Jezus was zeer zwart wit :
Wie niet voor me is is tegen me...
Wie lauw is spuugt Hij uit...
Ja Hij ging naar de zondaren, maar niet omdat zij hoger geacht werden, maar omdat zij zich wensden te bekeren.
De farizeers waren vaak beter dan anderen, maar waar ze fout gingen is denken dat ze het zonder genade afkonden
In denken dat ze beter waren dan ze anderen, trots was hun zonde.. ondanks al hun heiligheid...
De zondaren kregen van hen geen eens de kans om berouw te tonen, om tot inkeer te komen..
ben jij niet....
Er was geen hart dat zondaren TOT BEKERING wilde brengen, maar een streven om beter te zijn dan die anderen...
Lees ook dat nog geen Jota van de wet zal worden afgedaan...
Homosexuele relaties zijn een gruwel in Gods ogen. Das glashelder en staat ook in de schrift..
Man en Vrouw schiep Hij hen..
En onder de vele zondes van Sodom en Gomorra valt ook deze..
Een Farizeer (in de negatieve zin) zou geen moeite doen om de homo tot de juiste weg aan te sporen, en hem domweg verbannen.
Maar laat duidelijk zijn dat de ontuchtige weg van het gedogen of inzegenen van homosexuele relaties OOK een heilloze weg is.
Bij genade hoort onlosmakelijk Bekering, en dat is een onvoorwaardelijke en volledige onderwerping aan Gods wil, en deze verlangen en streven in alles te volgen.
(nee dat DOEN, kunnen we niet, zoals paulus spreekt, we struikelen vaak) maar er is een groot verschil tussen moedwillig in zonde leven, het goedpratend, of het soort berouw te tonen en inkeer wat je hoeren, tollenaars, en dergelijke ziet doen naar Christus.
Een dergelijke knieval zou inhouden dat een homosexuele persoon, direct zijn relatie met iemand van hetzelfde geslacht zou verbreken, en in diep geween zou uitbreken over zijn daden.. niet het goedpraten en zoeken om wel als zodanig geaccepteerd te worden zonder berouw en bekering.
coupe soleil schreef:T.A.F. schreef:Ik erken trouwens wel dat er te weinig aandacht is voor de strijd.
Ik kende een iemand die homo was, die de JUISTE keuze nam, namelijk alleen blijven.
Uit liefde voor God, wist hij ik kan en mag deze gevoellens NOOIT uitleven, dat is mijn kruis, en daar leef ik naar.
Hij ban ook om ervan bevrijd te worden..
(ik ken gevallen waar dat gebeurd is, maar in dit geval dus niet)
Voor zulke mensen moet er ruimte zijn om over hun strijd en moeite te praten..
En voor zo iemand heb ik diep respect.
Het zijn echter de homo's die hun gevoelens maar bot willen vieren die zelf veel van dit respect om zeep helpen.
(gevalletje je geeft een vinger... nemen hele hand)
Dat is ook geen goede zaak, en ik erken er is vaak te weinig ruimte om over gevoellens als dat te praten.
Ook bvb pedofilie.. das net zo'n taboe.. het uiten mag en kan net als homofilie nooit.. maar zouden mensen met die gevoellens er niet beter over praten?
Opdat zij het een JUISTE plek kunnen geven, terwijl hun HANDELEN en HART ertegeningaan en WEL Gods wil volgen?
Op homosexuele relaties is dus voor mij maar een antwoord : excommunicatie.
maar op homofiele gevoellens (wat een ziekte is, en we moeten meeleven met zieken) hoort ons medeleven.
laat duidelijk zijn dat ik niet harteloos ben, maar dat Gods wet en wil voor mij ondiscutabel is.
Haha, eigenlijk ben je hilarisch. Je moet in elk geval nog een hoop leren. Bijvoorbeeld: nuanceren (dat rijmt nog ook, zie ik).
Vind je zelf niet dat je nogal door slaat?