Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

petra85
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor petra85 » 03 jan 2011 16:44

Ik ben vanmorge tante geworden, mijn broer en schoonzus hebben een dochter van ruim 7 pond

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 jan 2011 16:46

Gefeliciteerd met je nichtje, petra85!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jan 2011 17:05

Gefeliciteerd met je nichtje! Is alles goed met haar en de moeder?

Ik hou het maar gewoon op een bh aanhouden 's nachts met zoogcompressen erin is goed te doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2011 17:15

Wat gaaf dat jullie je kindjes al zo voelen Jannoek en Liefie!
Hier zie je blijkbaar ook nog niet enorm veel, want vandaag vroeg iemand op mijn werk: heb je een nieuwe bril? Er is iets aan je gezicht dat anders is.
Dus ik zei: uhm ja, ik ben zwanger, is dat het?
En dat bleek het wel te zijn (blijkbaar verandert je gezicht daar ook door, dat had mijn man ook al wel gezien dus kon goed kloppen). Maar aan mijn buik zagen ze het niet. terwijl ik nu toch wel over ben op positiekleding. Al had ik dan vandaag een wikkeljurkje aan, daar zie je het waarschijnlijk wat minder in.

lekkende borsten heb ik geen last van. Bij Jurian ook niet gehad, heel kort na de bevalling, maar ik wilde zo erg geen bv geven, dat mijn lijf daar volgens mij gewoon op reageerde ;) Ik heb nooit een seconde spijt gehad dat ik geen bv heb gegeven aan Jurian. Het voelde zo niet goed.
Nu voelt het op de een of andere manier anders, ik zie het nu wel zitten. Absoluut niet ten koste van alles, en ik ga ook niet kolven op mijn werk. Dat is bijna onmogelijk. Ik kan het gewoon niet maken, hoe leuk de wetgeving ook is. Ik kan het niet maken om een half uur van de groep af te zijn en mijn collega alleen te laten, dus dat wil ik sowieso niet. Maar waarschijnlijk heb ik toch wel een week of 15 verlof, dus dat lijkt me al meer dan zat als dat lukt :D

Gefeliciteerd met je nichtje Petra! Eerste keer tante?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 jan 2011 17:23

Natusan had eerst huidskleurige zoogcompressen, onder een huidskleurige bh zag je dan met een witte bloes of shirt niks, tenminste, bij mij niet. Nu heeft natusan alleen nog witte, ik vind dat zo ontzettend jammer want die zie je wel onder wit, ook al zit er een huidskleurige bh over.

Lammetje: ik heb in het begin twee maanden spruw gehad wat maar niet over ging en dan is zoiets echt niet aan te raden, alles moet dan superhygienisch en na elke voeding de compressen weggooien enz. ik had dan na elke voeding die dingen moeten uitkoken. Maar misschien als alles 'normaal' is dat het geen kwaad kan, al blijf ik het maar een broeierig idee vinden :-k

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 jan 2011 17:28

Vanmorgen vroeg kregen we een mailtje van een faktuur van babykraam.nl. Helaas voor mijn man ontdekte ik hem het eerst en eerst snapte ik het niet omdat ik daar niks besteld had (en manlief is geen internetshopper). Maar heel lief, hij heeft het inmiddels maar verteld, heeft hij zo'n zwangerschapsketting gekocht. Een balletje, met zo'n rinkeltje, met zilveren voetjes erop. Vond het zo lief! Had 'ie nog onthouden van de vorige zwangerschap, toen had ik het er weleens over gehad. :8>

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 03 jan 2011 18:07

Bedankt allemaal
ja de eerste keer tante :wink: voor zover ze kunnen zien is alles goed!
vanavond kijken

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 03 jan 2011 18:43

Schipje schreef:Natusan had eerst huidskleurige zoogcompressen, onder een huidskleurige bh zag je dan met een witte bloes of shirt niks, tenminste, bij mij niet. Nu heeft natusan alleen nog witte, ik vind dat zo ontzettend jammer want die zie je wel onder wit, ook al zit er een huidskleurige bh over.

Is dat dan pas veranderd? Zo'n 4 maanden geleden waren ze nog huidskleur en die waren wat lekken betreft veel beter dan menig huismerk!

@Petra85: gefeliciteerd met je nichtje! Leuk!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 jan 2011 19:10

Leuk Petra, een kleintje bij je broer!
Gefeliciteerd met je tante-schap!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 jan 2011 19:38

Een eerste neefje of nichtje is heel erg speciaal, maar ook al ben je zoals ik al 20x tante aan de ene kant en 34x (als ik goed geteld heb :mrgreen: ) aan de andere kant (met aan beide kanten een kindje op komst), het blijft bijzonder!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 jan 2011 19:47

Tuinfluiter schreef:Leuk Petra, een kleintje bij je broer!
Gefeliciteerd met je tante-schap!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 jan 2011 20:02

Nu heb ik geen verstand van lekkende borsten of zoogcompressen, maar waar ik aan moet denken als ik de discussie zo een beetje lees: als je nu een voorgevormde bh draagt, dan zie je daar toch niks doorheen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jan 2011 20:09

Galateia schreef:Nu heb ik geen verstand van lekkende borsten of zoogcompressen, maar waar ik aan moet denken als ik de discussie zo een beetje lees: als je nu een voorgevormde bh draagt, dan zie je daar toch niks doorheen?

Als ik ze in mijn gewone bh's draag zie je er helemaal niks van heb het vanavond na het douchen even uitgeprobeerd :lol:
Zijn ook voorgevormde bh's :wink:

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 9

Berichtdoor *Annette* » 03 jan 2011 20:31

Gefeliciteerd met je nichtje Petra85!
Wat de toekomst brengen moge........

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 jan 2011 20:31

Sja, maar als je bv geeft draag je meestal een voedingsbh, en die zijn niet voorgevormd.
Ik vond het wel schelen als ik gewoon een laagje kleding extra droeg, dus gewoon een hemdje aan onder een shirt, dan zag je het al veel minder.

Petra, gefeliciteerd met je nichtje!

Terug naar “Archief”