schelpje3 schreef:Mortlach schreef:schelpje3 schreef:Dat snap ik, maar er wordt soms net gedaan alsof iedere puber vanaf het 15e jaar achter sex aanrent.
Als ik voor mezelf spreek, het duurde bij mij totdat ik mn 1e vriendje kreeg, op mn 18e, voordat ik echt ontdekte wat bepaalde gevoelens inhielden.
Nu zie ik het bij onze volwassen kinderen ook. Tuurlijk vertellen ze mij niet allesmaar je krijgt als moeder snel genoeg door in hoeverre je kind hiermee bezig is. Bij ons zijn het laatbloeiers. (tot nu toe)
Dat zal dan wel erfelijk zijn.
Zou kunnen
Maar goed, dat is dus in jouw gezin zo het geval. In zijn algemeenheid gaat het niet altijd op, dat ben je toch hopelijk met me eens. In de huidige culturele situatie loopt de seksuele ontwikkeling niet meer gelijk met de relationele, omdat men op ongeveer hetzelfde moment geslachtsrijp wordt maar veel later trouwt. En nou wil ik niet haarkloven over 16/18 jaar, maar pak'm'beet 28. Mensen zat die dan nog niet zijn getrouwd, maar je kan moeilijk volhouden dat die mensen nog moeten ontdekken wat bepaalde gevoelens inhouden.
De vraag is wat dat voor gevolgen heeft. Probeer je de werkelijkheid in het steeds slechter passende Bijbelse keurslijf te drukken, of probeer je de Bijbelse betekenis zo opnieuw uit te vinden dat het wel weer behulpzaam is? Of zijn er nog andere opties?