Riska schreef:T.A.F. schreef:Mensen die bewust blijven leven in zonde, die dus bvb bewust samenwonen, bewust sex hebben voor het huwelijk, bewust homosexuele relaties doen, of ook maar iets anders bewust, waarvan zij weten dit mag niet, zonder de bereidheid zich hiervan te bekeren als zij hierop gewezen worden, die moet je idd ook verwijderen uit de gemeente. Iemand die bvb stelselmatig zwartwerkt.. bvb.
Ben jij zonder zonden? Ga jij niet door met zondigen ook al weet je soms dat het zonde is?
Kortom: Ben jij een heilige of zo? En je noemt nu een aantal dingen die te maken hebben met seks. Wat maakt jou er zo op gericht?
Vraag aan jou: ben jij helemaal vrij van het 'dienen van de mammon'? Helemaal vrij van 'het kwaadspreken'? om maar een paar dingen te noemen die de Heer aangeeft als zonde?
Of anderszins: Zou het kunnen zijn dat je een Schriftgeleerde bent die net als de Farizeeën regels lieten gelden voor liefdevol handelen?
Kortom: Jezus zegt: "wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen".
ik ben niet zonder zonde, maar ben wel gevoellig voor vermaning en wil verlost worden van die zondes. Graag zelfs, ik mis vaak de vermaning van mijn broeders..
De vraag waar is je hart echt.. waarom doe je dit nu alweer.. moet ook ik mezelf soms stellen.. het zou beter zijn als anderen die vaker stelden maar bij gebrek daaraan stel ik hem mezelf.. en ja ik worstel ermee.. ben ik gered? geen idee..
Ik weet wel dat meer dan wat dan ook ik verlang bevrijd te worden van alle driften, daden, gedachtes verlangens die niet naar Gods wil zijn, dat ik me gelukkig voel en gezegd als ik rein ben en DAT als de grootste gave van God zie.. bezig zijn met de hemel ben ik bijna niet.. het gaat mij niet om bevrijd te worden van de hel, dat is aan God en zou ik nog verdienen ook, maar ik dorst de genade om van de zonde zelf bevrijd te worden.. niet alleen van de schuld maar van alle boosheid die ertoe leid.
dit verlangen dat diep in me is, kenmerkt voor mij ware bekering.. bekering die mij gegeven is, verkozen is, dat besef ik me.
ook al worstel ik tegelijk omdat ik mezelf niet goed genoeg acht... omdat ik niet geheiligd genoeg ben.. ik zou zo graag volledig vrij zijn..
Als je echter jouw eigen problemen, zoals bvb het hebben van een relatie of iets anders.. belangrijker vind dan Gods wil.. DAN is dat een teken van een ander hart.. er is een valse bekering.. die niet diep smacht bevrijd te worden van de zonde, zelfs al zouden ze de hel nog krijgen, maar slechts bevrijd te worden van de straf van de zonde, van de hel. Velen prediken Christus als een bevrijder van de hel, inplaats van een bevrijder van zonde.
iemand die de Here waarlijk liefheeft, verlangt zijn wil.. en zou dus om te beginnen niet eens actief homo WILLEN zijn.. oh wellicht faalt hij elke week.. met de muisknop of met een jongen die hij kent.. maar het kan niet zo zijn dat hij het goedpraat...
aangaande die steen, ik voel mij onwaardig die op te pakken, en zonder verzet laat ik toe dat ze naar mij gegooid worden.. maar op grond van ZIJN volbrachte werk, genade alleen, moet ik die steen oppakken en gooien. niet in mijn kracht, maar in ZIJN kracht,