Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 30 nov 2010 10:48

Ik was enorm veel aangekomen met Jurians zwangerschap, en wilde sowieso voor we ooit voor een 2e zouden gaan weer op gewicht zijn, en dat is prima gelukt. het kostte alleen wel wat tijd. Ik ben nu wel van plan om me echt in te houden, en niet zo extreem aan te komen. al zijn er nu al wel 2 kilo's bij, maar da's logisch, want door de misselijkheid eet ik waar ik zin in heb, en heel de dag door, maar niet heel erg veel. Maar ik zie meteen dat ik gewoon snel aankom, dat past gewoon bij mij. en als ik zo misselijk ben ga ik echt geen appel zitten eten ;)
Nouja, we zien het wel weer, ik weet nu dat ik goed ben ik lijnen, als ik zoveel eraf moet ;) Dus dat lukt na deze zwangerschap vast weer

Heel knap trouwens Evelien!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 11:24

Bij mij maakte het geen verschil of ik veel at of weinig met de misselijkheid dus dat was makkelijk. Nu gaat het warm eten veel beter dus eten we weer veel gezonder als de laatste weken. Elke maandag sta ik op de weegschaal ben benieuwd of ik veel aan ga komen.
Mij maakt het niet uit al kom ik 20 kilo aan maar liever niet natuurlijk en dan liever door teveel vocht enz dan dat ik het er zelf aan eet :lol:

Suc6 iedereen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 11:27

Vriendin van mij die hield echt enorm veel vocht vast en was iets van 6 kilo aangekomen tijdens de bevalling, ze had die 6 kilo echt nodig en had ze graag willen houden. Ze kon gewoon haar normale kleren weer aan direct na de bevalling.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 nov 2010 16:36

Vandaag een 'sinterklaaspakketje' uit Nederland gehad, met pepernoten en een chocoladeletter. Niet echt gezond, maar wel erg lekker, zeker nu het mijn eerste Sinterklaas buiten Nederland is. De chocoladeletter gaat mee naar huis. Ik denk dat ik het verdere strooigoed verdeel onder de collega's op maandag 6 december.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 16:38

oeihh dat zijn gevaarlijke dingen, want het smaakt altijd naar meer :wink: Verstandige keuze dat je de chocoladeletter(s) mee neemt naar huis. Heel goed.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 dec 2010 13:12

hier op de site staat wel eens een reclame van het rdx-ultra concept om 16 kg af te vallen in 4 weken.
met mijn verstand weet ik dat het nooit gezond kan zijn, maar toch lijkt het me wel wat. om eens ff lekker weer op gewicht te zijn. lijkt me dat het dan meer stimuleert om het dan zo te houden, want momenteel krijg ik er geen kilo af :cry:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2010 13:19

ik denk, is mijn mening hoor (kan er naast zitten), dat de kilo's er zo weer aan zitten. Want het is niet alleen lijnen/afvallen het is meer je levens/eetpatroon aanpassen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2010 13:23

vpk schreef:hier op de site staat wel eens een reclame van het rdx-ultra concept om 16 kg af te vallen in 4 weken.
met mijn verstand weet ik dat het nooit gezond kan zijn, maar toch lijkt het me wel wat. om eens ff lekker weer op gewicht te zijn. lijkt me dat het dan meer stimuleert om het dan zo te houden, want momenteel krijg ik er geen kilo af :cry:

16 kilo in 4 weken? Dat is meer dan een pond per dag! Dat is pure waanzin! Dat lukt zelfs niet als je ernstig ziek bent. Het probleem is dat je dan of je opname van voedsel (vitaminen en dergelijk) moet tegengaan, of je verbranding zo hoog opjagen dat je waarschijnlijk constant koorts hebt. Dat vet verdwijnt namelijk niet zomaar. Beide opties zijn bepaald niet goed voor je.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2010 22:01

vpk schreef:hier op de site staat wel eens een reclame van het rdx-ultra concept om 16 kg af te vallen in 4 weken.

Ik wil hier eens even een berekening op loslaten, gewoon omdat ik dat geinig vind.

Uitgangspunt: 16 kilo afvallen in 4 weken (28 dagen)
Aanname: gewichtsverlies komt alleen door vermindering van lichaamsvet (geen water- of spierafname) of door bemoeienis met de 'intake'.
Aanname 2: op het moment dat je begint is de intake even groot als de output, oftewel, je eet precies evenveel als dat je op een dag verbruikt.

Mooi.
Een gram vet heeft een calorische waarde van 9kcal. Een kilo vet dus 9.000 kcal. 16 kilo vet dus 16 x 9.000 = 144.000 kilocalorien. Dat moet op de een of andere manier in 28 dagen worden verbrand. 144.000/28 = 5.000 (afgerond) kilocalorien (de aanbevolen gemiddelde inname voor vrouwen is 2.000 kilocal, dus dat zegt al wat.

25 km per uur fietsen verbruikt ongeveer 800 kilocalorien per uur en dat is flink doorpeddelen hoor. Je moet dus 28 dagen lang 5.000/800 = 6 uur en een kwartier fietsen (en dan niet méér gaan eten) om in 28 dagen op 16 kilo vet te verbranden.

Je lichaam foppen en het laten denken dat je zoveel inspanning levert lijkt me inderdaad niet echt gezond.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2010 22:03

Een vriendin zei vandaag spontaan "Worden jouw schouders nou breder?" Kijk, daar doe je het dan toch allemaal voor. Goed, het was dezelfde vriendin die, toen ik mijn biceps aanspande, uitriep: Kijk, er zit een hamster onder je huid. Ze plaagt me wel een beetje met al mijn gezwoeg hoor, maar ik weet dat ze stiekem hardstikke trots op me is.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 dec 2010 20:44

Poeh, hier ook sinterklaas schade. Manlief kreeg van zijn werk: 1 boterletter, een banketstaaf, enorme speculaaspop, enorme taaitaaipop, chocoladeletter, suikerbeest, marsepein, chocolaatjes en kruidnoten. Het is echt too much. Wij halen expres niets in huis omdat het anders opgaat, maar nu ontkomen we er niet aan :wink: Gelukkig krijgen we visite voor sinterklaas en dan voeren we de visite maar vol.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 dec 2010 21:12

Nou ik kan heel makkelijk nu gewoon nee zeggen en om eerlijk te zijn kan ik het nu veel beter laten staan dan voorheen.
Wij hadden deze week 3 chocolade dingen liggen en heb vandaag voor het eerst twee kleine stukjes van gegeten, het meeste heeft m'n man van gesnoept.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2010 12:43

kirsten schreef:Poeh, hier ook sinterklaas schade. Manlief kreeg van zijn werk: 1 boterletter, een banketstaaf, enorme speculaaspop, enorme taaitaaipop, chocoladeletter, suikerbeest, marsepein, chocolaatjes en kruidnoten. Het is echt too much. Wij halen expres niets in huis omdat het anders opgaat, maar nu ontkomen we er niet aan :wink: Gelukkig krijgen we visite voor sinterklaas en dan voeren we de visite maar vol.

Ja, herkenbaar, al is de hoeveelheid die je opnoemt wel erg groot inderdaad. De chocoladeletter is intussen verorberd maar er liggen nog steeds pepernoten in het keukentje op kantoor. En dan kan ik het toch niet laten er een paar te nemen. Maar goed, zo erg is dat niet; ik fiets het er wel weer af.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2010 12:44

Evelien schreef:Nou ik kan heel makkelijk nu gewoon nee zeggen en om eerlijk te zijn kan ik het nu veel beter laten staan dan voorheen.
Wij hadden deze week 3 chocolade dingen liggen en heb vandaag voor het eerst twee kleine stukjes van gegeten, het meeste heeft m'n man van gesnoept.

Ik kan heel goed nee zeggen als ik in de winkel sta; dat is echt een zegen. Maar als het voor mijn neus ligt, in een open pak, is het al een stuk lastiger. Maar goed, soms moet je jezelf ook wat gunnen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 dec 2010 14:27

Tuurlijk en ik pak ook rustig een stukje chocola. Maar ik merk nu wel dat ik niet veel suiker kan hebben, m'n lichaam is er op een of andere manier aangewend.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”