Kerstfeest?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Kerstfeest?!

Berichtdoor Spons » 28 nov 2010 13:52

marin schreef:Pasker zegt:
Hier maak je volgens mij toch wel een grote fout, op de zevende dag is het Sabbath, dus NIET de Sabbath is op de zevende dag.
Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen maar de zevende dag is de Sabbath van de Here uw God.

Pasker dat begrijp ik niet goed, wil je dat even uitleggen? En dan met bijbelse argumenten.

Zes dagen zult gij of mag men arbeiden, daar zit het niet in, daar mag je een keus in maken, maar de wekelijkse sabbatdag tussen vrijdagavond zonsondergang en zaterdag zonsondergang is een heilige tijd die heeft God als een teken gesteld voor Zijn kinderen ... om trouw te zijn aan God en Zijn zegen te ervaren, daar kan geen menselijke instelling tegen op hoe goed ook bedoeld!
Ex 31,15
Zes dagen mag men arbeiden, maar op de zevende dag zal er een volledige sabbat zijn, de HERE geheiligd: ieder die op de sabbatdag werk verricht, zal zeker ter dood gebracht worden.

dan mag daar wel een zekere nuance in aangebracht worden, toch wel treurig dat men dan bij voor een baan bij de politie, brandweer, leger, verpleeg en ziekenhuizen een zekere dood tegemoet gaat ! En alle voorgangers in de kerken dan ... die worden tenslotte ook betaald.... als we het heel letterlijk zouden nemen he :)

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 28 nov 2010 15:55

Spons schreef:
Hier maak je volgens mij toch wel een grote fout, op de zevende dag is het Sabbath, dus NIET de Sabbath is op de zevende dag.
Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen maar de zevende dag is de Sabbath van de Here uw God.

Pasker dat begrijp ik niet goed, wil je dat even uitleggen? En dan met bijbelse argumenten.

Zes dagen zult gij of mag men arbeiden, daar zit het niet in, daar mag je een keus in maken, maar de wekelijkse sabbatdag tussen vrijdagavond zonsondergang en zaterdag zonsondergang is een heilige tijd die heeft God als een teken gesteld voor Zijn kinderen ... om trouw te zijn aan God en Zijn zegen te ervaren, daar kan geen menselijke instelling tegen op hoe goed ook bedoeld!
Ex 31,15
Zes dagen mag men arbeiden, maar op de zevende dag zal er een volledige sabbat zijn, de HERE geheiligd: ieder die op de sabbatdag werk verricht, zal zeker ter dood gebracht worden.

dan mag daar wel een zekere nuance in aangebracht worden, toch wel treurig dat men dan bij voor een baan bij de politie, brandweer, leger, verpleeg en ziekenhuizen een zekere dood tegemoet gaat ! En alle voorgangers in de kerken dan ... die worden tenslotte ook betaald.... als we het heel letterlijk zouden nemen he :)

Spons lees dit eens goed!!!

Toen Jezus Zich tot de Farizeeën wendde met de vraag of het geoorloofd is op de sabbat goed te doen of kwaad te doen, leven te redden of te doden, stelde Hij hen oog in oog met hun eigen verdorven bedoelingen.
Zij achtervolgden Zijn leven met haat, terwijl Hij velen het leven redde en waar geluk bracht.

Door de nutteloze opmerkingen van de joden opzij te zetten, eerde Christus de sabbat, terwijl zij die Hem aanklaagden, Gods heilige dag onteerden.

De Heiland onderhield de Sabbat en leerde Zijn discipelen die te onderhouden. Hij wist, hoe men de Sabbat moest vieren, want Hij had die Zelf ingesteld.

De Joodse leraars hadden veel eigen verordeningen gemaakt aangaande het vieren van de Sabbat, en zij eisten, dat iedereen deze verordeningen zou gehoorzamen. Zij sloegen daarom de Heiland gade, om te zien wat Hij doen zou.

De Sabbat was niet ingesteld om een last voor de mens te zijn. Hij was bestemd om hem goed te doen en rust en vrede te geven. Daarom zei onze Here: "De Sabbat is gemaakt om de mens, niet de mens om de Sabbat." Mark. 2 : 27.

En de Schriftgeleerden en de Farizeeën letten op Hem, of Hij op de sabbat genas, om een aanklacht tegen Hem te vinden.
Maar Hij kende hun overleggingen en zei tot de man, die de verschrompelde hand had: "Sta op en ga in het midden staan." En hij stond op en ging staan.

"Zo zei dan Jezus tot hen: Ik leg u de vraag voor of het geoorloofd is op de sabbat goed te doen of kwaad te doen, een leven te redden of verloren te doen gaan? Toen zag Hij allen rondom Zich aan en zeide tot hem: Strek uw hand uit. Hij deed het en zijn hand werd weder gezond. En zij raakten volkomen hun verstand kwijt en spraken er met elkander over, wat zij Jezus zouden doen."

"Het is geoorloofd." Dat wil zeggen, het is volgens de wet. Jezus berispte de Joden nooit omdat zij Gods wet eerden, of omdat zij de Sabbat hielden.
Integendeel handhaafde Hij altijd de wet in al zijn volmaaktheid.

Toen Jezus de vraag deed: "Wat is geoorloofd op de Sabbat? goed te doen of kwaad te doen ? een mens te verderven of te behouden? toonde Hij, dat Hij in de harten der goddeloze Farizeeën lezen kon, die Hem beschuldigden.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 28 nov 2010 19:01

ach ik maak alleen maar attent dat er een kleine nuance in zit ! ik zal er geen bezwaar tegen hebben als ik bv in een ziekenhuis werk ! Is wat anders als ik in een supermarkt sta op zondag !

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 28 nov 2010 21:05

Spons schreef:ach ik maak alleen maar attent dat er een kleine nuance in zit ! ik zal er geen bezwaar tegen hebben als ik bv in een ziekenhuis werk ! Is wat anders als ik in een supermarkt sta op zondag !

dan mag daar wel een zekere nuance in aangebracht worden, toch wel treurig dat men dan bij voor een baan bij de politie, brandweer, leger, verpleeg en ziekenhuizen een zekere dood tegemoet gaat ! En alle voorgangers in de kerken dan ... die worden tenslotte ook betaald.... als we het heel letterlijk zouden nemen he.

Spons, vind je het moeilijk om er inhoudelijk op in te gaan? Als je het hebt over baan bij de politie/brandweer/leger/verpleeg-ziekenhuis die een zekere dood tegemoet gaan, over een kleine nuance gesproken!
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 30 nov 2010 16:49

Ex 31,15

In Exodus 20:9 staat: Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.

Hoe komen we dan te weten wanneer het Sabbat (de Rustdag) is? Dat is toch niet anders dan wanneer we 6 dagen gewerkt hebben. We beginnen dus bij dag 1 en dan dag 2 tot en met dag 6 en de zevende dag is het de Rustdag of Sabbat. De naam van de dag is niet heilig maar elke zevende dag is heilig.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2010 16:30

T.A.F. schreef:
Optimatus schreef:Waarom zou ik terugkeren naar joodse feesten en gebruiken? Ik ben geen jood, ik ben christen. Het christendom en het jodendom kennen een gemeenschappelijke bron - ja, Bron - maar zijn elk hun eigen weg gegaan. Ik verwerp de besnijdenis en de offerdienst en ik weiger me te onderwerpen aan joodse spijswetten.

Christendom is een van de variaties VAN het jodendom (en het enige juiste)
de sterke scheiding tussen de twee ontstond later pas.

Verder stel jij nu spijswetten, en offerdienst, met besnijdenis (waar bijbelse argumenten tegen zijn, al vind ik die laatste discutabel) gelijk aan het goedpraten van GERMAANSE en KELTISCHE feesten

Valentijn = een romeins feest van pure lust, luppercus, hart symbool heeft niets te maken met liefde, maar staat voor de vrouwelijke vaginale ingang
Kerst = Midwinterfest, een germaans druidisch feest waar de grote eik geeerd werd, en wodan offfers kreeg, en nimphen in het bos sexuele rituelen deden
Pasen = Walpuringsnacht, een germaans druidisch vruchtbaarheidsfeest, met allerlei sexuele uitspattingen en veel hekserij
Allerheilingen/Halloween = Keltisch Dodenfeest, een dag waarop hekserij weilig tierde en men contact legde met de voorouders

En zo kan ik wel even doorgaan! weg ermee!

Is het je bekend dat de originele functie van kerkklokken het wegjagen van allerhande boze geesten was? Alsof een boze geest op de vlucht zou gaan van een paar klokken...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 19 dec 2010 17:50

Optimatus schreef:
T.A.F. schreef:
Optimatus schreef:Waarom zou ik terugkeren naar joodse feesten en gebruiken? Ik ben geen jood, ik ben christen. Het christendom en het jodendom kennen een gemeenschappelijke bron - ja, Bron - maar zijn elk hun eigen weg gegaan. Ik verwerp de besnijdenis en de offerdienst en ik weiger me te onderwerpen aan joodse spijswetten.

Christendom is een van de variaties VAN het jodendom (en het enige juiste)
de sterke scheiding tussen de twee ontstond later pas.

Verder stel jij nu spijswetten, en offerdienst, met besnijdenis (waar bijbelse argumenten tegen zijn, al vind ik die laatste discutabel) gelijk aan het goedpraten van GERMAANSE en KELTISCHE feesten

Valentijn = een romeins feest van pure lust, luppercus, hart symbool heeft niets te maken met liefde, maar staat voor de vrouwelijke vaginale ingang
Kerst = Midwinterfest, een germaans druidisch feest waar de grote eik geeerd werd, en wodan offfers kreeg, en nimphen in het bos sexuele rituelen deden
Pasen = Walpuringsnacht, een germaans druidisch vruchtbaarheidsfeest, met allerlei sexuele uitspattingen en veel hekserij
Allerheilingen/Halloween = Keltisch Dodenfeest, een dag waarop hekserij weilig tierde en men contact legde met de voorouders

En zo kan ik wel even doorgaan! weg ermee!

Is het je bekend dat de originele functie van kerkklokken het wegjagen van allerhande boze geesten was? Alsof een boze geest op de vlucht zou gaan van een paar klokken...

Ik weer dat vuurwerk daarvoor gebruikt werd. het was me niet bekend dat kerkklokken ditzelfde doel dienden. zal me erin verdiepen, bedankt voor de informatie.
(wellicht dus ook nog een klokkenstorm:P)

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 19 dec 2010 20:16

Grotendeels met T.A.F eens.
Het probleem is dat we onze eigen religies hebben gefabriceerd, er wordt naar de dominee en paus geluisterd ipv wat de Schrift zegt.
Vandaar dat er ook zoveel verschillende denominaties en scheuringen zijn gekomen.

NERGENS in de Bijbel wordt opgeroepen Jezus' geboorte te herdenken, maar wel zijn dood op Pascha.
Alle moeite heeft de RKK gedaan om een kalender te ontwerpen, die zo in elkaar zat dat joods pascha NOOIT op dezelfde dag kon vallen als onze 'goede vrijdag'
Pascha werd verboden door Constantijn.
de zondag werd de nieuwe heilige (apart gezette)dag.
Nergens in de Schrift staat dat de zondag de rustdag is geworden, NERGENS!
Van een dergelijke enorme ommezwaai zou dan geen enkele vermelding worden gemaakt in de schriften?

En ook NERGENS is de doop niet een belijdenis van de persoonlijke bekering van mensen.
Ook werd Timotheus persoonlijk nog besneden door Paulus!Dus kan het een niet in de plaats komen van het ander!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 dec 2010 20:22

Bastiaan30 schreef:Grotendeels met T.A.F eens.
Het probleem is dat we onze eigen religies hebben gefabriceerd, er wordt naar de dominee en paus geluisterd ipv wat de Schrift zegt.
Vandaar dat er ook zoveel verschillende denominaties en scheuringen zijn gekomen.

Wellicht is het wel eens bij je opgekomen dat de Bijbel simpelweg voor vele interpretaties vatbaar is?
En natuurlijk begin je dan over 'in de Geest' en dergelijke, maar ook dat kan iedereen wel claimen.
NERGENS in de Bijbel wordt opgeroepen Jezus' geboorte te herdenken, maar wel zijn dood op Pascha.

Nergens in de Bijbel wordt opgeroepen om op een internet forum actief te zijn. Overigens wordt er ook nergens in de Bijbel opgeroepen dat alles in de Bijbel moet staan, maar goed dat zal wel een kleinigheidje zijn.
Alle moeite heeft de RKK gedaan om een kalender te ontwerpen, die zo in elkaar zat dat joods pascha NOOIT op dezelfde dag kon vallen als onze 'goede vrijdag'
Van een dergelijke enorme ommezwaai zou dan geen enkele vermelding worden gemaakt in de schriften?
En ook NERGENS is de doop niet een belijdenis van de persoonlijke bekering van mensen.
Ook werd Timoteus persoonlijk nog besneden door Paulus!Dus kan het een niet in de paats komen van het ander!

Het is toch wat hè, al die mensen die het niet eens zijn met jouw visie die boven alle andere visies verheven is. Jij hebt immers 'de Geest' en zal die heidenen wel eens bekeren tot het bastiaanisme. Vertel het ze, vertel het ze. En als ze het niet willen horen, schreeuw het dan gewoon in hoofdletters. :lol:

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 19 dec 2010 20:33

Faramir schreef:

Wellicht is het wel eens bij je opgekomen dat de Bijbel simpelweg voor vele interpretaties vatbaar is?
En natuurlijk begin je dan over 'in de Geest' en dergelijke, maar ook dat kan iedereen wel claimen.

Nergens in de Bijbel wordt opgeroepen om op een internet forum actief te zijn. Overigens wordt er ook nergens in de Bijbel opgeroepen dat alles in de Bijbel moet staan, maar goed dat zal wel een kleinigheidje zijn.
Ook werd Timoteus persoonlijk nog besneden door Paulus!Dus kan het een niet in de paats komen van het ander!

Het is toch wat hè, al die mensen die het niet eens zijn met jouw visie die boven alle andere visies verheven is. Jij hebt immers 'de Geest' en zal die heidenen wel eens bekeren tot het bastiaanisme. Vertel het ze, vertel het ze. En als ze het niet willen horen, schreeuw het dan gewoon in hoofdletters. :lol:

Ik dacht met hoofdletters misschien de nadruk te leggen op waar het om gaat, maar ik zie het al, ipv van een onderbouwde reactie wordt je weer persoonlijk.
Niemand hoeft het met me eens te zijn, ik weet hoe onherstelbaar geprogrammeerd de meesten zijn, de bijbel roept niet voor niets op: Ga uit van haar, mij volk, opdat gij geen deel hebt aan haar zonden. En 'Ik sta BUITEN en ik klop".
WIj hebben Jezus buitengesloten, we zijn rijk en verrijkt, maar Jezus vindt ons louw en spuugt ons uit.
Nogmaals, niemand kan een ander bekeren, de bijbel roept maar liefst 135 keer op om jezelf te bekeren.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 dec 2010 20:45

Sorry, ik vind je reacties echter vaak zo grappig dat ik er op wil reageren. Ik zal proberen dat te voorkomen/verminderen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2010 20:46

Ook werd Timotheus persoonlijk nog besneden door Paulus!Dus kan het een niet in de plaats komen van het ander!

En? Heb jij je al laten besnijden?

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 19 dec 2010 20:54

Optimatus schreef:

En? Heb jij je al laten besnijden?

Nee want besneden zijn of niet besneden zijn betekent niets, maar of men een nieuwe schepping is.
Dat wist je toch wel?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2010 13:47

Je bent zo vervuld van al die joodse rituelen, dat het me niet verbaasd zou hebben.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 20 dec 2010 14:12

Optimatus schreef:Je bent zo vervuld van al die joodse rituelen, dat het me niet verbaasd zou hebben.

:mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Archief”