Berichtdoor marin » 24 dec 2010 15:25
Ik heb het volledige proces van Geref.art.31 KO (vrijgemaakt) zijn meegemaakt en heb door gebed en studie vanuit Gods Woord moeten erkennen wil je God trouw zijn en door gehoorzaamheid doen wat Hij zegt vallen heel wat discussies die opgeworpen worden door mensen die vanuit hun traditie Gods Woord invullen van je af.
Wat mij nu opvalt is dit dat alle argumenten die opgevoerd worden in dat proces van sabbat/zondag discussie elkaar afhouden om God volledig te vertrouwen door Zijn Woord.
Omdat je een overzicht van de beweegredenen van de mens leest, bemerk je hoe een mens zichzelf voor de gek kan houden.
Mijn vrouw en ik zijn 40 jaar geleden sabbat gaan vieren vanaf vrijdagsavond bij zonsondergang tot zaterdagavond zonsondergang en wij hebben ervaren als je daarin God trouw bent veel zegen en liefde van God daardoor ontvangt en overzicht ervaart in de tijd waarin je leeft en daardoor in verlangen wacht op de komst van de Here Jezus.
Door de wekelijkse sabbat (zaterdag) te vieren van het vierde gebod is een zichtbaar teken van het volk/kind van God.
Veel politieke en geestelijke discussies leiden ons vaak af van de werkelijkheid en dat wordt veelal op de persoon gericht en op het gelijk.
Dat de Here Jezus voor ons gestorven en opgestaan is staat volgens mij los van sabbat/zondag discussie.
Door het verzoenend werk van de Here Jezus en opstanding, heeft God toch geen verbintenis een verandering van Zijn Heilige dag (zaterdag) aangekondigd of wel, laat mij dat lezen!
Niet uit eigen gedachten maar uit het Woord van God!
Elke dag ben ik dankbaar wat Hij voor allen die Hem liefhebben en voor mij heeft bewerkt dat ""vieren"" doe je elke dag, nietwaar.
Door in harmonie met Hem te leven, en door Hem gevormd te worden.
Je weet dat er geen verschil meer is tussen "Jood of Griek....van slaaf of vrije" door de Here Jezus.
Doordat de Here Jezus de wet voor ons heeft vervuld, betekent niet dat er geen wet meer is, de Here Jezus legt die die ons hart.
Christus bevrijdde ons niet van de wet, maar van de vloek der wet: de dood. Het Evangelie is daarom een blijde boodschap, omdat er voor de zondaar een uitweg is door het bloed van Christus waarop het Evangelie wijst.
De vloek der zonde werd door het offer van Golgotha teniet gedaan en de straf der zonde werd weggenomen, door Hem, die de zonden der wereld wegnam, maar de wet van God bleef onveranderd, want deze is het fundament van Gods troon.
Jezus verdiepte de betekenis van de wet.
1 Johannes 2 : 3-6.. „En hieraan onderkennen wij dat wij Hem gekend hebben, zo wij zijn geboden bewaren. Wie zegt, ik ken Hem en zijn geboden niet bewaard, die is een leugenaar en in die is de waarheid niet, maar zo wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan onderkennen we dat wij in Hem zijn. Wie zegt dat hij in Hem blijft, die moet ook zelf alzo wandelen gelijk Hij gewandeld heeft."
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.