Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor kirsten » 02 dec 2010 18:25

Bah, ik moet ook een nieuwe bril. Ik heb deze nu 1,5 jaar, maar hij is echt niet goed meer. Ik heb in februari nieuwe lenzen gekocht (harde lenzen, was ze verloren), maar ik vind een bril naast lenzen wel prettig. Nu ik zo verkouden ben, krijg ik bijvoorbeeld heel snel geirriteerde ogen. Nu wilde ik eigenlijk wachten met een bril halen, omdat ik in februari een deel van mijn lenzen vergoed kreeg en pas weer volgend jaar weer een deel vergoed krijgt. Maar ik wil toch zo lang niet wachten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 dec 2010 19:11

kwebbel schreef:
trijntjejohanna schreef:wat betaal je voor die verzekering dan en wat kost jou een nieuwe bril dan...
ik betaal tussen de 5 en 10 euro per maand ofzo. Een bril kom ik al uit op 300 euro. Als ik nl een nieuw montuur neem moeten m'n glazen geslepen worden, prisma moet opnieuw berekend worden, prisma glazen zijn duurder, etc. Moet ik nieuwe glazen is het ongeveer 80 euro per glas...
wordt het dan volledig vergoed en hoe vaak mag je dan een nieuwe bril

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 dec 2010 19:14

70% vergoed en 1x p/j een bril
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 03 dec 2010 10:05

Maar je hoeft toch niet elk jaar een nieuwe bril? Ik doe wel een paar jaar met mijn bril. Dus uiteindelijk ben je dan volgens mij wel duurder uit met verzekering.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 dec 2010 13:23

Nee ik zei ook niet dat ik elk jaar een nieuwe bril moet. Mijn sterkte is de laatste jaren wel erg veranderd en zelfs een paar x per jaar! Ik ben wel blij dat als er iets met m'n bril is dat ie dan wel vergoed word. Zeker als het een wat duurdere bril is.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 dec 2010 17:41

cornelia77 schreef:Maar je hoeft toch niet elk jaar een nieuwe bril? Ik doe wel een paar jaar met mijn bril. Dus uiteindelijk ben je dan volgens mij wel duurder uit met verzekering.

Ik helaas niet. Mijn ogen gaan te snel achteruit daarvoor. Echt heel irritant.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 dec 2010 19:42

Dan kan je nog beter een verzekering hebben. Als ik geen nieuwe bril hoef dan niet. Maar goed, er kan altijd iets gebeuren waardoor ik m verlies of beschadig. Daar is de verzekering dan ook weer voor :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Boekenstek
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Boekenstek » 04 dec 2010 12:10

Ook zonder brillen vliegt het de deur uit....

Daarom verkoop ik boeken..... :arrow:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 dec 2010 20:40

@TJ: er zijn ook verzekeringen, die zullen wel goedkoper zijn denk ik, die 1x per 3 jaar een nieuwe bril vergoeden (al dan niet gedeeltelijk)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 dec 2010 22:13

kwebbel schreef:70% vergoed en 1x p/j een bril

Dat zal dan wel 70% tot een maximum bedrag zijn, of bij een geselecteerd aantal brillenwinkels?
Ik doe echt wel min. 3 jaar met m'n bril, maar ben dan ook al gauw E500,- kwijt 8-[

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 dec 2010 16:32

Haai schreef:

Dat zal dan wel 70% tot een maximum bedrag zijn, of bij een geselecteerd aantal brillenwinkels?
Ik doe echt wel min. 3 jaar met m'n bril, maar ben dan ook al gauw E500,- kwijt 8-[
bij m'n nieuwe verzekering moet ik bij Specsavers, daarvoor zat ik bij Het Huis. Maar in Utrecht vond ik Het Huis helemaal niets, echte brutale verkopers en waardeloze service. Tenminste, 3 jaar geleden nog wel. Nu weet ik het niet. Ben toen in het dorp geweest en dat vergoedde de verzekering ook gelukkig wel :) ik heb geen ervaring met Specsavers dus we zullen het beleven.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 05 dec 2010 19:55

kwebbel schreef:
Haai schreef:

bij m'n nieuwe verzekering moet ik bij Specsavers, daarvoor zat ik bij Het Huis. Maar in Utrecht vond ik Het Huis helemaal niets, echte brutale verkopers en waardeloze service. Tenminste, 3 jaar geleden nog wel. Nu weet ik het niet. Ben toen in het dorp geweest en dat vergoedde de verzekering ook gelukkig wel :) ik heb geen ervaring met Specsavers dus we zullen het beleven.

Mijn ervaring is niet echt goed met Specsavers. Qua service dan.. Had een keer een glas kapot, en er moest een nieuw in. (gelukkig wel garantie) Kon niet op donderdagavond en ook niet op zaterdag want dan was die persoon vrij. Dus dan ben je gewoon verplicht om een halve middag vrij te nemen om een nieuw glas in je bril te laten zetten, want men gaat namelijk ook al om 4 uur naar huis toe :?
Ook met het uitzoeken van een bril was het echt helemaal niks. Ze lieten me zomaar een beetje aanmodderen. Heb nu een bril gehaald bij Groeneveld en toen ik daar binnen kwam was het gelijk al een fijn en welkom gevoel! Ze helpen je goed met het uitzoeken.
Er zit hier in Goes ook nog een super goeie... Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar ze kijken naar je gezicht, pakken een bril en het is gelijk het goede model wat helemaal bij je past.. Maarja.. daar betaal je dan ook wel voor :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 dec 2010 09:02

jans1 schreef:
kwebbel schreef:
Haai schreef:Dat zal dan wel 70% tot een maximum bedrag zijn, of bij een geselecteerd aantal brillenwinkels?

Mijn ervaring is niet echt goed met Specsavers. Qua service dan.. Had een keer een glas kapot, en er moest een nieuw in. (gelukkig wel garantie) Kon niet op donderdagavond en ook niet op zaterdag want dan was die persoon vrij. Dus dan ben je gewoon verplicht om een halve middag vrij te nemen om een nieuw glas in je bril te laten zetten, want men gaat namelijk ook al om 4 uur naar huis toe :?
Ook met het uitzoeken van een bril was het echt helemaal niks. Ze lieten me zomaar een beetje aanmodderen. Heb nu een bril gehaald bij Groeneveld en toen ik daar binnen kwam was het gelijk al een fijn en welkom gevoel! Ze helpen je goed met het uitzoeken.
Er zit hier in Goes ook nog een super goeie... Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar ze kijken naar je gezicht, pakken een bril en het is gelijk het goede model wat helemaal bij je past.. Maarja.. daar betaal je dan ook wel voor :lol:

ik juist een hele goeide ervaring...k kwam daar voor een zonnebril toen ze zagen dat er verf van mijn brilwas, ding was net een jaar, kreeg een splinternieuwe mocht zelf eentje weer uitzoekenin die prijsklasse omdat dit absoluut niet mocht! =D>

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 dec 2010 09:05

Ik ben ook blij met Specsavers, de opticien zelf is er hier altijd lijkt het wel, wanneer ik ook kom. En gewoon tot 6 uur. Veel betere service dan bij hans Anders, hier dan tenminste. Enige nadeel is dat het midden in het dorp zit, waar je met de auto niet mag komen, dus dan moet ik parkeren en dan altijd nog een stuk lopen. Nu heeft Jurian het pootje van mijn bril omgebogen, heb ik zelf wel weer goed gebogen, maar voor ik hem dan echt goed kan laten zetten, dat duurt dan even.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 dec 2010 09:35

Ja, hier ook goede erv. met Specsavers. Onze dochter heeft lenzen en ik een bril. De beschermlaag ging van mijn glazen af, en binnen 2 jr dus dat was garantie.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”