Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Jannoek » 04 dec 2010 09:37

Hm... wij hebben nog helemaal niet bedacht wanneer we daar aan gaan beginnen.
't is ook dit jaar geschilderd en behangen en laminaatvloer er in. Alles is net-niet-wit (ral9010 voor de geinteresseerden ;-)).
Hoeft dus ook niet veel aan te gebeuren. We hebben gister zo'n tekst voor op de muur gekregen met ik ga slapen ik ben moe. Had laten vallen dat ik dat gaaf vond en prompt kwam sinterklaas er mee aan :mrgreen:
Waarschijnlijk gaan we de wieg gebruiken waar ik vroeger ook al in heb gelegen. Dan nog een commode en dan is het kamertje vol. 1 zaterdagje werk gok ik ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 dec 2010 09:59

Hier ben ik al wel uit de kleuren voor de babykamer. Ik heb de gele gordijnen en het gele hemeltje van Jurians oude kamer nog wel liggen, maar in de kamer waar baby 2 gaat slapen, ligt al een oud hout kleurige laminaatvloer en hangen taupe kleurige jaloezieen. En die wil ik daar houden, want ik ben zo'n zeikerd, die wil dat alle ramen aan de voorkant dezelfde kleur en zelfde soort raambekleding heeft :oops: En dat is overal taupe en overal jaloezieen. Dus die moeten blijven. We hebben nog een enorme bak verf van beneden staan, dus die komt op 1 of 2 muren, alleen de iets lichtere variant dan nu in de keuken zit (die had ik net verkeerd gekocht ;) ). Dan wordt de muur die nog glad gemaakt moet worden behangen, met iets van taupe/wit kleurig streepjes behang. En dan of een taupe of wit kleurig hemeltje of een klamboe boven het bedje, we moeten nog wel een commode kopen, maar die wordt ook gewoon wit. Gelukkig zit er een enorme inbouwkast, dus die gebruiken we voor de kleertjes. Dus alles taupe/wit, en als het kindje er is, ga ik er een kleur bijgooien. Sowieso lichtroze voor een meisje, want dat vind ik een fantastische kleur, en iets van groen of blauw ofzo bij een jongetje. Ik vind het wel ideaal dat we ondertussen verhuisd zijn, want nu heeft Jurian gewoon al zijn eigen kamer, en hoeven we niet 2 kamers een metamorfose te geven ;) (al had het baby'tje natuurlijk zo in Jurians oude kamer gekund, want die blijf ik tof vinden :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 dec 2010 13:46

Ik wilde vanmorgen even testen hoe stevig de 'bar' stond, tussen de keuken en de kamer...

Ik probeer de plank op te tillen, die er 'overheen' ligt, sta ik opeens met die plank én 2 rijen stenen in m'n handen! :mrgreen: Dat ging wel érrrg vlot zo!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 06 dec 2010 13:49

:lol: was het ook de bedoeling dat die bar eruit gaat? dan schiet het inderdaad mooi op!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 dec 2010 14:11

Ja, m'n vader wou het doen, maar ik wou even proberen hoe vast 'ie zat...En toen ging 't zo vlot, dat ik 'm gelijk maar met de vloer gelijk heb gemaakt...

Alleen zit ik nu met een hand die telkens 'verstijfd' van de kramp :oops: Whaaa...Vrijdag moet 'k toch nog naar de huisarts...dan zal ik wel zien wat 'ie er van zegt...Ik moest officieel rustig aan doen met die hand, maar met zo'n verbouwing werkt dat niet ](*,) :oops: :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 dec 2010 21:32

Wij hebben iets leuks voor in de huiskamer een tafelopenhaardje zat in mijn kerstpakket.
Echt super leuk zag ze pas al ergens bij een woonprogramma erg leuke aanwinst.

Mijn man is de kozijnen in de huiskamer hoogglans wit (bijna wit dan :lol: ) aan het schilderen is echt SUPER mooi.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 15 dec 2010 08:44

Leuk!
Wij hebben afgelopen weken (alleen in de avonden) ook alles in ons nieuwe huis geschilderd. Best veel houtwerk en de muren waren donkerrood en sommige stukken zelfs zwart, dus het was een enorme klus. Zaterdag is er laminaat in gelegd echt leuk is dat, omdat je dan echt ziet dat het mooi geworden is. Zaterdag gaan we verhuizen! Ik ben wel echt gaar, maar goed dan kunnen we bijkomen op onze nieuwe bank in een nieuw huis.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2010 08:56

Leuk Esli.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2010 12:53

Mooi Liefie, foto's? :D
Leuk Esli!

Ik heb net twee grijsrieten kransjes gekocht. Die liggen nu op de witte potten in het raamkozijn. Binnenkort even naar een tuincentrum voor van die enorme kerstballen, die komen er dan op. Op de salontafel staat nu een glazen stolp met bronskleurige kerstballetjes. Zo wordt het steeds meer kerst :D
Ik zag net in een woonwinkel allemaal lichtroze kaarsen, heb even getwijfeld of ik ze zou kopen. Maar mijn man vindt het echt zo lelijk, dus heb het toch maar niet gedaan ;) Voorlopig blijft alles dus maar taupe en wit hier :d

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 dec 2010 15:15

Ik had me niet gerealiseerd dat sneeuw zo zwaar is zeg... Moet je maar 'ns in de tuin kijken naar de takken van boompjes/bomen - die hellen echt sterk door! Nu ligt er hier ook zo'n 15 cm bovenop, dus ja, wat wil je... Ben benieuwd hoe de tuinset onder z'n hoes de winter door komt, flinke test zo iig!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 21 dec 2010 09:38

Morgen word er ein-de-lijk bij ons getegeld! Hopelijk komen ze helemaal klaar, maar ze moeten nog behoorlijk wat; de hele badkamer, en een klein stukje nog in de keuken!
Als dat eenmaal is gebeurd, dan zijn we denk ik al een heel eind, want volgens mij is het dan nog een kwestie van vloeren leggen, onze slaapkamer, de hal, de trappen, en de woonkamer behangen, en nog wat kamers saucen!
whaaaaa 't schiet echt op zo! Kan niet wachten tot onze meubels er zijn! Ben zo benieuwd hoe het bij elkaar staat!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 dec 2010 10:10

Fijn dat het op gaat schieten, Judith! En idd spannend hoe alles bij elkaar staat straks! Wanneer komen jullie meubels?

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 22 dec 2010 09:02

Sophie77 schreef:Fijn dat het op gaat schieten, Judith! En idd spannend hoe alles bij elkaar staat straks! Wanneer komen jullie meubels?

Eind februari/begin maart pas! omdat we 18 maart trouwen, willen we niet te vroeg de meubels er hebben staan, omdat je hier nog wel 's van die spookverhalen hoort dat ze 't heel huis leeghalen, als jij er niet bent...En dat lijkt ons maar niks :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 dec 2010 15:22

Wij hebben net een tvkastje gekocht. Na een jaar met tv op de grond te hebben gezeten en lang gedubt wat we met het ding zouden doen, toch maar een kastje. Wit hout, waar de stereo en dvd speler mooi in kunnen en de dvd's en cd's allemaal in lades. Nu komt onze oude tv er voorlopig op te staan, maar in de toekomst willen we een platte aan de muur met zo'n draaiarm, dan istie wat minder in het zicht, want ik blijf het lelijke dingen vinden :)
En voor onze slaapkamer een vierkante wasbak. we hebben nog gezocht naar een vierkante kraan, maar degene die we mooi vonden en niet al te duur was uitverkocht. Dus maar even verder zoeken. Het is zo'n opzet wasbak, die komt dan op een houtkleurig blad te liggen. Ben heel benieuwd hoe het wordt :D En een grote spiegel erboven. Dan is onze kamer ook af na de vakantie, dat zou mooi zijn :D

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 dec 2010 21:05

Zo'n wasbak/-tafel zoeken wij ook nog voor in onze nieuwe slaapkamer, MissF! Mag ik vragen waar jullie hem gekocht hebben?

Terug naar “Algemene Zaken”