schelpje3 schreef: Vooropgesteld dat ik ds Kort niet ken, maar hij zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Kijk aan schelpje3 is vast een schaapje van de kudden Gereformeerde Gemeente in Nederland.
Ds. J. Roos Gereformeerde Gemeente in Nederland schreef:
‘We hebben er geen behoefte aan’.
Ik durf te beweren als er een kerkgenootschap behoefte heeft aan de HSV is het de Ger.Gem.inNed wel. Als er jeugd avonden worden georganiseerd bijvoorbeeld Jij-Daar is de zalen voor 80% gevuld met Ger.Gem.inNed. jeugd. Vragen en nog eens vragen waar ze geen wijs uit kunnen worden. Dat is niet erg want daar kunnen ze hun vragen kwijt maar het geef blijk uit de vragen die daar gesteld worden dat juist die jeugd van de Ger.Gem.inNed die SV Bijbel niet begrijpen.
Jammer hoor dominee Roos maar u begrijpt uw jeugd niet of wil die jeugd niet begrijpen.
schelpje3 schreef: Soms zijn er ook geen verstandelijke argumenten, maar moet je op een bepaald gevoel afgaan.
Kijk aan, schelpje3 begrijpt haar eigen kerkgenootschap niet want juist op het gevoel mag je niet afgaan.
schelpje3 schreef: De HSV is een splijtzwam gebleken.
Waaruit is dat gebleken? Ja, natuurlijk in jou kerk wel zonder enig argument trouwens. Als ik aan een Islamiet gaat vragen of de Bijbel (welke vertaling dan ook) een splijtzwam is zal hij het met jou eens zijn.
schelpje3 schreef: Dat weet je misschien van school, stukje vertalen uit het Engels, als je dat letterlijk doet, staat er iets heel doms. Omdat sommige uitdrukkingen zich nu eenmaal niet letterlijk laten omzetten (It's raining cats en dogs) Het regent vandaag wel erg veel katten en honden
Zo moet je dat ook zien van de bijbel.
Stond een man van de Gereformeerde gemeente in Nederland of was hij van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland of was hij van de Gereformeerde Gemeente het kan ook zijn dat hij van de Hersteld Hervormde was ik weet het niet goed meer maar hij stond bij een heimachine te kijken die langen palen in de grond aan het heien was. Constant stond de man nee te knikken met zijn hoofd nee, nee. De machinist van de heimachine vroeg waarom hij nee stond te knikken? De man zei: er staat in de Psalmen: ‘s HEEREN goedheid kent geen palen. Goddeloos en van de duivel zo’n heimachine
schelpje3 schreef: Zet 10 vertalers naast elkaar en ze halen er alle 10 iets anders uit. Ik zeg dan, laat maar zo. In de reformatorische gezindte zijn wij gewend aan de ouderwetsche taal, ik vind hem prachtig.
In welke zin prachtig? Net eender als die man bij de heimachine? Dan heb je hoog nodig de geïnspireerde HSV nodig.
.