Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Memmem » 29 dec 2010 22:43

Jennine heeft een rieten poppenwagen waar ze soms achter loopt, meest gaat dat wel goed.
Ze is nu ziek, had 40,6 koorts maar na een paracetamol is die gelukkig gezakt tot 38.3. De hele dag hing ze bij mij of lag te slapen/liggen in bed of box.

Beterschap met Sophie, was ze snel aan de beurt vanmorgen zodat ze niet zo lang hoefde te wachten? Hoe vond jij het wachten tijdens de operatie, ik zat me na een tijdje wel op tevreten dat ze me nog niet kwamen halen.

Balen dat Michael een verkeerde enting kreeg, misschien haar er nog een keertje op aan spreken zodat ze in het vervolg wat beter oplet?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 dec 2010 08:37

Wow, hier zijn we trots op onze grote kleine man! Hij heeft dinsdag zijn bril gekregen en hij is er helemaal blij mee. Toen hij vanmorgen wakker werd, was het eerste wat hij zei: "bril, alstublieft." Hij heeft echt een hele gave, waar we dus stad en land voor hebben afgelopen (en daar ben ik blij mee, al zijn we echt we-ken op zoek geweest). Die mevrouw van de winkel helemaal aan ons vertellen, hoe we hem moeten leren ermee om te gaan. Wij hebben schaapachtig geglimlachd en zijn de winkel uitgelopen, want kindlief vond het allemaal maar gedoe en zei steeds: "Huis toe, alstublieft, spelen." Kindlief is van nature erg zuinig op en voorzichtig met zijn spullen en dus ook op zijn bril. Als hij komt stoeien of knuffelen, dan zet hij zelf zijn bril af en als hij weer verder gaat spelen, dan hoor je weer: "bril op, alstublieft." We hebben hem nog helemaal niks verteld over zijn bril, hij regelt het allemaal zelf wel :mrgreen:

(Alstublieft is momenteel zijn favoriete woord :wink: )
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 dec 2010 09:04

Haha! Wat leuk Galateia! Super dat hij er zo goed mee omgaat! heb je ook het idee dat hij beter kan zien nu? Of merk je nog geen verschil?

Ajl, dat duurt best lang dan, waterpokken. Je bent er nu toch al wel een weekje zoet mee. Hoe lang duurt zoiets gemiddeld?

Laura, wat balen zeg! Ik zou me ook heel boos voelen over zoiets!

Weten jullie wanneer peuters gaan puzzelen? Lenthe vind het leuk om de puzzels op zijn kop te gooien en probeert ze in het vakje te duwen maar ze heeft volgens mij nog geen idee welk vakje de goeie is. Wel leuk dat ze het af en toe probeert.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 dec 2010 14:39

schipje: geen idee... hier gaf ik er eentje toen ze net twee was en toen deed ze die insteekpuzzeltjes met gemak. De gewone puzzels was tot drie weken terug geen succes en nu legt ze opeens puzzels van 12 of 20 stukjes in elkaar :shock: ZE heeft het helemaal door hoethet moet!

mamavansophie: die kinderbijbel hebben wij ook, alleen dan het eerste deel, die platen vind ze zoooo mooi!

galiatiea: super van de bril! fijnd at hij er zelf ook zo positief mee omgaat! En.. tis helemaal niet verkeerd om alstublieft vaak te zeggen! :) klinkt super beleefd!

laura: balen zeg van die enting! zou ook heel boos zijn!! dus erg terecht! maar wat een bikkelzoon heb je toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 dec 2010 16:45

@schipje, Jurian maakte al wel maanden geleden zijn eerste puzzel. De eerste was met 4 grote stukken, toen was hij denk ik net voorbij een jaar ofzo. Nu hebben we puzzels met 20 stukjes, die houten dan he waar je de stukjes insteekt. Die maakt hij ook zo. Ik heb nog geen gewone legpuzzels geprobeerd, maar ik denk dat hij daar nog echt te klein voor is.

Fijn dat het goed gaat met de bril Galateia! ben benieuwd naar een foto eigenlijk.....;)

Jurian is weer enig kind hier :D En de rust is helemaal terug, echt lekker. Hij is vanmorgen van half 10 tot 2 uur mee wezen winkelen en gaf geen kik. Alles vondtie prima. Zo fijn, zo'n makkelijk kind. Zal vast anders worden als we er 2 hebben, dan doen we dat minder makkelijk denk ik. Maar nu het nog kan genieten we er dubbel van. We moesten hem wel een keer paaien met patatjes eten, en het erge is wel dat toen hij de grote M zag, hij meteen riep: 'patatjes eten!' ik denk dat we dat te veel doen :oops: vroeger deden wij dat eens per jaar met mijn ouders, maar zelf doen we het echt wel vaker, zeker als we onderweg zijn ofzo, of aan het winkelen zijn. het is zo lekker makkelijk... :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 30 dec 2010 17:30

Hier is het nog niet veel met sophie, ze heeft nog veel pijn. Maar ja, weigert pertinent de zetpillen, dussss....
Maar goed, ze probeert wel te drinken en af en toe een ijsje te eten en zelfs een stukje (korstloos) brood en wat pap, dus zolang ze dat doet heb ik beloofd dat ze geen zetpilletje hoeft, als ze echt niet wil.

MissF, jaaa de bekende (beruchte?) gele boog hihi. Wij doen het niet zo heel vaak, maar ik vind zelf die kleffe troep niet lekker :-& Maar gezellig een bakje koffie (fristi voor de jongedame) drinken, vind ik dan weer wel heel leuk. Al doen we dat ook niet al te vaak hoor (is zoooo duur he :().

Schipje, pff ik weet niet precies wanneer sophie met puzzelen begon eigenlijk? Ik zou gewoon beginnen met van die houten puzzels met zo'n dopje erop (snappie?). Die zijn denk ik het makkelijkst. Maar niet ieder kind kan het even snel en/of heeft er veel interesse in (sophie vindt er weinig aan). De juf zei trouwens, dat kindjes die goed kunnen puzzelen vaak ook goed kunnen rekenen later, en andersom (slecht puzzelen, slecht rekenen).

Galateia: ach wat schattig dat "alstublieft" :mrgreen: En fijn dat hij zo blij is met zijn brilletje!!!

Memmem, ze moest er om 8 uur zijn s morgens, samen met nog 5 andere kindjes en ze gingen om de beurt naar boven (was bijna een fabrieksgebeuren, moet ik zeggen). Het ging echt heel snel allemaal. Rond kwart voor 9 de OK in, kwartiertje werk, nog 10 minuutjes op de verkoeverkamer en terug naar de afdeling en om half 1 alweer naar huis. Ze hoefde niet eens haar eigen kleertjes uit te doen (had ik dat maar ff geweten want haar roze hello kitty joggingpak zat helemaal onder het bloed en ik krijg de vlekken er nu niet meer uit :().
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 dec 2010 20:19

Laura, ik zou een klacht indienen. Met zulk werk kan je het veroorloven om fouten te maken.

Arme Sophie, beterschap.

S.amuel aan de bril, de middelste moet hier waarschijnlijk ook een bril, maar de 10e naar de oogarts...

MissF, die M weten ze al gauw hoor...

Puzzelen, word hier heel veel gedaan, door de twee oudste jongens. de jongste is meer een rommelmaker die zeilt alles de kamer door.
De heren kunnen ook goed puzzelen, maar de oudste zit natuurlijk al een tijdje op school en de juf zegt dat ie voorloopt met rekenen.
Hij is in september geopereerd, aan een abces in zijn mond en nou heeft hij een chronische ontsteking bij zijn oog en die word begin februari onder narcose weggesneden.
Zo zielig, vond het echt naar de vorige keer, hij kwam ook echt verschrikkelijk agressief uit de narcose. Hoop dat het deze keer beter is.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 dec 2010 20:22

Galateia schreef:Argh, ajl, waterpokken! Ik vond ze vreselijk. En dus toch met Kerst, zoals al verwacht :?
Hoe gaat het nu? Hebben ze veel jeuk? Kun je het krabben een beetje voorkomen? Wij hadden zoonlief 's nachts in een t-shirt met lange mouwen van papa gelegd (pas aangetrokken toen hij sliep) en daarvan hadden we de mouwen dichtgeknoopt. Zo kon hij niet krabben.

Jeuk is wel redelijk voorbij. Volgens mij is C nog te jong om alles te beseffen al keek ze wel heel ontspannen als ik haar op gezette tijden insmeerde. H hadden wij verteld dat hij niet mocht krabben en hij is best wel plichtsgetrouw en deed het eigenlijk ook niet. Nu was het ook erg koud die dagen, dus ze waren dag en nacht lekker dik aangeleed, ze konden er niet bij :mrgreen:

HIer wordt ook veel gepuzzeld, zelfs C puzzelt al op het kdv. H is nu begonnen aan de echte legpuzzels van 6-9 stukjes en dat gaat nu ook prima.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 dec 2010 21:37

@Laura: wat een vreselijk stomme fout, ik kan me goed voorstellen dat je boos bent. En wat rosekapje zegt: ik zou een klacht indienen, hiermee mogen geen fouten gemaakt worden!

@Galateia: geweldig, dat brillenverhaal :D Super dat hij het zo oppakt.

Puzzelen is hier op het moment niet zo'n succes. Sylke duikt er nl. direct op af om de stukjes de hele kamer door te smijten, en Timon gaat dan uit frustratie z'n zus te lijf 8-[ Timon puzzelt wel veel op de psz, samen met zijn grote vriend.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 dec 2010 22:13

Haai schreef:Puzzelen is hier op het moment niet zo'n succes. Sylke duikt er nl. direct op af om de stukjes de hele kamer door te smijten, en Timon gaat dan uit frustratie z'n zus te lijf 8-[ Timon puzzelt wel veel op de psz, samen met zijn grote vriend.

:lol: :lol: Ben blij om te lezen dat het bij jou net zo gaat als bij ons. Hugo zit nu ook volledig in de opbouwfase van treinen, lego etc. en zijn zusje ruïneert nog alles. Ik moet ze hier ook regelmatig uit elkaar halen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 31 dec 2010 14:15

E vindt die houten puzzels helemaal geweldig en het lukt haar ook al wel om wat stukjes op de goede plek te krijgen.
(das vast meer geluk dan wijsheid :mrgreen: )
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 31 dec 2010 14:20

:-oo onze compu loopt steeds vast...
Laatst gewijzigd door vpk op 31 dec 2010 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 31 dec 2010 15:53

Hier is puzzelen ook echt favoriet, en moet zeggen dat ze het ook bijzonder goed kan. :-)

Leuk Galateia dat hij zijn bril behandeld als een kostbaar iets hihi, hier doet ze dat ook en wil ze hem soms als we ergens naar toe gaan niet op hebben, omdat ze bang is dat ze hem van haar afpakken! :mrgreen:

Ik krijg ook vaak complimenten dat mijn kind zo beleefd is.. :oops: lijkt wel ingebouwd te zitten bij haar ze doet het automatisch..dankjewel, alstublieft, nee dank je..lekker gekookt mama..etc.

Zal binnenkort weer eens een fotootje plaatsen als jullie het ook doen! :P

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 02 jan 2011 14:29

Nou liefje, ben benieuwd naar een foto van jouw meiden! :D

Hier mijn meid vandaag:

Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal