PVV wil Iran aanvallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2010 00:27

Wat heeft dat met Iran te maken?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 20 dec 2010 08:47

Optimatus schreef:Wat heeft dat met Iran te maken?

Dat wat er in het midden-oosten gebeurd en gaat gebeuren al lang geprofeteerd is.
Ik hoef jou denk ik niet te gaan vertellen waar dan, ik heb die discussie al eens eerder met je gevoerd over Israël.
Je moet zelf weten of je wel/niet gelooft in profetieën, ik geloof er wel in.
Veracht de profetieën niet, God wil ons door middel van profetieën waarschuwen voor wat komen gaat.
Zo kun je berusten in hetgeen niet leuk is, vreselijk is soms, maar het zijn de dingen die moeten gebeuren
voordat Jezus terug komt.
Satan is immers degene die de veroorzakers is van alle ellende, ik geloof dat we niet te strijden hebben tegen vlees en bloed
maart tegen de machthebbers van de geestelijke wereld.
Maar als mensen koppig zich steeds laten inspireren door de foute geesten van de geestelijke wereld, moeten we ingrijpen.
We mogen nog steeds voor onszelf opkomen, en ja meneer Wilders is een van de weinigen die in de gaten heeft, dat als we
geen stokje steken voor de moslimcultuur die zich dermate snel ontwikkeld, dat wij vrouwen over een paar jaar of allemaal met een hoofddoekje oplopen of vervolgd worden als we dat niet doen.
De geest van allah is geen lieve vrije geest, het is een foute geest, die zich nu nog gedeist moet houden.
Maar als hij ontploft, is het gedaan met onze "Godsdienstvrijheid".
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 20 dec 2010 09:03

Antoinette schreef:
scheermes schreef:
Antoinette schreef:@ Henkie,

Ik ben het weer roerig met je eens!
Als het kalf verdronken is ...
Gewoon wachten tot ze de boel plat bombarderen met nucleaire wapens?
En dan zien ze wel verder.
Ik ben meer van het "beter voorkomen dan genezen"

Dus het is beter onschuldige mensen te vermoorden dan het gevaar lopen dat "onze" onschuldige mensen misschien vermoord worden?

Nee

Hoe had je het dan in gedachten? Je kunt niet zomaar nucleaire fabrieken in Iran vernietigen plus de kennis ervan zonder dat daar veel onschuldige burgers bij omkomen. Zolang er nog geen oorlog is, bestaat altijd nog de kans dat die ook niet komt. Als je de oorlog start weet je het zeker.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 20 dec 2010 09:51

scheermes schreef:
Antoinette schreef:
scheermes schreef:
Dus het is beter onschuldige mensen te vermoorden dan het gevaar lopen dat "onze" onschuldige mensen misschien vermoord worden?

Nee

Hoe had je het dan in gedachten? Je kunt niet zomaar nucleaire fabrieken in Iran vernietigen plus de kennis ervan zonder dat daar veel onschuldige burgers bij omkomen. Zolang er nog geen oorlog is, bestaat altijd nog de kans dat die ook niet komt. Als je de oorlog start weet je het zeker.

Je vraagt wat beter is, en nee het is niet beter om onschuldige mensen te vermoorden dan het gevaar te lopen dat onze onschuldige mensen misschien vermoord worden.
Het is als kiezen tussen 2 verkeerde dingen.
Wat is er dan mis om te kiezen voor je eigen Vaderland?
Is dat raar?
Is dat egoïstisch, strijden voor de God van Israël in eigen land als je christen bent.
Je moet het probleem aanpakken bij de wortel. Iran heeft daar een flinke wortel zitten.

Ik sprak onlangs een Iranees, hij heeft me gewaarschuwd.
Strijd voor je geloof! Wij hebben het af laten pakken ons land is nu verislamiseerd.
Is dat wat jij ook wil?
Als moslims aan de macht komen kun je maar net doen wat ze zeggen, of je kop eraf.
Dat is het doel van de geest die achter islam zit, ik hoop dat je dat nog een keer gaat inzien.
De wortel is zo rot als een mandje.
Ik ga ook om met moslims, het zijn lieverds van mensen, maar ze zijn voor het lapje gehouden door satan.
Ik probeer met de liefde te laten zien, dat ons geloof anders is.
Wij mogen in vrijheid leven eeuwig, hun weten dat nog niet eens.
Dat is toch zielig! Je zou je eens moeten inleven in een moslim, je hebt een zwaar leven dat kan ik je zeggen!
Je weet nooit zeker of je gered bent, het is slopend, en uit frustratie gaan ze gekke dingen doen omdat ze denken
allah die niet eens bestaat te kunnen behagen.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 20 dec 2010 11:14

Antoinette schreef:Je vraagt wat beter is, en nee het is niet beter om onschuldige mensen te vermoorden dan het gevaar te lopen dat onze onschuldige mensen misschien vermoord worden.
Het is als kiezen tussen 2 verkeerde dingen.
Wat is er dan mis om te kiezen voor je eigen Vaderland?
Is dat raar?

Als je aangevallen wordt lijkt het me niet meer dan logisch om jezelf te verdedigen.
Antoinette schreef:Is dat egoïstisch, strijden voor de God van Israël in eigen land als je christen bent.
Je moet het probleem aanpakken bij de wortel. Iran heeft daar een flinke wortel zitten.

Ik heb als ongelovige nooit begrepen waarom je zou gaan strijden voor je God. Die kan zichzelf wel redden toch?

Antoinette schreef:Ik sprak onlangs een Iranees, hij heeft me gewaarschuwd.
Strijd voor je geloof! Wij hebben het af laten pakken ons land is nu verislamiseerd.
Is dat wat jij ook wil?

Jeetje wat is ons land er slecht aan toe. Maar misschien is het in het noorden waar ik woon beter.
Islamiseren wil ik ook niet, heb daar veel negatieve dingen over gehoord ;). Ik wil leven in een land met vrijheid voor iedereen.

Antoinette schreef:Als moslims aan de macht komen kun je maar net doen wat ze zeggen, of je kop eraf.
Dat is het doel van de geest die achter islam zit, ik hoop dat je dat nog een keer gaat inzien.

Dat is wel heel zwartgallig. De islamieten in Nederland zijn hier niet gaan wonen om ons land af te pakken. En zo snel is onze grondwet ook niet aan te passen, dus ook al zouden ze willen, dat duurt nog wel even.

Antoinette schreef:De wortel is zo rot als een mandje.
Ik ga ook om met moslims, het zijn lieverds van mensen, maar ze zijn voor het lapje gehouden door satan.
Ik probeer met de liefde te laten zien, dat ons geloof anders is.
Wij mogen in vrijheid leven eeuwig, hun weten dat nog niet eens.
Dat is toch zielig! Je zou je eens moeten inleven in een moslim, je hebt een zwaar leven dat kan ik je zeggen!
Je weet nooit zeker of je gered bent, het is slopend, en uit frustratie gaan ze gekke dingen doen omdat ze denken
allah die niet eens bestaat te kunnen behagen.

Om nou die moslims aan te vallen omdat ze zielig zijn... en het zijn nog zulke lieverds ook.

Vergeet niet dat religie vaak misbruikt wordt door leiders van een land om mensen tegen elkaar op te zetten en een oorlog te rechtvaardigen. Oorlog gaat altijd over macht en materiële zaken zoals land, geld en natuurlijke rijkdommen.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2010 13:45

Antoinette schreef:

Dat wat er in het midden-oosten gebeurd en gaat gebeuren al lang geprofeteerd is.
Ik hoef jou denk ik niet te gaan vertellen waar dan, ik heb die discussie al eens eerder met je gevoerd over Israël.
Veracht de profetieën niet, God wil ons door middel van profetieën waarschuwen voor wat komen gaat.
Zo kun je berusten in hetgeen niet leuk is, vreselijk is soms, maar het zijn de dingen die moeten gebeuren
Satan is immers degene die de veroorzakers is van alle ellende, ik geloof dat we niet te strijden hebben tegen vlees en bloed
Maar als mensen koppig zich steeds laten inspireren door de foute geesten van de geestelijke wereld, moeten we ingrijpen.
We mogen nog steeds voor onszelf opkomen, en ja meneer Wilders is een van de weinigen die in de gaten heeft, dat als we
geen stokje steken voor de moslimcultuur die zich dermate snel ontwikkeld, dat wij vrouwen over een paar jaar of allemaal met een hoofddoekje oplopen of vervolgd worden als we dat niet doen.
De geest van allah is geen lieve vrije geest, het is een foute geest, die zich nu nog gedeist moet houden.

Welke profetieën bedoel je precies (graag met verwijzingen).
En waarom zouden die niet al bij de val van het Rijk der Sassiniden (onder de voet gelopen door de Arabieren) of de ineenstorting van het Osmaanse Rijk in vervulling zijn gegaan? Ik vind het namelijk nogal arbitrair om juist de huidige situatie aan profetieën op te hangen.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 20 dec 2010 13:55

Yael schreef:...
...
Hoe kom je daarbij dat Amerika alles goedkeurt wat Israel doet?

Een (1) voorbeeldje dan:
Amerika is enige tijd tegen het bouwen nederzettingen in gebieden waar nu Palestijnen wonen (nrc.nl)
En wat schetst recentelijk mijn verbazing : nu.nl
Amerika staat achter een voorstel om 3 maanden niet te bouwen, en daarna hiervan geen verlenging meer te eisen.
Amerika loopt bij Israel aan de leiband.

...
...
Laten we erop gaan wachten totdat we het zeker weten. 8-[
Overigens hoop ik dat er in Iran een verandering van binnenuit komt, zodat er heel geen aanval of dergelijks nodig is...

Als je mij wilt overtuigen met een stukje muziek, zou dat stukje wel uit islamitisch hand moeten komen. Dit is een paradodie van Noam Jacobson (?) op de (niet bestaande?) minister van vernietiging. Kennelijk gelooft Israel er ook nog niet zo in. (Sterker nog...zo provoceren ze Iran nog een beetje)

Wie zegt dat Israel kernwapens bezit? ;/

Daar zet ik dan nog bij:
Yael schreef:Tja wie kaatst moet de bal verwachten. (Trouwens de smiley zegt toch al iets?)

Graag op inhoud...
Die smiley zegt me niets.

Ik weet niet in hoeverre je geïnteresseerd bent met wat er zich in het Midden Oosten afspeelt anders is dit boek zeker het lezen waard.

Da's dan wel weer interessant.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 20 dec 2010 16:37

Optimatus schreef:
Antoinette schreef:

Welke profetieën bedoel je precies (graag met verwijzingen).
En waarom zouden die niet al bij de val van het Rijk der Sassiniden (onder de voet gelopen door de Arabieren) of de ineenstorting van het Osmaanse Rijk in vervulling zijn gegaan? Ik vind het namelijk nogal arbitrair om juist de huidige situatie aan profetieën op te hangen.

Ik ga de discussie daarover niet meer met je aan, want ik bemerk dat je er bij voorbaad niet in gelooft.
Toen met Israël waren de profetieën zo duidelijk als wat en daar wilde je ook niet aan.
Ik verspil mijn tijd daar liever niet aan.
Alleen als je oprecht wil weten hoe het zit, met een open vizier.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2010 17:02

Je maakt je er nu wel heel goedkoop van af.

Toon nu eens drie profetieën waarvan jij gelooft dat die slaan op de bezigheid van Iran. Dan zal ik daar met open vizier op antwoorden.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 20 dec 2010 18:29

Over de eindtijdprofetieen (dat wat nog moet gebeuren vanaf nu)

Eerst zullen we de voortekenen zien
-De liefde in de wereld zal verkillen
-Er zal grote verdeeldheid ontstaan, oude banden verbreken
-Er zal sprake zijn van grote droogtes, grote overstromingen, veel meer en vaker dan daarvoor
-Ja zelfs de elementen lijken uit balans (global warming??)
-Ook zal er sprake zijn van veel vreemde nieuwe ziekes, veel meer en vaker dan daarvoor

Het is dan nog niet, maar zoals je aan het zachtwoorden van de knoppen kunt zien, dat de lente niet ver meer is, zo kun je aan deze tekenen zien, dat het einde naderd.

Dan zal een situatie onstaan waarbij :
-De GEHELE wereldeconomie verdeeld is over 10 grootmachten, deze 10 bepalen alles!
-3 van deze 10 zullen vallen, 1 zal in het plaats opreizen, en deze ene zal gruwelijker zijn dan al die andere 10

Dan beging de echte eindtijd :
-Er zal een wezen komen, met bovenmenselijke gaves, hij zal erin slagen vrede te brengen, maar het zal een valse vrede zijn.
-Alle 8 grootmachten dragen al hun macht aan dit wezen over en hij zal daardoor de volledige controle over de wereldeconomie krijgen.
-Hij zal een teken invoeren gedragen op voorhoofd of handen, en niemand zal nog iets kunnen kopen of verkopen zonder dit teken.
-Dit zal een tijd zijn van grote strijd, iedereen staat tegen elkaar op.
-Tegelijk zullen veel ideologieen en geloven verdwijnen... de echte vraag word wil je dat teken of niet.. volg je de ene grote leider of niet

In deze begindagen zal de vervolging nog slechts economisch zijn, christenen kunnen in die dagen niets meer kopen, noch verkopen, we krijgen geen werk, en kunnen geen mensen inhuren om werk voor ons te doen. -> het is me niet bekend of ons nog toegestaan word om bezittingen die we al hadden te blijven bezitten, zoals huizen of boerderijen.. zoniet dan moeten we dus echt door stropen en zwerven, als jager-verzamelaars ons kostje bijeen scrapen..

En dan gaat fase 2 in..
Na een onbekende tijd van economische vervolging, zal actieve vervolging worden ingezet, iedereen die het teken van deze anticrist nog niet heeft, zal gedood worden.

echter VLAK voor dit zal gebeuren, zal een deel van de mensen zonder teken van aarde worden weggenomen (zichtbaar voor allen, een wolk zal neerdalen, en hen wegnemen, dus niet zoals vaak gedacht Jezus die komt op een wolk en dan blijft, maar Hij komt neemt de 144.000 heiligen weg (dit aantal kan symbolisch zijn) en vertrekt weer.

Hierna zal ACTIEVE vervolging plaatsvinden, in deze strijd zullen zoweel geestelijke gaves als wapens worden ingezet, -> hoewel geestelijke gaves dan onder christenen uit nood geboren weer veel sterker zijn dan nu, zullen we toch gruwelijk vervolgd worden...
en God heeft deze periode daarom ook beperkt tot 36 maanden... omdat anders niet een van ons zou blijven leven..

Na deze 36 maanden komt de wolk nog eens en neemt alle andere christenen weg die dan nog leven.
(de 2e, grote opname)

Hierna zullen nog 2 mannen (vermoedelijk engelen) op aarde rondlopen voor 6 maanden.. zij zullen getuigen van God, en rondom hen zullen sprinkhanen zijn met de kop van een leeuw, en de staart van een shorpioen. Niemand zal deze 2 mannen iets kunnen doen, en de sprinkhanen zullen iedereen steken.
Na deze 6 maanden (waarin niemand zich nog zal bekeren, ook al zijn deze 6 maanden dus om de mensen nog op aarde een laatste kans te geven zich te bekeren, daarom zijn deze 2 getuigen er) zullen deze mannen terugkeren naar God.

Dan de laatste fase :
2 weken lang zal het groot feest zijn op aarde, de anticrist en de mensen zijn blij, eindelijk hebben ze het geloof uitgebannen van aarde...

Na deze 2 weken, zullen de schalen uitgegoten en de zegels verbroken worden, in korte tijd word hierdoor de aarde, het helal, alles wat erin is voorgoed en volledig vernietigd.

Tenslotte het oordeel :
alle mensen zowel de slechte als de goede, uit alle tijden zullen zichzelf vinden in een gigantische rechtzaal hier vind de uiteindelijke tweedeling plaats...

dan de eeuwigheid
een deel zal voor altijd op de NIEUWE aarde, in NIEUW Jeruzalem, met God wonen, een ander deel zal voor altijd daarvan gescheiden zijn en in de hel verblijven, en gestraft worden samen met satan en zijn trawanten. (anders dan vaak gedacht is die plek dus niet van waaruit geregeerd word door satan, maar is waar satan zelf gestraft word, en alle tegenstanders van God, inclusief mensen met hem.

--------------------------------------------------------------
Waarom zeg ik dit alles? omdat DIT is wat ik weet!
nu, ik weet dus ook dat
-De islam vanzelf zal verdwijnen, en atheisme uiteindelijk de vijand is.. of beter gezegd mammon/de wereld.
Hoewel de islam dus ook leugenleer is, zijn er veel grotere gevaren om je zorgen over te maken, en waak ervoor jezelf uit te leveren aan deze grotere gevaren.
(vrees niet hen die je lichaam kunnen doden, vrees hen die je geest kunnen doden)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2010 18:37

En de gevraagde Bijbelteksten bij het bovenstaande?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 dec 2010 18:38

Optimatus schreef:En de gevraagde Bijbelteksten bij het bovenstaande?

En ik ben wel benieuwd of dit van een website komt (dan graag bronvermelding) of dat dit zelf geproduceerd is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2010 18:40

Vanitas vanitatum...

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 20 dec 2010 19:01

Faramir schreef:
Optimatus schreef:En de gevraagde Bijbelteksten bij het bovenstaande?

En ik ben wel benieuwd of dit van een website komt (dan graag bronvermelding) of dat dit zelf geproduceerd is.

Deze kennis houd direct verband met mijn roeping, en is mij grotendeels door de Geest geopenbaard in mijn begindagen als gelovige.
Hoewel dit uit de latere periode stampt (toen ik wel een bijbel had) en de Geest dus ook veel teksten aanwees, heb ik er geen theologisch naslagwerk van gemaakt (daar is en was mijn geloof toen te levend en groeiend voor)
-> Als de Geest je onderwijst, luister je, immers.

Het is dus nog zelf geproduceerd, nog van een website.
En hoewel er vele bijbelteksten hiervoor zijn, zou ik moeten gaan graven om de teksten ervoor te vinden.

Bij mij is het vaak -> God openbaard iets -> vervolgens weet ik dat zeker -> dan wil ik dat delen met anderen -> dan gaan die zeuren om teksten, of komen met teksten aan die mij lijken te ontkrachten -> jarenlang kost het me om teksten te graven -> ik ontdek dat ik toch gelijk had en heb de teksten -> ik breng mijn verhaal met teksten opnieuw -> men bedankt mij voor de moeite, maar doet er volgens nog niks mee.

Hoewel ik dus weet dat mijn verhaal klopt, en dat er ongetwijfeld bijbelse en theologische grondslagen voor te vinden zijn, is die grondslagen vinden teveel werk voor nu direct.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 dec 2010 19:28

Je hebt het dus zelf geschreven en volgens jou na een persoonlijke openbaring. Persoonlijke openbaringen zijn voor anderen helaas niet maatgevend (en al helemaal niet als ze niet onderzocht zijn). Ik kan er dus niets mee, dan zul je echt met onderbouwing moeten komen.

Terug naar “Archief”