PVV wil Iran aanvallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Optimatus » 15 dec 2010 13:08

De PVV wil dat het Westen Iran aanvalt "om onze vernietiging te voorkomen."

Wat vinden we daarvan?

Zelf stel ik voor dat de anderhalf miljoen PVV kiezers de frontlinie gaan vormen. Deze tactiek heeft ten tijde van de kruistochten ook goed gewerkt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor TheKeimpe » 15 dec 2010 13:10

Ik kan begrip opbrengen voor het idee, maar voor de uitvoering ben ik nogal huiverig. Maar ik ben geen PVV-er en geen soldaat...

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 dec 2010 14:32

Wikileaks nog een beetje gevolgd? Zelfs een deel van de Arabische wereld wil dat. Israël en de VS spelen al geruime tijd met dat idee. Geen nieuws dus alleen wordt het nu hardop gezegd.

Frontlinie is niet nodig bij een raketaanval.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 dec 2010 16:10

In 2003 dacht men Irak ook op deze manier aan te kunnen pakken.
Gevolg: een grote, rokende puinhoop te midden van een machtsvacuüm, waarbinnen terrorisme welig kan tieren.

Irak is een grote zandbak met wat bergen in het noorden en oosten.
Iran is een natuurlijk fort, omringd door grote bergketens.

Henkie, een beetje strateeg weet, dat je een oorlog vanuit de lucht niet kunt winnen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 dec 2010 16:33

Optimatus schreef:Henkie, een beetje strateeg weet, dat je een oorlog vanuit de lucht niet kunt winnen.

Je zou het land en zijn bevolking totaal kunnen vernietigen door een massale kernaanval te lanceren.
Dan heb je 'gewonnen'. De dreiging van Iran is totaal weggenomen en je hebt erg geen omkijken meer aan.

Ik vind echter dat Iran een soevereine staat is en zolang zij geen (buur)landen militair aanvalt mag doen en laten binnen haar grenzen (met inachtneming van de mensenrechten of iig een groot deel daarvan). Een aanval lijkt me dus geen goed idee, moreel ook verwerpelijk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 dec 2010 20:32

Intussen is de PVV al met de staart tussen de pootjes vertrokken.

Het zijn en blijven minkukels.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 15 dec 2010 21:38

Optimatus schreef:De PVV wil dat het Westen Iran aanvalt "om onze vernietiging te voorkomen."

Wat vinden we daarvan?

Zelf stel ik voor dat de anderhalf miljoen PVV kiezers de frontlinie gaan vormen. Deze tactiek heeft ten tijde van de kruistochten ook goed gewerkt.

Ik vermoed steeds vaker dat de PVV helemaal geen politieke ambities heeft. Ze waren de saai- en grijsheid van het Haagsche zat, en dachten "we gaan gewoon eens hele gekke dingen roepen." want "dat levert een beetje reuring en dus wat te lachen" en "dan kunnen we eens zien hoever een enkeling zich laat meeslepen".

Mocht mijn vermoeden onjuist zijn dan moeten we denk ik als Christenen de handen ineen slaan en eeen flinke dosis liefde bij de de dames en heren PVV'ers door de brievenbus spuiten.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 dec 2010 22:50

Optimatus schreef:In 2003 dacht men Irak ook op deze manier aan te kunnen pakken.
Gevolg: een grote, rokende puinhoop te midden van een machtsvacuüm, waarbinnen terrorisme welig kan tieren.

Henkie, een beetje strateeg weet, dat je een oorlog vanuit de lucht niet kunt winnen.

Opti, in 2003 dacht jij dat het Bush om de olie te doen was ;-)
Erg rijk zijn ze er niet van geworden.

Een beetje historicus weet wat er na Nagasaki en Hiroshima is gebeurd.

Faramir schreef:Ik vind echter dat Iran een soevereine staat is en zolang zij geen (buur)landen militair aanvalt mag doen en laten binnen haar grenzen (met inachtneming van de mensenrechten of iig een groot deel daarvan). Een aanval lijkt me dus geen goed idee, moreel ook verwerpelijk.

Dat klinkt natuurlijk uitmuntend politiek correct maar het is gewoon erg dom om te wachten tot de bommen je om de oren vliegen. In het geval van een nucleaire bom is het niet alleen dom maar ook te laat.

Wacht je ook met het verjagen van een inbreker tot hij naast je bed staat met zijn zakken vol met jouw spullen of deel je al een tikje uit als hij met een koevoet aan je raam staat te wrikken met een bivakmuts op?

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 15 dec 2010 23:13

Optimatus schreef:Henkie, een beetje strateeg weet, dat je een oorlog vanuit de lucht niet kunt winnen.

Een oorlog kun je nooit winnen, er zijn altijd onschuldige slachtoffers.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 15 dec 2010 23:14

@ Henkie,

Ik ben het weer roerig met je eens!
Als het kalf verdronken is ...
Gewoon wachten tot ze de boel plat bombarderen met nucleaire wapens?
En dan zien ze wel verder.
Ik ben meer van het "beter voorkomen dan genezen"
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 dec 2010 09:00

Heel stoer voor een partij die wil bezuinigen op defensie en het bombarderen dus door anderen (lees: de Amerikanen) wil laten doen. :?

Dat hangt ervan af. Je moet immers definiëren wat "winnen" hier inhoudt. Als daarmee bedoeld wordt het bezetten van een land en je het hele land aan je wil onderwerpen, dan is duidelijk dat je daarvoor niet genoeg hebt aan de luchtmacht.
Als je daarmee bedoelt dat een land zich bijvoorbeeld terugtrekt (zoals in Kosovo door Servie), dan is het wel mogelijk om alleen de luchtmacht te gebruiken.
Het hangt er dus vanaf wat je doelstellingen zijn en of die bereikt kunnen worden door alleen de luchtmacht te gebruiken.
V.w.b. Iran denk ik dat alleen de VS militair in staat zijn om het kernprogramma van Iran zodanig te decimeren dat ze op het gebied van kernwapens geen bedreiging meer kunnen vormen. Maar dat zal dan wel tegen een bepaalde prijs zijn op politiek, militair en economisch gebied, die ik Obama nog niet zie willen betalen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 dec 2010 09:24

Mocht mijn vermoeden onjuist zijn dan moeten we denk ik als Christenen de handen ineen slaan en eeen flinke dosis liefde bij de de dames en heren PVV'ers door de brievenbus spuiten.

Dat is dan weer eens iets anders door de brievenbus dan de urine van Lucassen :mrgreen:

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 16 dec 2010 11:03

TheKeimpe schreef:

Dat is dan weer eens iets anders door de brievenbus dan de urine van Lucassen :mrgreen:

:D

[offtopic]Dat die partij ahum...beweging nog niet ter ziele is, verbaast mij ten zeerste[/offtopic]

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 16 dec 2010 11:11

henkie schreef:Dat klinkt natuurlijk uitmuntend politiek correct maar het is gewoon erg dom om te wachten tot de bommen je om de oren vliegen. In het geval van een nucleaire bom is het niet alleen dom maar ook te laat.

Wacht je ook met het verjagen van een inbreker tot hij naast je bed staat met zijn zakken vol met jouw spullen of deel je al een tikje uit als hij met een koevoet aan je raam staat te wrikken met een bivakmuts op?

Mooi actueel voorbeeld: denk aan de delftse inbreker te Moerkapelle

Ik denk dat je best wel wat preventieve actie mag onderenemen, hoewel je uiteindelijk vooral de (arme) bevolking van een te "temmen" land benadeeld. Maar mijn vraag is "welk middelen worden door het het doel nog geheiligd?"

Een inbraak is natuurlijk nooit goed te praten, maar...de inbreker die de dood vindt, dit gaat wel erg ver.
Voordat je preventief Iran te lijf gaat moet je daar toch wel heel goed over nadenken.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 16 dec 2010 22:51

Optimatus schreef:In 2003 dacht men Irak ook op deze manier aan te kunnen pakken.

.

Henkie, een beetje strateeg weet, dat je een oorlog vanuit de lucht niet kunt winnen

eh nu moet ik je even corrigeren mon ami :mrgreen:

dan denk ik even aan 1940-45 met de overmacht van de geallieerden in de lucht waardoor de oorlog is gewonnen en ik denk recentelijk aan Irak waarbij de golfoorlog de geallieerden ook een overmacht hadden en snelle (alles is relatief, en of er nu iemand gewonnne heeft na alles is een apart verhaal ) winst maakte ! Dat kan elke strateeg beamen :)

Terug naar “Archief”