Beleid PKN t.o.v. homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Re: Beleid PKN t.o.v. homo's

Berichtdoor Wullimpie » 03 dec 2010 19:16

T.A.F. schreef:God dienen.

Wullimpie schreef:
T.A.F. schreef:En dit is dus onder andere waarom ik de PKN zie als een kerk waar elke serieuze christen zo snel mogelijk weg moet.

*Homofilie is een afwijking.
-> iemand kiest er niet voor om die afwijking te krijgen, dat wil ik nog erkennen.

Echer
*Homosexualiteit is een keuze!
-> iemand kies er zelf voor om deze gruwel in Gods ogen uit te leven.

voor iemand met de homofiele afwijking is de enige christenlijke oplossing hier eerlijk over zijn tegen de gemeente, en kiezen om deze neiging levenslang te onderdrukken en alleen te blijven.

Een gemeente die anders predikt, is voor mij geen christenlijke gemeente.

een persoon die actief homosexueel is, moet de kerk uitgegooid worden en de toegang ontzegd (dus niet alleen niet als lid niet toegelaten hij moet zelfs de deur niet eens binnen komen) tenzij hij zijn gedrag aanpast en de homosexuele relatie verbreekt en algemene schuldbelijdenis doet en voortaan die zonde laat.

Wie mag er nog wel de kerk in van jou?

Goed lezen!! ik vroeg niet wat er nog mocht.
Maar wie er nog in mocht!!

In afwachting van je antwoord.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 03 dec 2010 20:39

T.A.F. schreef:Ik erken trouwens wel dat er te weinig aandacht is voor de strijd.

Ik kende een iemand die homo was, die de JUISTE keuze nam, namelijk alleen blijven.
Uit liefde voor God, wist hij ik kan en mag deze gevoellens NOOIT uitleven, dat is mijn kruis, en daar leef ik naar.
Hij ban ook om ervan bevrijd te worden..
(ik ken gevallen waar dat gebeurd is, maar in dit geval dus niet)
Voor zulke mensen moet er ruimte zijn om over hun strijd en moeite te praten..
En voor zo iemand heb ik diep respect.

Het zijn echter de homo's die hun gevoelens maar bot willen vieren die zelf veel van dit respect om zeep helpen.
(gevalletje je geeft een vinger... nemen hele hand)
Dat is ook geen goede zaak, en ik erken er is vaak te weinig ruimte om over gevoellens als dat te praten.
Ook bvb pedofilie.. das net zo'n taboe.. het uiten mag en kan net als homofilie nooit.. maar zouden mensen met die gevoellens er niet beter over praten?
Opdat zij het een JUISTE plek kunnen geven, terwijl hun HANDELEN en HART ertegeningaan en WEL Gods wil volgen?

Op homosexuele relaties is dus voor mij maar een antwoord : excommunicatie.
maar op homofiele gevoellens (wat een ziekte is, en we moeten meeleven met zieken) hoort ons medeleven.
laat duidelijk zijn dat ik niet harteloos ben, maar dat Gods wet en wil voor mij ondiscutabel is.

Haha, eigenlijk ben je hilarisch. Je moet in elk geval nog een hoop leren. Bijvoorbeeld: nuanceren (dat rijmt nog ook, zie ik).

Vind je zelf niet dat je nogal door slaat?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 dec 2010 12:09

T.A.F. schreef:Het zijn echter de homo's die hun gevoelens maar bot willen vieren die zelf veel van dit respect om zeep helpen.

Ik krijg toch stellig de indruk dat een zichzelf christen noemende forummer hier ook een handje van heeft.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 dec 2010 13:17

T.A.F. schreef:christen zijn betekend ZIJN WIL liefhebben.

Het is altijd weer heel troostvol dat er mensen zijn zoals T.A.F. die Zijn wil kennen.
En exclusief weten hoe het allemaal zit.
Ja ja, de meeste van deze is de liefde
(en sorry, die voel ik nu even helemaal niet)
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 dec 2010 13:35

Sorry voor mijn bewoordeingen: maar zolang dit soort zieke geesten als T.A.F. zich zelfs nog opwerpen als de wachters van Sion, lacht de duivel in z'n vuistje.
Mensenwerk TAF! Mensenwerk!
Jij bepaalt wie wel en niet de kerk in mag omdat.
Homo's zijn barrels, zelfs als ze de Heere Jezus hartelijk lief hebben.
Want jij bepaalt met jouw schriftuitleg wat God bedoelt, met mijn leven.

Het zijn niet mijn woorden, maar Jezus noemde de farizeeërs adderengebroed...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 dec 2010 13:26

Misschien is het goed om van beide kanten wat minder op basis van emoties in gesprek te zijn en wat meer met argumenten?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 07 dec 2010 19:45

Jezus was zeer zwart wit :

Wie niet voor me is is tegen me...
Wie lauw is spuugt Hij uit...

Ja Hij ging naar de zondaren, maar niet omdat zij hoger geacht werden, maar omdat zij zich wensden te bekeren.
De farizeers waren vaak beter dan anderen, maar waar ze fout gingen is denken dat ze het zonder genade afkonden
In denken dat ze beter waren dan ze anderen, trots was hun zonde.. ondanks al hun heiligheid...

De zondaren kregen van hen geen eens de kans om berouw te tonen, om tot inkeer te komen..
ben jij niet....
Er was geen hart dat zondaren TOT BEKERING wilde brengen, maar een streven om beter te zijn dan die anderen...

Lees ook dat nog geen Jota van de wet zal worden afgedaan...

Homosexuele relaties zijn een gruwel in Gods ogen. Das glashelder en staat ook in de schrift..
Man en Vrouw schiep Hij hen..
En onder de vele zondes van Sodom en Gomorra valt ook deze..

Een Farizeer (in de negatieve zin) zou geen moeite doen om de homo tot de juiste weg aan te sporen, en hem domweg verbannen.
Maar laat duidelijk zijn dat de ontuchtige weg van het gedogen of inzegenen van homosexuele relaties OOK een heilloze weg is.

Bij genade hoort onlosmakelijk Bekering, en dat is een onvoorwaardelijke en volledige onderwerping aan Gods wil, en deze verlangen en streven in alles te volgen.
(nee dat DOEN, kunnen we niet, zoals paulus spreekt, we struikelen vaak) maar er is een groot verschil tussen moedwillig in zonde leven, het goedpratend, of het soort berouw te tonen en inkeer wat je hoeren, tollenaars, en dergelijke ziet doen naar Christus.
Een dergelijke knieval zou inhouden dat een homosexuele persoon, direct zijn relatie met iemand van hetzelfde geslacht zou verbreken, en in diep geween zou uitbreken over zijn daden.. niet het goedpraten en zoeken om wel als zodanig geaccepteerd te worden zonder berouw en bekering.

coupe soleil schreef:
T.A.F. schreef:Ik erken trouwens wel dat er te weinig aandacht is voor de strijd.

Ik kende een iemand die homo was, die de JUISTE keuze nam, namelijk alleen blijven.
Uit liefde voor God, wist hij ik kan en mag deze gevoellens NOOIT uitleven, dat is mijn kruis, en daar leef ik naar.
Hij ban ook om ervan bevrijd te worden..
(ik ken gevallen waar dat gebeurd is, maar in dit geval dus niet)
Voor zulke mensen moet er ruimte zijn om over hun strijd en moeite te praten..
En voor zo iemand heb ik diep respect.

Het zijn echter de homo's die hun gevoelens maar bot willen vieren die zelf veel van dit respect om zeep helpen.
Dat is ook geen goede zaak, en ik erken er is vaak te weinig ruimte om over gevoellens als dat te praten.
Ook bvb pedofilie.. das net zo'n taboe.. het uiten mag en kan net als homofilie nooit.. maar zouden mensen met die gevoellens er niet beter over praten?
Opdat zij het een JUISTE plek kunnen geven, terwijl hun HANDELEN en HART ertegeningaan en WEL Gods wil volgen?

Op homosexuele relaties is dus voor mij maar een antwoord : excommunicatie.
maar op homofiele gevoellens (wat een ziekte is, en we moeten meeleven met zieken) hoort ons medeleven.
laat duidelijk zijn dat ik niet harteloos ben, maar dat Gods wet en wil voor mij ondiscutabel is.

Haha, eigenlijk ben je hilarisch. Je moet in elk geval nog een hoop leren. Bijvoorbeeld: nuanceren (dat rijmt nog ook, zie ik).

Vind je zelf niet dat je nogal door slaat?

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 07 dec 2010 19:48

Wullimpie schreef:Goed lezen!! ik vroeg niet wat er nog mocht.

Eenieder die oprecht berouw heeft over alle zondes, zich laat tuchtigen en vermanen (en deze beantwoord met berouw en bekering) op fouten die hij of zij nog doet, en die ten diepste verlangt om Gods Wil te doen (erkennende dat dit een levenslange strijd is, tussen handel en verlangen)

Die dus niet ja maar...
of dat staat er wel maar...
ja dat voel ik anders...
ja ik geloof anders...
ja we leven niet meer 2000 jaar geleden...

of eender welk van dat soort smoesjes gebruikt, maar zich onderwerpt aan de Wil Gods en de kerkelijke tucht

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 07 dec 2010 19:59

T.A.F. schreef:Jezus was zeer zwart wit :

hoe leg je dan deze tekst uit waar Jezus zegt:
Want wie tegen ons niet is, die is voor ons. Mrc 9:40
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 08 dec 2010 14:54

Cathy schreef:

hoe leg je dan deze tekst uit waar Jezus zegt:
Want wie tegen ons niet is, die is voor ons. Mrc 9:40

8)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 08 dec 2010 14:57

Wie lauw is spuugt Hij uit...

Ja Hij ging naar de zondaren, maar niet omdat zij hoger geacht werden, maar omdat zij zich wensden te bekeren.De farizeers waren vaak beter dan anderen, maar waar ze fout gingen is denken dat ze het zonder genade afkonden
In denken dat ze beter waren dan ze anderen, trots was hun zonde.. ondanks al hun heiligheid...

Meen je dat nu werkelijk? Als JIJ maar wilt, dan komt God wel naar je toe?
God werkt op Zijn Eigen wijze, en is NIET afhankelijk van of wij wel of niet willen. Paulus werd ook "gewoon" gegrepen....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 dec 2010 19:38

T.A.F. schreef:
Wullimpie schreef:Goed lezen!! ik vroeg niet wat er nog mocht.

Eenieder die oprecht berouw heeft over alle zondes, zich laat tuchtigen en vermanen (en deze beantwoord met berouw en bekering) op fouten die hij of zij nog doet, en die ten diepste verlangt om Gods Wil te doen (erkennende dat dit een levenslange strijd is, tussen handel en verlangen)

Die dus niet ja maar...
of dat staat er wel maar...
ja dat voel ik anders...
ja ik geloof anders...
ja we leven niet meer 2000 jaar geleden...

of eender welk van dat soort smoesjes gebruikt, maar zich onderwerpt aan de Wil Gods en de kerkelijke tucht

Maar die mensen die dat niet hebben?
Hoe komen zij nu zover, als ze niet in Gods huis onder de verkondiging mogen komen?
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 dec 2010 19:45

TAF, je neigt naar het labadisme... En dat is geen compliment!

Als Jezus had gehandeld met Zijn discipelen zoals jij het nu voorstelt, dan waren ze allemaal nu in de hel. Maar nee: "Ik heb voor u gebeden..."
Als je stelt dat Jezus de zonde niet verdoezelt, dan heb je gelijk. Maar als je stelt dat Jezus alleen voor bekeerden (in een ander topic zeg je dat de wens om je te bekeren een vrucht is van de bekering) is gekomen, dan sla je de plank faliekant mis. Tegen Levi zei Hij: Volg mij. En waag nu niet om inlegkundig te stellen dat Levi dus wel een zoeker was etc. etc. etc., want daar spreekt de Schrift met niet één tittel noch jota over.

De overtuiging dat de Schrift geen ruimte laat voor homosexuele relaties delen wij samen. Maar de manier waarop je hier tekeer gaat (en ook in andere topics) stuit me tegen de borst.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 09 dec 2010 20:27

Om terug te komen op mijn vraag uit de openingspost: in een GB-gemeente kan je dus (in onze woonplaats althans) geen volwaardig lid worden. Het lid worden kunnen ze niet weigeren (klonk ook erg van harte...), maar dan niet actief en uitgesloten van van alles en nog wat.

Nou, dat weten we dan ook weer.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 09 dec 2010 21:14

Mijn beste vrienden,

toch heeft TAF wel een punt, hoewel ik zelf ook vind dat ze het anders uit kan leggen. liefdevoller en met meer begrip. als we echter spreken over de zonde van homofilie, kunnen en mogen we die beslist niet goedpraten. de bijbel laat daar echt geen ruimte voor. Deze zonde is gruwelijk in Gods ogen, en Hij wil die zeker straffen.

het is echter zaak dat we de zonde en de zondaar scheiden. voor de zonde mogen we geen enkel begrip opbrengen, de zondaar daarentegen is onze (christelijke)naaste. en we moeten ten allen tijd bewogen zijn met het heil van onze naaste. denk aan Jezus en de moordenaar aan het kruis.

Terug naar “Archief”