Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 dec 2010 15:27

Anne 80 schreef:
AikonGirl schreef:Mja, ik zou niet echt weten waarom de kraamzorg christelijk zou moeten zijn.
Juist mooi dat ze hoort dat mijn dochtertje bidt voor het eten. En misschien hoort ze wat uit de (kinder)bijbel.
Mooie gelegenheid om wat over God te vertellen. :)

Een kind van twee bidt vaak nog niet uit zichzelf...
Natuurlijk zijn er wel die het kunnen, maar er zijn er ook die alleen maar de handjes samen, en oogjes dicht doen.

ehm... denk dat ilona dat wel kan...

aangezien hier ook een pittig peutertje van 2 ook drhandjes vouwt en heel eerbiedig haar gebedje gaat danken zoals ze het zelf zegt. Ze gaat anders echt niet eten.. eerst moeten we danken!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 dec 2010 15:30

Mijn dochtertje, van nog geen 3, doet t wel zelf..
Trouwens, waarom ben er bij het eten niet zelf bij?! Ik moet toch ook eten? :biggrin:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 dec 2010 15:43

Michael van dezelfde leeftijd als de twee voorgaande dames bid ook voor alles, van een koekje tot het avondeten. In zijn eigen woorden maar toch....en hij is denk ik toch wel de minst praterige van deze drie!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2010 16:01

Daarnaast is het heel erg als dat een keer overgeslagen wordt? Onze kinderen bidden op het kdv ook niet, dat wordt daar gewoon niet gedaan. Thuis slaan wij het normaliter nooit over, maar als het een keertje niet gebeurt, valt een kind ook niet van zijn/haar geloof af.

Daarbij, wat AG ook zegt, je moet toch zelf ook eten?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 dec 2010 16:05

MissF schreef:
Schipje schreef:
MissF schreef:Ja, zonder medische indicatie meot je lang thuis wachten ja. Met medische natuurlijk niet. Ik zat op 0 cm toen ik in het zkh kwam ;)
Ik mocht na 2 nachten zkh pas naar huis, en thuis pas na 2 dagen naar beneden van de kv. VOnd ik zo overdreven allemaal.
Al was het ziekenhuis wel heel erg fijn, ze vroegen of ik Jurian even op de babykamer wilde hebben toen hij een paar keer in de nacht om de fles kwam, maar dat wilde ik niet. Ze stonden de hele nacht voor me klaar, dat vond ik onwijs fijn. Er is gewoon continu iemand die er verstand van heeft. met zo'n eerste vond ik dat toch wel fijn. Toen ik thuis was ging de kv gewoon om 4 uur weg, terwijl mijn man pas 6 uur thuis zou zijn, en dat was mooi een flink probleem geweest als mijn moeder niet zou komen, omdat ik echt heel erg weinig kon. Ze heeft al beloofd weer te gaan proberen elke middag bij me te zijn als het zover is (maar wie weet komt de wet voor het verlof van de vader er nog door heen, van 2 weken, dan is het niet nodig)

missF, wat had je dan gewild? Dat kv elke dag tot zes uur bleef? Dat kan helemaal niet met de uren tegenwoordig of ej moet om 10 uur pas beginnen... Ik blijf alleen de eerste dag(en) tot zes uur of half zes, heb zelf namelijk ook nog een gezin dat vergeten mensen weleens.

nee hoor, want ik vond de kv niet leuk, en vond het niet fijn om een onbekenden in huis te hebben eigenlijk :oops: maar ik heb me toen wel bedacht dat het goed is dat ik familie in de buurt heb, anders had ik een flink probleem gehad denk ik. En dat je nog een gezin heb, weet ik, maar tja, dan moet je een ander vak kiezen ;) Ik werk ook op alle tijden van de dag, da's zeker niet leuk voor je gezin, dat ben ik zeker met je eens :D

Overigens kiezen wij deze keer voor RST kraamzorg. Vorige keer vonden we de kv niet zo leuk, maar dat was gewoon pech denk ik.Maar nu met een rondlopende peuter vonden we iets christelijks wel fijn. Ik heb even contact opgenomen of ik dan wel gewoon in een broek mag lopen en de tv mag blijven staan (die staat toch pas na 5 uur aan, dan is de kv weer weg), en dat was geen probleem. Als we maar zouden zorgen dat de kv zich thuis zou voelen hier. nou, dat komt vast goed :D

Tegenwoordig kan je niet eens normale dagen zorg geven. Dus of je wel of geen gezin hebt, de middelste dagen ben ik toch echt tot vier uur en de laatste dag(en) nog korter. Je bouwt het zo langzaam per dag af. Maar wat ik bedoelde was dat mensen altijd maar MEER en ALLES willen, en dat wil ik ook graag maar het KAN gewoon niet altijd! ALs ik tot zes uur werk kan ik prima eten klaarzetten of koken maar als ik tot vier uur werk of nog korter dan lukt me dat alleen als alles perfect op rolletjes loopt maar meestal lukt dat niet want ik ben wel een harde werker (geloof ik) maar ik kan niet heksen. Dit irriteert me weleens, begrijp je? Mensen denken soms dat je overal tijd voor hebt maar als ze dan zien dat mijn thee standaard koud word en ik eigenlijk nooit zit dan hebben ze wel vaak zoiets van: 'hee, toch wel drukke baan, zeg', ga maar lekker even zitten joh :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 dec 2010 16:07

ajl schreef:Daarnaast is het heel erg als dat een keer overgeslagen wordt? Onze kinderen bidden op het kdv ook niet, dat wordt daar gewoon niet gedaan. Thuis slaan wij het normaliter nooit over, maar als het een keertje niet gebeurt, valt een kind ook niet van zijn/haar geloof af.

Daarbij, wat AG ook zegt, je moet toch zelf ook eten?

Ja, kind eet toch gewoon mee op bed? Groot badlaken eronder of kinderstoel op de kamer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 dec 2010 16:20

Oh schipje, ik heb heel veel respect voor jullie hoor! Lijkt me absoluut een zwaar beroep. Ik heb gewoon niet zo'n leuke kraamverzorgster gehad. Ze deed sowieos al weinig anders dan roken in de garage. die had aan de uren die ze er was in ons kleine huisje prima rond kunnen komen, maar ze deed heel erg weinig, helaas. Niet dat dat perse allemaal hoeft hoor, maar ik vond het wel een beetje vervelend dat mijn man alsnog veel moest doen, zoals de was voor een deel enzo. Maar ik vind dat jullie absoluut fantastisch werk leveren!

Ik heb er geen moeite mee als mijn kind een paar dagen niet bid hoor, zeker dat ene gebedje tussen de middag niet (hij kan het trouwens ook goed zelf, want als ik het vergeet roept hij zelf wel: eve bidde! en dan knijpt hij zijn ogen dicht en roept:' ame!'
Maar het gaat mij meer om het idee. Dat die meiden meer weten hoe wij leven (al is het dan reformatorisch, en dat zijn wij dan weer niet qua broeken en tv en internet). Ook hebben wij het idee dat die meiden vaak meer weten van het reilen en zeilen in een gezin, omdat ze (vaak) zelf ook een uit een redelijk gezin komen. Misschien zijn het vooroordelen van ons hoor ;) maar het voelt voor ons wel prettig dat zij begrijpt waarom wij zondag naar de kerk gaan, en waarom wij onze zoon laten bidden. Maargoed, misschien als de vorige kv ons prima was bevallen waren we nooit verder gaan denken dan dat bureau :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 dec 2010 17:11

Gisteren heb ik ons ook aangemeld bij de RST niet perse omdat het Christelijk is maar omdat ik weet dat het allemaal super leuke meiden en vrouwen zijn en dat vind ik wel erg fijn.
En ik weet van andere instellingen hier in de buurt dat je heel veel geluk moet hebben om een leuke kraamverzorgende te krijgen.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 01 dec 2010 17:35

ik heb bij de RST toch echt alle dagen van 08:00 tot 18:00 gehad, behalve zondag totn tot 12:30

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 dec 2010 17:51

wij hebben na wat wikken en wegen ook gekozen voor RST. Had misschien liever iets 'algemeen christelijk' (weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken :mrgreen: ) gehad, maar dat bestaat niet volgens mij...

Hoor vanuit omgeving ook positieve geluiden over RST, ook de vk was erg enthousiast! Zij gaf vorige week aan dat kraamzorg de ogen en oren van de vk zijn, en dat ze wat dat betreft erg positieve ervaringen hadden met RST. Dat gaf toch ook wel een beetje de doorslag ;-).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 dec 2010 18:37

hier had ik een oudree vrouw... zij verbood mij beneden te komen en heb heerlijk 'met bezwaard gevoel' in bed gelegen luieren en gekeken naar me kleine wurmpie! ben nu achteraf heeeel blij... als ik me daar de tijd neit voor had genomen, of dat zij mij niet verplicht rust had voorgeschreven... had ik helemaal niet kunnen genieten van de babytijd, nu kijk ik er soms met heimwee na terug!

schipje... wil jou geloof ik ook wel.... je lijkt me zooo leuk als kraamhulp! lekker makkelijk en fijn meedenkend!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 01 dec 2010 21:26

WOW..vanaf blz 28 bij moeten lezen! :lol:
Wat veel mooie berichtjes weer gelezen..van harte gefeliciteerd.

En voor de meiden die niet 1,2,3 zwanger zijn of kunnen worden, sterkte!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 dec 2010 22:13

Is er een middeltje bij de drogist te koop tegen misselijkheid? Laatste week ben ik 's avonds voordat ik naar bed ga zo kots misselijk en daardoor slaap ik moeilijk in erg vervelend want de wekker gaat de helft van de tijd weer om 06.30 en wil wel uitgerust werken.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 01 dec 2010 22:23

Emesafene maar gaat via dokter geloof ik?

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 02 dec 2010 09:08

liefie schreef:Is er een middeltje bij de drogist te koop tegen misselijkheid? Laatste week ben ik 's avonds voordat ik naar bed ga zo kots misselijk en daardoor slaap ik moeilijk in erg vervelend want de wekker gaat de helft van de tijd weer om 06.30 en wil wel uitgerust werken.

Puur mama van VSM. Dat zijn hele kleine korreltjes die je volgens mij een paar keer per dag in moeten nemen, maar helpen enorm goed!!

Terug naar “Archief”