De EO was toen hij opgericht was, een prima omroep, opgericht vanuit een bepaalde denkwijze en zorg dat alles afgleed.
De laatste jaren zag je ze steeds meer "opschuiven". De oprichters van weleer herkennen zich er niet meer in ! Er werd geflirt naar links, naar buiten, haalden allerlei aansprekende figuren naar binnen en de EO was zijn identiteit kwijt.
De kinderen van de wereld zijn voorzichtiger dan de kinderen des lichts. Ik ben voor mijn werk veel in aanraking met ongelovige mensen en juist zij begrijpen helemaal niks meer van de EO !
Op zich !! is het idee wel goed, maar er gebeuren zaken om heen, vooraf en ook achteraf, die mij bevestigen dat dit nooit een bedoeling kan zijn van een "omzetting", zo zal ik het maar even noemen.
Ten eerste zijn wij als mens niet in staat een ander te bekeren, wij kunnen onszelf niet eens bekeren.
Zelfs kerkmensen kunnen verloren gaan, denk aan de gelijkenis van de zaaier, veel zaad valt in dorre aarde, de vogels pikken het weg, op de weg, de wind verwaait het. Als je wel eens leest hoe heidenen tot het geloof komen, heeft dat altijd een bepaalde "volgorde". De verhalen kunnen totaal verschillend zijn, maar toch: 1 gemeenschappelijke deler. nl, zij zochten God niet, God pakte hen beet. Soms totaal onverwachts, soms iets geleidelijker.
En als dat dan idd zo'n bekering is, gaat het niet om Gordon, noch om de EO, maar komt de Heere aan Zijn Eer !
JeeWee schijnt zeer verbaasd te zijn dat wij het AD lezen (Telegraaf allang niet meer, buuf is verhuisd

) Ik zou zeggen, waarom niet ? Wij hebben geen abonnement, maar mijn man neemt hem mee van kantoor.
Diezelfde JeeWee is helemaal niet verbaasd dat iedereen op zondagavond naar de tv zit te kijken.
Dat er mensen zijn die op zondag dat ding bewust uitlaten, evenals de computer, wil er kennelijk niet in.
Nee, het AD lezen, DAT is pas slecht, want ja, daar staan de sterren in.
En het is tegenwoordig een koud kunstje iets wat op zondag uitgezonden wordt, op maandag in uitzending gemist te zien, maar daar heb ik werkelijk geen behoefte aan. Een 20/10 jaar geleden keken wij met veel genoegen naar bepaalde programma's, de open cirkel (?) heel leerzaam, heel boeiend.
Ook de radio had behoorlijk aanbod.
De EO is was ons betreft de weg kwijtgeraakt door Arie B binnen te halen en de koers drastisch te wijzigen. Beetje water bij de wijn, beetje zus, hier en daar pimpen en voila, je ziet amper verschil tussen een seculiere omroep (bepaalde programma's dan) en de EO.
Het feit dat ze er zelfs over dachten om : er loopt een man over het water... uit te zenden !
Iedereen weet waar Arie nu is, bij de Katholieken.
En heb je de columns kunnen lezen, of bekende mensen hun mening horen geven over dit hele gebeuren.
Je mag een eigen mening hebben, maar toch niet. Iedere lezer op dit forum moet dus naar dit programma kijken, want het is zo leerzaam en we verwachten er zoveel van. Ik zie met zorg de commentaren tegemoet, in de diverse bladen en kranten.