Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Bumba » 29 dec 2010 12:50

elvira (gast) schreef:Thanks iedereen, voor het meedenken! Jurkjes draag ik niet zo graag, rokjes wel, maar vanwege de kou en enorme sneeuwhopen hier draag ik op dit moment toch liever broeken. (staat ook niet zo charmant, van die dikke berg/sneeuwschoenen onder maillot + rok :mrgreen: )
Heb net maar een paar dingetjes online besteld! :D

Oja, kinderkamer is inmiddels bijna af (alleen bedje staat naast ons bed, rest al in kinderkamer)... straks maar eens kleertjes gaan wassen enzo. :D

NB. Hadden jullie ook zo'n moeite goede zwangerschapspanty's/maillots te vinden?

Gaaf Elvira! Foto? Ik ben sowieso wel benieuwd naar de kamertjes. Als het tenminste mogelijk is......

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 dec 2010 12:57

Ik vond de maillots ook latstig, heb vorig jaar alleen maar leggings gedragen, lekker met dikke sokken in mn (platte) laarzen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 dec 2010 13:00

elvira (gast) schreef:NB. Hadden jullie ook zo'n moeite goede zwangerschapspanty's/maillots te vinden?

ik knipte altijd dat bovenste strakke elastiek in een panty/maillot een stukje in en dan zat het prima!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 dec 2010 13:20

Mamaenkids heeft ook goedkope positiekleding. En positieoutlet ook, de laatste verkoopt geen broeken maar wel leggings en maillots.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2010 13:46

Ik koop gewoon goedkope zeeman leggings (ik draag sowieso zelden maillots, heb liever leggings met sokken, en die gebruik ik tenmninste in het voorjaar ook nog). En dan een maatje groter dan normaal. Ik heb ze tot de laatste dag gedragen. En ik was enorm dik :D Nu pas ik nog altijd een stel gewone broeken en zo ongeveer al mijn rokjes, dus nog nergens last van gelukkig.
Wat wel apart is dat ik nu precies in het tegengestelde seizoen zwanger ben. van Jurian begonnen in de zomer, uitgerekend in de winter. Nu precies andersom. Ik heb dus een donkerbruine en 2 zwarte broeken liggen, zijn niet helemaal mooi meer, maar die draag ik ook echt niet meer als het mei is. Maar morgen gaan we lekker winkelen, dan ga ik nog wel even op zoek naar een leuke broek en een rokje.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 29 dec 2010 18:55

Hier weer een paar slechte dagen.... hoop dat het echt snel over is nu want ben het nu goed zat die misselijkheid! 's ochtends gaat het nu wel maar om een uur of drie 's middags dan begint het en word het steeds erger.

Ik vind zwanger zijn erg ZWAAR eventjes!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 dec 2010 19:11

sterkte schipje! Ik weet hoe je je voelt, ben zelf met Cato ook misselijk geweest tot week 26....echt vreselijk

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 dec 2010 19:18

Vervelend zeg, schipje!.
Ik ben net beter na een voorhoofdsholte-ontsteking. Maar ik vond dat ook echt zwaar, icm het zwanger-zijn.

De legging van de Hema zit idd goed! Thnx voor de tip. :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2010 20:06

Sterkte Schipje, wat ellendig voel je je dan he :(
Hier is het bijna over volgens mij. al een paar dagen niet misselijk, af en to een vlaag, maar die is alweer voorbij als ik het besef :)
Gister heb ik mijn kast maar even aangepast, alles wat niet meer past onderin, en alle positiekleding en kleren die nog passen op de middelste planken. Ik heb net even gepast wat nog aan kan, maar qua broeken is het op 1 na over. Het past wel, maar zit neit lekker meer. Rokjes passen er wel meer, maar zoals morgen als we gaan winkelen vind ik dat eigenlijk zo koud. Nouja, het moment van de positiekleding komt dus heel dichtbij, en't is ook wel best nu.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 dec 2010 20:19

Elvira, de eerste gaat me nu al krap zitten. Dat was de enige die verder eigenlijk niet afzakte toen ik nog niet echt een buik had, nu knelt ie op mijn buik (heeft zo'n korte buikband). Een maat groter zal wel helpen en broeken van soepele stoffen zijn ook fijner. Ik liep bij mijn dochter op het laatst vooral in een joggingbroek (gelukkig zag ie er wel een beetje netjes uit).

Schipje, sterkte!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 dec 2010 09:29

Dankjulliewel! Wat heerlijk dat er mensen meeleven! Doet me echt goed!

Ik ga ook maar wat leggings bij de hema halen na al het positieve commentaar hier!

Gempa: die geweven doeken waarvan je de site's hier pas meldde zijn mooi! Ik ga er een bestellen maar ben er nog niet uit welke want ook daarin zijn zoveel soorten en maten! Word nog even een zoektocht! Welke heb jij en waarom die?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 dec 2010 13:40

Schipje schreef:Dankjulliewel! Wat heerlijk dat er mensen meeleven! Doet me echt goed!

Ik ga ook maar wat leggings bij de hema halen na al het positieve commentaar hier!

Gempa: die geweven doeken waarvan je de site's hier pas meldde zijn mooi! Ik ga er een bestellen maar ben er nog niet uit welke want ook daarin zijn zoveel soorten en maten! Word nog even een zoektocht! Welke heb jij en waarom die?

ik heb er geen meer, de lengte is afhankelijk van je grote en wat je er mee wil, als je de meeste knopen wilt heb je een langer nodige dan als je een knoop gebruikt die minder stof nodig heeft. als beginner is een langere doek het prettigst, dus dan ligt het vooral aan jouw maat , of je maat 36 of mt 48 hebt dat scheelt nogal :D
de verschilde merken verschillen onderling wel ,maar ze zijn allemaal bruikbaar, alleen zijn sommige merken dikker, ligt er een beetje aan waarneer je kindje geboren wordt en wat je mooi vindt, krijg je een zomer kindje dan zijn doeken met linnen prettig bv
didymos, is zon beetje de duurste doeken,maar wel heel veel kwaliteit. en houden ook wel hun waarde, hoppediz is een middenmoot, ook goede doeken maar wat dikker. ellaroo en calinblue ziiijn heel dun daarom wel lekker zomers, maar je moet ze dan wel weer nauwkeuriger knopen Girasols worden heel lekker zacht ,maar zijn weer iets minder draagkrachtig als je een peuter wilt dragen. enz enz. Kijk gewoon wat je het mooist vindt, dat is eigenlijk het beste, als je daarna er een vraag over hebt wat voor soort doek het is

op http://dragen-en-voeden.nl/ kun je veel info en reviews vinden, daar hebben ze ook een grote 2de hands markt

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 dec 2010 14:54

gempa schreef:
Schipje schreef:Dankjulliewel! Wat heerlijk dat er mensen meeleven! Doet me echt goed!

ik heb er geen meer, de lengte is afhankelijk van je grote en wat je er mee wil, als je de meeste knopen wilt heb je een langer nodige dan als je een knoop gebruikt die minder stof nodig heeft. als beginner is een langere doek het prettigst, dus dan ligt het vooral aan jouw maat , of je maat 36 of mt 48 hebt dat scheelt nogal :D
de verschilde merken verschillen onderling wel ,maar ze zijn allemaal bruikbaar, alleen zijn sommige merken dikker, ligt er een beetje aan waarneer je kindje geboren wordt en wat je mooi vindt, krijg je een zomer kindje dan zijn doeken met linnen prettig bv
didymos, is zon beetje de duurste doeken,maar wel heel veel kwaliteit. en houden ook wel hun waarde, hoppediz is een middenmoot, ook goede doeken maar wat dikker. ellaroo en calinblue ziiijn heel dun daarom wel lekker zomers, maar je moet ze dan wel weer nauwkeuriger knopen Girasols worden heel lekker zacht ,maar zijn weer iets minder draagkrachtig als je een peuter wilt dragen. enz enz. Kijk gewoon wat je het mooist vindt, dat is eigenlijk het beste, als je daarna er een vraag over hebt wat voor soort doek het is

op http://dragen-en-voeden.nl/ kun je veel info en reviews vinden, daar hebben ze ook een grote 2de hands markt

Bedankt Gempa! Wat heb jij er lekker veel verstand van!
Ik heb maat 36/38 (na de bevalling 38 ws :wink: ) en ik wil hem in de zomer gebruiken voor zowel onze pasgeboren baby (als het allemaal goed mag gaan) en onze peuter van dan 2 jaar moet er ook in kunnen.
Als ik je verhaal zo las kan ik volgens mij het beste voor didymos gaan he? Ik ben niet zo secuur dus een heeel dunne is met knopen dan niet handig voor mij. Ik heb nu een elastische katoenen doek dus die is voor de winter dan prima.

Kga nog is even op de site kijken.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 dec 2010 16:12

hoi schipje je zou dan met een maat 5 afkunnen, zon 4,20 m mt 6 zou ook kunnen, ivm de peuter, maar veel groter niet ander krijg je van die lange staarten, voor de zomer zou je ook nog een vatanai kunnen overwegen dat zijn luchtige draagkrachtige doeken, alleen hebben die best specifieke kleurtjes, daar moet je van houden.
slingomama verkoopt ook nati die hebben op hun eigen site nog meer kleuren en modellen en ook veel met linnen wat luchtig is en draagkrachtig, je zou op hun site http://www.natibaby.com/en/index.php kunnen kijken en via de webwinkel vragen of ze hem voor je bestelen, rechtstreeks kan ook trouwens.
maar aan een didymos kan je zeker geen buil vallen :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 dec 2010 16:40

Zo, ik heb weer aardig goedkoop geshopt :) Een 3/4 spijkerbroek bij Miss Etam flink in de aanbieding, en net nog bij Prenatal een spijkerrokje, die was ietsje duurder, maar heel mooi. Ik kan wel allemaal leuke rokjes gaan kopen, maar uiteindelijk loop ik toch het liefst in een spijkerrokje of spijkerbroek, kan lekker alles op. Verder vond ik weinig leuks, bij Miss Etam helemaal niet, en bij Prenatal ook niet. Dus leuke tuniekjes ofzo komen nog wel een keer. Gewone shirtjes passen sowieso voorlopig prima.

Terug naar “Archief”