oei, dan toch wat citroenpoeder over laten vliegen/varen? :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2011 20:22

Nou, dat citroenpoeder had ik nog nooit van gehoord dus dat ga ik zeker opzoeken. Ik laat het weten 'goede huisvrouwen'!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 jan 2011 20:38

Anne 80 schreef:

gewoon azijn is ook prima , hoor, werkt het zelfde er zit alleen verschil in de concentratie

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 jan 2011 22:26

Ik doe het met wat ik in huis heb. De ene keer zo'n flesje van Melita, en de andere keer schoonmaakazijn. Gister net met een industriële sanitair vernieuwer gedaan. Gebruik ik altijd voor onze toilet ( ivm septic tank)
Die man ons zet al 17,5 jr 3x daags koffie, en doet het nog steeds, wat ik ook gebruik.

Als je een ijzeren thermoskan schoon wilt maken moet je dat maar eens proberen met een blokje wat in de afwasmachine hoort. Die doe je erin, en dan half vol gooien met kokend water. een nacht laten staan, en de volgende morgen komen de vellen eruit. Met spoelen krijg je dus niet alles eruit. Ik weet niet of het met een glazen kan ook kan, die heb ik nl niet
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 05 jan 2011 08:35

Ik ontkalkte ook altijd mijn apparaten met azijn.
Sinds een aantal jaren heb ik een waterzuiveringssysteem van WFS en nooit nergens meer last van en altijd lekker water. :-oo

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 05 jan 2011 09:24

Ik keek net even in de gebruiksaanwijzing van mijn koffiezetautomaat, maar daar staat dat je er helemaal geen azijn in mag gooien en in mijn strijkbout mag het ook niet :-k Weet iemand hier waarvoor dat zou zijn?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jan 2011 09:58

Voor de fabriek van jouw merk apparaat, ze hebben vast een of ander duur ontkalkingsgoedje gemaakt van hun eigen merk.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2011 10:03

ja precies...al die natuurlijke oma producten werken ook echt wel goed voor apparaten en ander spul ook. Vindt dat echt onzin allemaal.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 jan 2011 14:29

Ik ben wederom verbaasd dat mijn huis in een uur tijd kan veranderen in een zwijnenstal. Manlief heeft eieren gebakken in de keuken en is daarna zonder het op te ruimen direct door naar de babykamer gegaan om behang te trekken. Ik kan de keuken niet in omdat de lucht me over mn nek doet gaan.

Boven liggen intussen overal behangresten, nog wat schuurselstofzooi van een ander project. Mijn was ligt schoon/ vies tezamen met strijk her en der verspreid omdat de babykamer eerst washok was en ik nu dus eerst mag gaan zoeken naar de strijkplank, wasrek en andere attributen.

Ondertussen loopt dochterlief te stuiteren met een golfbal en mijn hoofd staat op knallen :cry:

Iemand tips?

Terug naar “Archief”