Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Bumba » 28 nov 2010 20:03

Wij betalen ongeveer hetzelfde als ajl, maar bij ons zitten er wel luiers bij, maar geen melk (voor flesvoeding). Al het andere eten zit er wel bij en als je wilt, kun je je kinderen tegen betaling laten avondeten.

Wat ik wel tegenkom bij ons op het kinderdagverblijf is dat moeders zorgen dat ze ergens voor 1 dag op de loonlijst komen te staan, waarmee ze voor het hele jaar hun kinderopvangtoeslag hebben "veiliggesteld". Ik begrijp dat nooit zo goed, als je niet hoeft of wilt werken, zou je, wat mij betreft ook geen recht hebben op kinderopvangtoeslag. In ieder geval niet het hele jaar. Het hoeft toch niet moeilijk te zijn, gewoon op je jaaropgave vermelden hoeveel uur er gewerkt is. Naar rato heb je dan dus ook recht op je kinderopvangtoeslag. Moet je eens opletten hoeveel kinderen er in eens af gaan :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 nov 2010 20:05

Bij ons zit er alles bij, luiers, al het eten, flesvoeding, flessen en avondeten ( maar daar maken onze kinderen geen gebruik van)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 28 nov 2010 20:08

ajl schreef:Bij ons zit er alles bij, luiers, al het eten, flesvoeding, flessen en avondeten ( maar daar maken onze kinderen geen gebruik van)

Sjonge, dan betalen wij dus echt veel.....het wordt tijd dat ik in de cliëntenraad ga.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 nov 2010 20:10

o, ja , ze worden, helemaal als baby zijnde, ook nog dagelijks compleet ingesmeerd, ingeolied etc. Die meiden zijn bij ons echt dol op tutten met die kleintjes :lol:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 28 nov 2010 20:17

ajl schreef:o, ja , ze worden, helemaal als baby zijnde, ook nog dagelijks compleet ingesmeerd, ingeolied etc. Die meiden zijn bij ons echt dol op tutten met die kleintjes :lol:

grrrrr, nee hoor, die meiden bij ons zijn ook helemaal gek op hun kids! Ik zou er eigenlijk een als nanny weg moeten kopen

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 29 nov 2010 13:25

Ik heb de kinderopvang vanaf volgend jaar voornamelijk nodig voor mijn studie. Inderdaad, ik moet er gewoon even voor zorgen dat ik in ieder geval één dag in heel 2011 werk en dan heb ik het hele jaar recht op belastingteruggave. Bij mij zal de teruggave voor 2011 dus ook voornamelijk gefinancierd worden door ouders die (veel) meer werken dan ik. Maar ik voel me daar toch echt niet schuldig over! Zonder kinderopvang kan ik m'n studie wel gedag zeggen, dus ik heb het echt nodig.

Zo zijn er misschien wel veel meer ouders die om een bepaalde reden gebruik maken van de kinderopvang, zonder dat ze werken. Zolang ze er in ieder geval nog wàt aan meebetalen (in ons geval ook honderd euro, terwijl ik bijna niet werk) vind ik dat ze daar best gebruik van mogen maken.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 nov 2010 15:18

Merisja schreef:Ik heb de kinderopvang vanaf volgend jaar voornamelijk nodig voor mijn studie. Inderdaad, ik moet er gewoon even voor zorgen dat ik in ieder geval één dag in heel 2011 werk en dan heb ik het hele jaar recht op belastingteruggave. Bij mij zal de teruggave voor 2011 dus ook voornamelijk gefinancierd worden door ouders die (veel) meer werken dan ik. Maar ik voel me daar toch echt niet schuldig over! Zonder kinderopvang kan ik m'n studie wel gedag zeggen, dus ik heb het echt nodig.

Zo zijn er misschien wel veel meer ouders die om een bepaalde reden gebruik maken van de kinderopvang, zonder dat ze werken. Zolang ze er in ieder geval nog wàt aan meebetalen (in ons geval ook honderd euro, terwijl ik bijna niet werk) vind ik dat ze daar best gebruik van mogen maken.

Maar ik doelde ook niet op studerende moeders, want die hebben, net als werkende moeders, geen tijd om voor hun kinderen te zorgen wanneer ze naar school moeten of moeten studeren. Ik bedoelde moeders, wier kinderen het hele jaar twee dagen op het kinderdagverblijf zitten, die normaal niet werken, maar er voor zorgen dat ze over het jaar ten minste 1 dag wel werken, zodat ze over het hele jaar kinderopvangtoeslag krijgen. Ik vind dat gezien de lange wachtlijsten en de teruggave die steeds minder wordt, niet zo eerlijk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 15:49

Wij hebben net onze zorgverzekering over laten zetten zijn we komend jaar 24 euro per maand goedkoper uit en voor hetzelfde verzekerd.
We kregen een aanbieding van mijn man zijn (ex) werk wel leuk dat wij er nog van mee mogen profiteren.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 nov 2010 16:44

wij zijn idd ook omgezet en nu lees ik dat ik van m'n huidige werk collectief verzekerd kan zijn :shock: dat wist ik niet! Nou ja, nu zijn we ook goedkoper uit, scheelde ons voor m'n man 26 euro en voor mij 3 haha maar ik heb nog een pakket met een brilverzekering e.d.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 nov 2010 23:11

Kwebbel, die brilverzekering, daarmee bedoel je vergoeding voor aanschafkosten v/e bril? Of moet ik het letterlijk nemen, dat je bril verzekerd is (als je erop gaat zitten ofzo)? Dat laatste bestaat namelijk ook dacht ik en ik heb me altijd afgevraagd wat het nut daarvan is, zeker bij volwassenen... Ik heb al 'n bril sinds mijn 6e en heb er tot nu toe nog nooit eentje gesloopt...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 dec 2010 02:41

ja ja idd vergoeding voor het aanschaffen :lol: ik heb m'n bril ook nog nooit gesloopt... ik heb vanaf m'n 11e een bril (nu 13 jaar) en er is er ooit een gesloopt bij een potje voetbal op school. Ik had m ook gewoon af moeten zetten 8) maar ja de opticien zei: de eerste twee weken continue dragen behalve in bed (slapen).. tsja.... :-oo
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 dec 2010 09:10

wat betaal je voor die verzekering dan en wat kost jou een nieuwe bril dan...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 dec 2010 09:16

Ik heb wel eens begrepen dat een extra verzekering daarvoor meer geld kost dan een nieuwe bril. Of je moet natuurlijk een enorm dure bril nemen bij een dure opticien. Wij kopen zo ongeveer eens in de 3 jaar beiden een nieuwe bril (mijn man eerst veel minder omdat hij altijd lenzen droeg en de bril alleen bij in-en uit bed gaan nodig had, zo erg zijn zijn ogen dus ;) maar die draagt nu altijd een bril, omdat ik dat gaaf vind staan en omdat zijn lenzen irriteren), en betalen hier samen maximaal 300 euro voor. Dus ongeveer 100 euro per jaar met zijn tweetjes. We hebben gewoon een bril van Specsavers die het prima doen, en ik heb aparte glazen, en mijn dus enorm sterke (maar dat kost volgens mij neit zo heel veel meer dan minder sterkte)

Ik had ook nog een leuke financiele meevaller. Mijn vader leidde een avond voor een heel stel tieners, en ik ging mee, beetje geholpen, vooraf, en daar een beetje, en mijn vader kreeg een berg VVV en boekenbonnen, maar ik ook :D Daar heb ik mooi allemaal Sintcadeautjes voor mijn familie van betaald, en ook 2 tijdschriften voor mezelf. Als ik er nou keihard voor had gewerkt, had ik vast iets gekocht voor mezelf, maar ik had geen idee wat, en heb er amper iets voor gedaan. Ik heb nu nog 25 euro over, en 2 boekenbonnen van en tientje. Ik ga me eerst nog weken lang blij maken met wat ik allemaal zou kunnen kopen ;) (al is het maar een ontzettend mooie koektrommel die ik al lang wil maar altijd te duur vind om zelf even te kopen :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2010 09:18

Wij betalen zowieso niet veel aan de ziektekosten en komen nog steeds tot nu het goedkoopste uit wat we al betalen aan ziektekosten (want omdat we verschillende verzekeringen hebben lopen kregen we nog extra korting).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 dec 2010 18:15

trijntjejohanna schreef:wat betaal je voor die verzekering dan en wat kost jou een nieuwe bril dan...
ik betaal tussen de 5 en 10 euro per maand ofzo. Een bril kom ik al uit op 300 euro. Als ik nl een nieuw montuur neem moeten m'n glazen geslepen worden, prisma moet opnieuw berekend worden, prisma glazen zijn duurder, etc. Moet ik nieuwe glazen is het ongeveer 80 euro per glas...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”