Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor mw » 15 dec 2010 12:48

's Nachts een zangkoor door het ziekenhuis? Haha, wat een leuk idee!

Ik heb het inderdaad zelf aangevraagd. Ik heb niet zo heel veel met oud&nieuw. (vind het best gezellig hoor, maar dat verplicht opzitten, handjes schudden en zoenen, blehhh nee niets voor mij). Nachtdiensten geef ik niet om en ben de enige in het team die geen gezin/vriend heeft. Dus waarom dan de diensten open laten staan, dan laten loten en dat er iemand met tegenzin die nachten moet doen. Nee hoor, laat mij maar.

2 jaar terug heb met kerst in de nacht gezeten. Daar vond ik weinig aan. Patiënten sliepen gewoon allemaal en mijn collega ging om 2uur zo ziek als een hond naar huis. Stond ik daar met mn handen in het haar :mrgreen:
Vorig jaar ook met oud&nieuw gedaan en het was reuze gezellig. Helaas staan wij alleen 's nachts dus moet ik het gezellig maken met de patiënten. Met goed uitzicht op vuurwerk, champagne/wijn, oliebollen en salades komt het helemaal goed.
Vorig jaar is mij dat goed bevallen. En toevallig 3 weken terug een patiënt gehad die er bij oud&nieuw ook lag. ZIj begon er steeds weer over hoe gezellig het toen was;) Dus ik ga het dit jaar weer laten knallen op het werk :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 dec 2010 18:40

Tja het heeft wel een bepaalde sfeer. Ik heb ook twee keer late diensten gehad met oud&nieuw.
En dat vondt ik ook niet erg, gezelligheid eens een keer geen bezoekuur en doorlopend bezoek.

Ik heb zelf meer met kerst, dan met oud & nieuw. Vind voornamelijk oud & nieuw zo'n verplichting.
Iedereen een handje geven happy nieuwjaar..... =;

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2010 19:09

Wij wisselen het juist een beetje af en met oud en nieuw. Ene jaar familie, andere jaar vriendengroep. Dan wel het ene jaar mijn mans groep en andere jaar mijn vriendinnen. schoonfamilie doen we toch nooit met oud en nieuw, dus hebben we minimaal eens per 3 jaar mijn vriendinnen, waar ook een vrijgezelle vriendin in zit. Dit jaar wordt het waarschijnlijk en mijn ouders en mijn vriendinnen, dat lijkt me ook erg gezellig :D kerst doen we ook alleen met mijn familie, dus de andere kerstdag doen we gewoon zoals elke zaterdag, lekker weinig ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 dec 2010 19:12

Bij ons is het een haastje repje en een gereis. Bij mijn schoonfamilie zijn wij sinds augustus niet meer geweest dus het wordt wel hoog tijd dat wij ons gezicht weer eens laten zien :wink: Daar gaan wij de 22e al heen en blijven tot de 26e 's morgens en vervolgens naar mijn ouders en 's avonds naar huis. Oud en nieuw blijven wij lekker thuis. Iedereen woont zo ver weg dat ik daar echt geen zin in heb. Al met al doe ik met deze dagen dus weinig voor mn vrijgezelle vrienden :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 dec 2010 19:39

Sjonge, ajl, wat een drukte! Hier Kerstavond met de schoonfamilie en tweede Kerstdag met mijn familie. Met Oud&Nieuw komen mijn schoonzusje en haar vriend, want we vinden allevier Oud&Nieuw niet zo bijzonder, dus maken we er maar wat van. Kerst daarentegen vind ik super. We hebben 1 vrijgezel in de familie, een schoonzusje, en die nodigen we extra uit, want die zit met allemaal vrienden/vriendinnen met aanhang, dus die wipt lekker hier langs om met haar neefje te spelen.

Vriendengroepen hebben we (gelukkig) niet. We hebben een aantal hele goede vrienden, maar geen groepen. Een stel komt misschien 1e Kerstdag ook nog langs, maar ja, niet anders dan anders: de deur staat altijd open.

Onze leukste Oud&Nieuw was in een zo goed als lege Boeing boven de Atlantische Oceaan. Samen met de stewards/stewardessen proosten op het nieuwe jaar in een leeg toestel, haha, daarna thuiskomen op een verlaten Schiphol. Onze koffers waren er nog nooit zo snel 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 15 dec 2010 21:34

Wat ik met kerst en oud en nieuw doe?
Niks bijzonders Kerst ben ik denk ik bij mijn moeder, en heb verders ook nog geen plannen.
Oud en Nieuw, moet ik werken, heb weinig behoefte aan het handjes schudden, en verplicht zoenen :S

En zal eigenlijk blij zijn als die poespas weer voorbij is.... :lol:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 dec 2010 23:04

Grappig dat er meerdere mensen niets met de poespas van oud&nieuw hebben.

Over het uitnodigen van vrijgezellen met de feestdagen: ik vind het persoonlijk niet prettig als ik word uitgenodigd omdat 'ik vrijgezel' ben. Dat komt op mij over als medelijden. "Zij is alleen, dus nodigen we haar maar uit ". Als ik dat zou merken, dan zou ik heel hartelijk bedanken voor de uitnodiging.
Ik weet dat ik bij veel mensen welkom ben en er rustig mag aan komen wippen, dus dat ga ik tussen alles door ook vast wel doen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2010 10:10

hier staat de deur open voor iedereen, of je nu vrijgezel of getrouwd ben (met of zonder kinderen).

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 16 dec 2010 15:42

@ evelien.... dan kom ik bij jou! :lol: :P (grapje)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 dec 2010 15:44

Evelien schreef:hier staat de deur open voor iedereen, of je nu vrijgezel of getrouwd ben (met of zonder kinderen).

Lijkt mij nogal koud in deze tijd van het jaar :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2010 16:46

Rienuku schreef:@ evelien.... dan kom ik bij jou! :lol: :P (grapje)

wees welkom... :wink:

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 16 dec 2010 17:23

mw schreef:Grappig dat er meerdere mensen niets met de poespas van oud&nieuw hebben.

Over het uitnodigen van vrijgezellen met de feestdagen: ik vind het persoonlijk niet prettig als ik word uitgenodigd omdat 'ik vrijgezel' ben. Dat komt op mij over als medelijden. "Zij is alleen, dus nodigen we haar maar uit ". Als ik dat zou merken, dan zou ik heel hartelijk bedanken voor de uitnodiging.
Ik weet dat ik bij veel mensen welkom ben en er rustig mag aan komen wippen, dus dat ga ik tussen alles door ook vast wel doen.

Heel herkenbaar. Zo heeft onze dominee mij ook eens uitgenodigd in het kader van omzien naar alleengaanden. (vreselijk term overigens.) Ik wordt eerlijk gezegd liever uitgenodigd gewoon om wie ik ben, dan met de expliciete boodschap erbij dat je uitgenodigd bent omdat je single bent. Het is natuurlijk goed bedoeld, maar bij mij valt dat verkeerd.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 16 dec 2010 17:51

Petra777 schreef:
mw schreef:Grappig dat er meerdere mensen niets met de poespas van oud&nieuw hebben.

Heel herkenbaar. Zo heeft onze dominee mij ook eens uitgenodigd in het kader van omzien naar alleengaanden. (vreselijk term overigens.) Ik wordt eerlijk gezegd liever uitgenodigd gewoon om wie ik ben, dan met de expliciete boodschap erbij dat je uitgenodigd bent omdat je single bent. Het is natuurlijk goed bedoeld, maar bij mij valt dat verkeerd.

Ik herken me daar totaal niet in; ik word nooit speciaal uitgenodigd omdat ik vrijgezel ben. Misschien komt dat doordat ik nog gewoon thuis woon, temidden van broers/zusjes. En mensen weten ook dat mijn sociale leven druk genoeg is.. Zou het overigens ook niet waarderen, vind het wel prima zo!

Maar... zijn vrijgezellen soms niet een beetje overgevoelig? Vatten we iets wat spontaan en goedbedoeld is misschien te snel op als medelijden? Sinds ik voor mezelf heb uitgevogeld dat ik het eigenlijk helemaal niet zo vervelend vind om vrijgezel te zijn (voor zolang het duurt) en pas aan een relatie toeben als ik de állerleukste man tegenkom, merk ik dat ik onhandige opmerkingen van mensen om me heen heel makkelijk langs m'n rug af laat glijden. Het meest kriebelig word ik nog van mensen die mij menen te moeten koppelen aan die ene leuke jongen die ook op hun verjaardag was enzo... :mrgreen:
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 dec 2010 23:06

Geen idee of vrijgezellen overgevoelig zijn. Eens even over nadenken! ;)

Haha, mensen die koppelen. Kan er ondertussen een boek overschrijven. Het leuke vind ik ik nog er iemand is die altijd koppelt. Nu is ze 2 'stellen' aan het koppelen, maar merkt niet dat er tussen 2 ( uit elk stel 1 zeg maar) wat opbloeit :-oo (uhh... snap je het nog?)

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 18 dec 2010 00:44

Dat van die stellen tussen aanhalingstekens vat ik niet, maar dat ze niet merkt dat er wat opbloeit is wel héél komisch! :D
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Terug naar “Archief”