Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 22 nov 2010 20:29

misschien minder vet eten?

Ik merk wel dat als ik vette ding laat staan dat m'n vet percentage verminderd. Mijn eetpatroon heb ik veranderd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 nov 2010 20:32

*Annette* schreef:Als je van één keer uiteten/lekker eten gelijk al aankomt, dan is er volgens mij ook wel iets mis. Zou niet best wezen als je nooit eens een keertje wat lekkers zou kunnen eten...

M'n vetpercentage was alleen maar gestegen, was nu 32,2%... Terwijl ik wel wat afgevallen was, niet veel maar ik begrijp niet hoe het kan dat m'n vetpercentage wel blijft stijgen :-k... Op internet las ik dat het gemiddelde bij een vrouw 25% is. Hoe kan ik nu zorgen dat m'n vetpercentage verlaagd? Ik fitness 2x in de week, vooral cardio.

Nogmaals ik weet dat ik niet tezwaar ben, maar ik wil wel graag m'n vetpercentage op 'normaal' niveau hebben en m'n buikje weg hebben ;).

Tja, gemiddeld is natuurlijk een lastige term. Er zitten altijd mensen boven en mensen onder. Maar goed, als je afvalt en tegelijkertijd je vetpercentage omhoog gaat, ben je dus spiermassa kwijtgeraakt. (of water). Het zou ook met de winter te maken kunnen hebben, dat je meer vasthoudt als het ware, maar dat kan ook een fabeltje zijn, daar ben ik niet zeker van.

Wat je kunt doen? Tja, overleggen op de sportschool en dan kijken wat zij ervan zeggen. Misschien een deel van de cardio inwisselen voor wat krachttraining zodat je wat meer spiermassa krijgt, wat het vetpercentage weer gunstig beïnvloedt.

Het nadeel van sporten is dat je lichaam als eerste spiermassa afbreekt om aan energie te komen, zelfs voordat je aan je vetreserves begint. Daarom zijn die marathonlopers altijd zo pezig. De truuk is om door je training te zorgen dat je spieren harder aangroeien dan dat je ze afbreekt, maar als je voornamelijk cardio doet, kan ik me voorstellen dat dat niet helemaal goed gaat.

Verder gezond blijven eten, jezelf zo nu en dan wat lekkers gunnen en naar je trainingsschem laten kijken. Dan moet het toch goed gaan.

Succes in ieder geval!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 26 nov 2010 14:21

Nou, dat afslanken schiet bij mij ook niet echt op. Ik dacht dat ik dat wel zelf kon. Maar misschien moet ik toch maar aan een dieet. Ik val echt zo weinig af, dat motiveerd ook niet echt. Ben nu een week of vijf, zes bezig en (maar) vier kilo afgevallen. De laatste weken val ik maar een paar ons per week af...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 nov 2010 14:55

cornelia77 schreef:Nou, dat afslanken schiet bij mij ook niet echt op. Ik dacht dat ik dat wel zelf kon. Maar misschien moet ik toch maar aan een dieet. Ik val echt zo weinig af, dat motiveerd ook niet echt. Ben nu een week of vijf, zes bezig en (maar) vier kilo afgevallen. De laatste weken val ik maar een paar ons per week af...

Vier kilo in 5-6 weken is anders een prima tempo hoor. Sneller afvallen is helemaal niet goed voor je. Je kunt wel enorm snel afvallen, maar daarna komt het er meestal net zo hard weer bij.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 nov 2010 19:45

k ben zooo blij..... ::)) ::)) ::)) ::)) k ging vanochtend op de weegschaal staan en het resultaat is nu: 10,3 kg kwijt. (ik ben begonnen met een bmi van 32,6 en zit nu op 29).

k merk dat m'n lichaam aan het veranderen is, mijn moeder die zei vandaag nog zo je kunt het echt goed zien hoor (knap van je). :oops:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 nov 2010 20:55

Evelien schreef:k ben zooo blij..... ::)) ::)) ::)) ::)) k ging vanochtend op de weegschaal staan en het resultaat is nu: 10,3 kg kwijt. (ik ben begonnen met een bmi van 32,6 en zit nu op 29).

k merk dat m'n lichaam aan het veranderen is, mijn moeder die zei vandaag nog zo je kunt het echt goed zien hoor (knap van je). :oops:

Hee, dat is echt te gek zeg. Leuk dat je het zelf merkt en dat het anderen ook opvalt. Dat is toch een enorme motivatie?! 10 kilo is echt veel. Probeer het maar eens boven je hoofd te tillen :-)

Zelf blijf ik ook lekker 3 a 4 keer per week sporten, en ik merk zeker ook verschil. Buik wordt platter, schouders en armen breder. Als ik echt heel erg hard aanspan, zie je zelfs al een beginnetje van een wasbordje, (contouren) maar daar gaat nog wel wat werk inzitten. Waar ik nog het meest blij mee ben, is dat het vet op mijn borst langzaam aan het verdwijnen is. Had daar dus echt twee slappe kwabjes, maar ondertussen dus al stukken minder en nu wel spier waardoor het allemaal een wat aantrekkelijkere vorm heeft.

Ik ben benieuwd hoe mensen reageren als ik over een paar maanden weer in Nederland ben 8) Goede reden om het schema vol te houden ook.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 nov 2010 16:18

Super Evelien! Hoeveel wil je nog afvallen?

Ik ben nu in 10 weken zwanger zijn 600 gram aangekomen dus dat valt echt mee. Hopelijk komt er niet teveel bij.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 nov 2010 16:27

tsja ik moet nog zeker 10 kilo afvallen (voor een gezonde bmi). Nog 2 kilootjes en dan ben ik manlief voorbij. :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 nov 2010 16:49

liefie schreef:Super Evelien! Hoeveel wil je nog afvallen?

Ik ben nu in 10 weken zwanger zijn 600 gram aangekomen dus dat valt echt mee. Hopelijk komt er niet teveel bij.

Hmm, bij zwangerschappen moet je daar volgens mij niet te veel op rekenen. Succes ermee hoor!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 nov 2010 04:55

liefie schreef:Super Evelien! Hoeveel wil je nog afvallen?

ik zou mij er niet al te druk over maken. Een kindje op de wereld zetten is toch belangrijker dan gewicht? (en daarbij begrijp ik best dat je niet naar je oude gewicht terug wil)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 nov 2010 09:08

Ik maakte mij daar ook wel heel druk om hoor. Natuurlijk is het belangrijker om een gezond kindje te krijgen, maa je wilt ook niet totaal verzakken door een zwangerschap. Het is al moeilijk genoeg om de kilo's er later weer af te krijgen. Ik vond het altijd zo frustererend als mensen zeiden 'waar maak je je druk om etc'. Het koste mij altijd weer 6-9 mnd voor ik mn kleren weer aankon en je voelt je dan gewoon doodongelukkig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 09:11

het lijkt me vooral frustrerend dat het moeilijk er af gaat.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 nov 2010 09:18

Klopt, dat is het ook. Je bent gewoon na een bevalling erg moe en hebt ergens de fut niet om te lijnen. Daarnaast pas je al maanden je kleding niet en dat is gewoon niet leuk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 09:27

en dan ook nog die gebroken nachten (tenminste de eerste maanden).

En bij de een gaat het makkelijker dan bij de ander en als het bij je zelf moeizamer gaat (pppfff).

Nou hier gaan we gewoon door met lijnen, nou ja lijnen ik eet wel gewoon alles (maar met mate). En ik kan makkelijk iets laten staan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 nov 2010 10:42

ajl schreef:Klopt, dat is het ook. Je bent gewoon na een bevalling erg moe en hebt ergens de fut niet om te lijnen. Daarnaast pas je al maanden je kleding niet en dat is gewoon niet leuk.

Kan me voorstellen dat dat niet leuk is, inderdaad. Sterkte en hopelijk valt het mee.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”