Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Schipje » 02 dec 2010 11:12

mopje schreef:
liefie schreef:Is er een middeltje bij de drogist te koop tegen misselijkheid? Laatste week ben ik 's avonds voordat ik naar bed ga zo kots misselijk en daardoor slaap ik moeilijk in erg vervelend want de wekker gaat de helft van de tijd weer om 06.30 en wil wel uitgerust werken.

Puur mama van VSM. Dat zijn hele kleine korreltjes die je volgens mij een paar keer per dag in moeten nemen, maar helpen enorm goed!!

he die kende ik nog niet! Zijn die speciaal ook tegen misselijkheid?
Verder weet ik dat primperan ook goed schijnt te zijn (soms icm emesafene) maar ook dat gaat via de dokter en de dokter schrijft die niet zo snel uit!
Sterkte met die beroerde misselijkheid! Ga je ook vroeg naar bed? Bij mij was het zo dat hoe later ik ging hoe misselijker ik was, daarom ging ik de eerste weken gelijk na het eten naar bed. Heel ongezellig maar ja, is niet anders!

PPM, wat lief dat je dat zegt! Leuk om te lezen!

Parkiet, had jij of jullie dan meer geindiceert gekregen? Had je echt alle dagen behalve zondag dan 10 uur zorg per dag? Bizar wat veel! En had je geen 'bijzondere' situatie die dat geldig maakte? Anders doet de rst het blijkbaar in uren gewoon heel erg goed!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 02 dec 2010 13:00

Gember schijnt ook goed te werken tegen misselijkheid. Er zijn speciale gemberlolly's tegen misselijkheid, via internet te krijgen. Hoe en wat weet ik niet precies, moet je maar even op google kijken. Zelf slikte ik m'n hele zwangerschap emesafene. Maar daar zijn de artsen niet zo scheutig mee, nee...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 02 dec 2010 14:09

Die gemberlolly's heb ik ook geprobeerd, maar het hielp bij mij iig niet... Heb ook emefasene geslikt en dat werkte gelukkig wel (tegen het vele braken), ik bleef wel misselijk.

Heb ook een keer van zo'n verse gemberknol thee getrokken :mrgreen: Echt smerig was het, ik ging er spontaan van braken... :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 dec 2010 14:21

Ik kon pillen en zetpillen van de HA krijgen stelde hij zelf voor maar ik wilde het niet omdat ik juist zo blij was met mijn kwaaltjes :oops: En ik moest voor de rest niet overgeven.

Ik ga zo de stad in dus zal weleens even kijken bij de drogist dankjewel voor de tips.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 02 dec 2010 15:33

Wow, heb RW een paar dagen niet zo gevolgd en dan is er zo'n babyboom op komst!
Leuk hoor! Alle "nieuwe" zwangeren van harte gefeliciteerd en dat alles maar goed mag gaan!

Over thuisbevallen enzo: Hier in Duitsland vinden ze dat doodeng. Ikzelf snap op zich wel de voordelen van het thuisbevallen, maar ik ga toch voor de veiligheid (dat wat Galateia ook al noemde, bovendien eindigt de helft alsnog in het ziekenhuis en daar heb ik echt geen zin in) en de vele mogelijkheden liever naar het ziekenhuis. Is ook niet ver weg en heeft prachtige verloskamers met 1001 mogelijkheden (bad, baarkruk, etc.). Maar de eerste 8 uur oid proberen we wel thuis uit te zingen, hoor, heb geen zin die 15 uur die het in zijn totaal ongeveer duurt volledig in het ziekenhuis door te brengen. =;

En daarna wil ik ook weer z.s.m. naar huis! (vinden veel Duitsers ook raar, die blijven liever een paar dagen in het zk, omdat ze hier geen kraamzorg kennen. Daartegenover staat dat de mannen min. 2 weken vrij hebben en dat de Hebamme elke dag of 2 x per dag langs komt)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 dec 2010 15:37

schipje: k denk dat je mij bedoelde ik heb echt bijna zoveel gehad, maar wel met indicatie ja, had een prenatale depressie en n fluxus

ik heb alles geprobeerd tegen de misselijkheid
van emesafene, primperan, die lollie's bij mij hielp dr niks
behalve, heel veel kleine beetjes eten en niet omhoog komen, dus blijve liggen :x

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 dec 2010 15:42

Toen mijn schoonzus zwanger was (zij komt uit rusland) hoorde ik van haar dat zij een sectio zou krijgen. Later hoorde ik dat het in Rusland gebruikelijk is om kinderen te baren via een sectio. Dat vondt ik best wel appart om te horen.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 02 dec 2010 16:39

elvira (gast) schreef:Maar de eerste 8 uur oid proberen we wel thuis uit te zingen, hoor, heb geen zin die 15 uur die het in zijn totaal ongeveer duurt volledig in het ziekenhuis door te brengen. =;

Ga er niet vanuit dat je er 15 uur over doet :wink: onze eerste was er binnen 4 uur :D

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 02 dec 2010 21:29

@J.A.: Wow, dat is wel heel erg snel! Vanaf de eerste wee tot geboorte maar 4 uur?!? Wij kregen op zwangerschapscursus juist te horen dat het gemiddeld (bij een eerste kind dan) ca. 15 uur duurt...
Hmm, toch maar vragen of je ook zelf kunt zien hoever de ontsluiting etc. al gevorderd is, haha. :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 dec 2010 21:36

Wat irritant, Liefie, die misselijkheid :( hier helpt cola goed en heel vaak kleine porties eten. Een gewone avondmaaltijd krijg ik er niet meer in, maar ik eet elke 2 uur minimaal wat, dan gaat het goed. Anders word ik sowieso heel misselijk wakker, omdat ik dan een lege maag heb, van de week was ik een keer pas 10 uur wakker, en toen was het de hele dag helemaal mis. Bleeh, wat een ellende. maar als ik genoeg eet gaat het wel aardig.
Sterkte ermee!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 02 dec 2010 21:40

Elvira: Gemiddeld misschien wel, maar in onze fam gaan alle geboortes best snel...
zou er iig ook rekening mee houden dat het vlug kan gaan,en tja...lang kan ook :idea:

Volgens mij kan je het zelf niet echt zien hoever het is, het is meer op je gevoel afgaan denk ik :wink:

@alle misselijken :? :wink: sterkte!! Hopelijk is het snel over :D ik herinner me het nog al te goed :(

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 02 dec 2010 21:45

@J.A.: Aha, nou als ik daarvan uit moet gaan, dan zou het hier wel eens lang kunnen gaan duren! Bij mijn moeder ca. 15 uur, bij mijn schoonmoeder zelfs iets langer... dan zouden we dus meer dan genoeg tijd hebben.... :mrgreen:
De vroedvrouw zei laatst ook iets grappigs: "Als je je afvraagt of je al naar het ziekenhuis moet gaan of dat je toch nog maar eerst moet gaan douchen, dan is het meestal nog te vroeg"...

@MissF/liefie/andere misselijken: wat vervelend! Kleine porties eten helpt idd... hopelijk is het snel weer over!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 dec 2010 21:57

Wat misselijkheid betreft heb ik 10 weken lang alle gekke dingen geprobeerd maar niets helpt :(
Maar goed het is wel te doen alleen is het zo moeilijk om in slaap te komen en nu ben ik vanmiddag in de stad de drogist helemaal vergeten dus ga morgen hier op dorp wel even kijken.

@MissF ik heb ook weken lang geen warm gegeten vond alles zo vies kon gerust voor mijn man koken maar moest er zelf niets van hebben.
Ik heb toen gewoon op fruit en brood geleefd ging ook goed hoor zolang je maar voedingsstoffen binnenhoud is er niks aan de hand.

We houden het maar op gezond ''ziek'' zijn. :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 dec 2010 07:21

Ik vond boodschappen doen ook altijd een crime in de eerste 3, 4 maanden van de zwangerschap. Al die luchtjes :roll: , thuis gaf ik heel vaak gelijk over zodra ik de voordeur binnenstapte. Gelukkig zit de wc om de hoek van de voordeur :mrgreen: ...
Bij mij was het wel apart: bovenstaande had ik alleen bij de 4 jongens. Bij de dames was ik vooral heeeeel erg moe. Zó moe dat ik de avondmaaltijd niet aan tafel kon volbrengen, maar halverwege naar de bank of m'n bed vertrok. Van de moeheid werd ik misselijk; hoe meer moe, hoe misselijker. Daarom gaf ik bij hen voornamelijk 's avonds over, en dan op dagen waarop ik dus eigenlijk achteraf teveel hooi op m'n vork genomen had.

@ Elvira: korter als 15 uur kan natuurlijk (bij mij duurde m'n eerste (ingeleide) bevalling 7,5 uur), maar houd ook rekening met langer dan 15 uur hoor! Dat kan nl. ook!

5 van onze kids zijn in het ziekenhuis geboren, waarvan 4 op medische indicatie. De een na laatste werd thuis geboren en dat vond ik een heel fijne ervaring. Helaas mag het nu (als het nog eens zo ver komt) absoluut niet meer thuis vanwege bloedverlies na de geboorte. Ik zou het ook absoluut niet meer aandurven na de laatste bevalling.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 dec 2010 08:08

Bij mij hielp cola ook tegen de misselijkheid... al mag ik niet klagen want het duurde niet lang en ik heb niet één keer over hoeven geven.

Maar de moeheid..... Het is nog steeds echt drama. Maar ja, voor het goede doel zeggen we dan maar ;-)
En m'n weerstand schiet ook nog niet op. Elke dag 1 (of meerdere keren) een bloedneus, steeds m'n neus verstopt, en nu heb ik vanaf gisteren een traanoog. Ook zo irritant.

Verder voel ik me eigenlijk echt wel goed! En ik krijg al een buik(je)!
Gisteren eindelijk wat leuke kleding kunnen kopen. Wat een drama is dat zeg. Iemand wat dat betreft nog creatieve tips? 8-[

Terug naar “Archief”