Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 23 dec 2010 09:47

Ik heb ook al last gehad van kuitkramp. AUUU! Echt niet grappig...
Heb het normaal eigenlijk alleen 's zomers wel 's (voor m'n gevoel als ik te weinig gedronken heb) maar nu is het geen zomer dus zal het wel te linken zijn aan de zwangerschap ;-)

@jamillah, jullie zijn zeker origineel! 1x in 20 jaar. Bizar weinig :) Weet je in elk geval zeker dat Boudin geen naamgenootjes in zijn klas/vereninging o.i.d. heeft ;)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 23 dec 2010 10:11

Idd echt origineel, jamillah! Onze jongste dochter heeft de meest populaire naam van haar geboortejaar, zag ik :mrgreen: . Alleen in onze omgeving was ze de eerste met die naam; in heel onze (zeer uitgebreide) familie en ook bij vrienden en kennissen komt die naam niet voor. 'k Ben benieuwd of ze in haar klas t.z.t. ook de enigste blijkt te zijn ... Maarre, vooralsnog vinden we haar naam erg mooi, past 'ie ook echt bij haar en is ze nog vernoemd naar haar oma ook!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 dec 2010 10:13

We hebben het er niet om gedaan hoor. Maar ik zag dat Gerlinde ook niet zo heel erg veel voor komt. :)

Ben sinds vanmorgen best een beetje opgelucht. De dokter kon vorige week het hartje niet horen en wilde dat ik toch vandaag terug kwam voor de zekerheid. Omdat ik nu 14 halve week ben had ze zoiets van dan wil ik het wel horen. Dus net zenuwachtig er naar toe en.. een mooi stoomtreintje gehoord! :D

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 23 dec 2010 10:16

Fijn dat je nu wel wat kon horen!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 23 dec 2010 10:16

Die kramp in de kuiten heb ik alleen bij de oudste gehad. 16 jr geleden. Was idd vreselijk.
Bij de andere 3 nooit gehad.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 dec 2010 10:19

Fijn dat je 't hartje hebt gehoord jamillah! Toch wel een bevestiging dat het goed gaat :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 dec 2010 10:28

jamillah schreef:We hebben het er niet om gedaan hoor. Maar ik zag dat Gerlinde ook niet zo heel erg veel voor komt. :)

Ben sinds vanmorgen best een beetje opgelucht. De dokter kon vorige week het hartje niet horen en wilde dat ik toch vandaag terug kwam voor de zekerheid. Omdat ik nu 14 halve week ben had ze zoiets van dan wil ik het wel horen. Dus net zenuwachtig er naar toe en.. een mooi stoomtreintje gehoord! :D

O heerlijk! Zijn de mooiste treintjes! :wink:

Ik zie er ook naar uit, 10 januari pas. Moeilijk hoor voor een ongeduldig persoon :roll: :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 dec 2010 10:33

Succes met wachten schipje!

Heeft iemand trouwens ervaringen met de Lodger Shelter? Met de zoekfunctie kan ik niet echt ervaringen vinden...
Lijkt mij zo handig omdat je die in de maxi cosy én als draagdoek kan gebruiken. Met het oog op dat we op de 2e verdieping wonen lijkt me dat wel gesleep schelen...

Positieve ervaringen met andere draagdoeken/zakken hoor ik ook graag! :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 dec 2010 10:40

Jannoek schreef:Succes met wachten schipje!

Heeft iemand trouwens ervaringen met de Lodger Shelter? Met de zoekfunctie kan ik niet echt ervaringen vinden...
Lijkt mij zo handig omdat je die in de maxi cosy én als draagdoek kan gebruiken. Met het oog op dat we op de 2e verdieping wonen lijkt me dat wel gesleep schelen...

Positieve ervaringen met andere draagdoeken/zakken hoor ik ook graag! :)

Twee zussen van mij hadden de lodger draagdoek maar ze vonden hem erg warm en zweterig, het is ook gedeeltelijk synthetisch en dat vind ik persoonlijk eng met kleine baby's i.v.m. stikgevaar.

Zelf heb ik een draagdoek van http://www.draagdoek.nl, 100 procent katoen en heb er zoveel complimenten over gehad! Zit ook echt lekker! heb hem pas nog gebruikt voor Lenthe, nu kan dat voorlopig even niet meer i.v.m. een koment buikje. Ik ga er nog een bestellen voor de bevalling, makkelijker met wassen want in het begin word 'ie snel vies i.v.m. spugen als je een spuugbaby krijgt!

Zie nu ook dat deze draagdoek genomineerd is tot babyproduct van het jaar 2010! Te gebruiken tot zo lang je wil 3/4 jaar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 dec 2010 10:49

Fijn dat het hartje goed klonk Jamillah!

Ik had bij Jurian een draagdoek, maar ik vind het ondingen, wat een gezeul en gedoe. En Jurian vond het helemaal niet fijn. Ik zou zo'n ding toch niet meer kopen voor het kindje er is, eerst maar kijken hoe het gaat, en als blijkt dat het wel veel bij me wil zijn, dan kan ik het altijd nog kopen.

Een kamertje bestellen doen en deden we niet, dat vind ik zelf niet zo leuk. Ik verzamel liever :D We hebben wel even snel bij de commodes gekeken gisteren, maar vonden niks leuks. Dus toch maar via marktplaats een oude zoeken en opknappen ofzo.
We hebben hier nog 2 van die doorzichtige babywiegjes staan die ze in het ziekenhuis ook hebben. Jurian lag erin in het ziekenhuis en dat was zo gaaf, ik kon mijn bed niet uit, maar kon hem zo goed zien. Dus heeft mijn man er na zijn geboorte 2 besteld, om uit te lenen en verhuren enzo. Dus eentje komt op onze kamer. En het oude ledikantje van Jurian weer op de babykamer. We hebben gelukkig een flinke inbouwkast. Alleen de commode moeten we dus nog, want Jurian had eerst een plank aan de muur met aan weerszijden een enkele kast, maar die kasten zijn nu gewoon kledingkasten op zijn kamer, en hij heeft zelf een ladekast als commode. Maar die blijft daar gewoon staan. badje enzo hebben we natuurlijk nog gewoon staan ergens op zolder :D

Ik val steeds meer af, weet niet helemaal of dat wel de bedoeling is. Nouja, een kindje schijnt zelf altijd genoeg voor zichzelf te pakken, dus voor het kindje maakt het vast niet uit, en ik had altijd al wat reserves, dus het komt vast goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 dec 2010 11:12

@ Schipje; je hebt nu ook katoenen draagdoeken van Lodger, dag lijkt me wel fijner, zou anders sowieso voor de katoenen gaan!
Die draagdoek ziet er ook mooi uit! Vraag me alleen af hoe je een heel kleintje daar in draagt?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 dec 2010 11:14

@MissF, ik heb een week buikgriep gehad en hield echt niks binnen, was toen 2 kilo afgevallen. Maakte me toen zorgen, maar de dokter zei dat het echt geen kwaad kon omdat het kindje jouw reserves wel gebruikt ;-).

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 dec 2010 11:34

Het kindje pakt genoeg van jou, het is alleen voor jezelf niet zo fijn :wink:
Maar eer je reserves op zijn, dat kan lang duren!

De wikkeldoek van snoozebaby vond ik ideaal!
Heerlijk voor in de box, maxicosi e.d en die rose is zoooo lief, en die blauwe met hollandse printjes zooo stoer :mrgreen:
Draagdoek niet echt ervaring, ook al knoopte ik de doek goed, was toch altijd bang dat de baby eruit zou kukelen :lol: :(

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 dec 2010 13:28

Jannoek schreef:@ Schipje; je hebt nu ook katoenen draagdoeken van Lodger, dag lijkt me wel fijner, zou anders sowieso voor de katoenen gaan!
Die draagdoek ziet er ook mooi uit! Vraag me alleen af hoe je een heel kleintje daar in draagt?

Er zit een hele gebruiksaanwijzing bij. Je kan hem direct na de geboorte gebruiken, zelf heb ik hem denk ik op dag vijf voor het eerst uitgeprobeerd. Ik droeg m'n meissie altijd in foetushouding lekker dicht met haar gezichtje bij mijn gezicht en dan kon ik heel de tijd snuffelen, kusjes geven en kroelen, heerlijk! Je kan je kindje ook dragen zoals in een lodger, liggend dus en je kan er ook in voeden maar dat heb ik nooit geprobeert. Ik ben er helemaal weg van omdat het echt heel erg schattig staat, je hem lang kan gebruiken en je kindje zit lekker stevig tegen je aan, je krijgt geen rugpijn omdat al het gewicht eerlijk verdeeld is en je heb het zo lekker bij je. Maar ik denk dat een draagdoek heel persoonlijk is wat je wilt en wat je prettig vind. Ben benieuwd welke keuze je gaat maken!

Op de voorkant van de site is een klein babytje erin te zien, bovenaan. Onder de drie maanden de beentjes opgetrokken en na drie maanden mogen de beentjes 'eruit' dat zie je daaronder op de plaatjes.

Het ligt er trouwens wel aan waarvoor je hem wil gebruiken, als je in een flat woont en je gaat hem alleen voor de trap gebruiken dan zou ik de goedkoopste nemen, maar deze is voor onbepaalde tijd, kan je dus gerust de stad mee in of op vakantie, is ook handig in landen waar ze niet zo op kinderwagens berekend zijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 dec 2010 15:00

Schipje schreef:Ik moet er idd niet aan denken om dat te krijgen tijdens de bevalling, heb je dat gehad dan ppm?

en ook nog tijdens het persen... dus andere houdig mocht ook niet! draaaama... k had het overal, in mijn heup, bovenbeen en kuit! maar kramp is een familiekwaal, mijn moeder en oma hadden het ook giga tijdens de zwangerschap.

Terug naar “Archief”