Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Waarom zou ik terugkeren naar joodse feesten en gebruiken? Ik ben geen jood, ik ben christen. Het christendom en het jodendom kennen een gemeenschappelijke bron - ja, Bron - maar zijn elk hun eigen weg gegaan. Ik verwerp de besnijdenis en de offerdienst en ik weiger me te onderwerpen aan joodse spijswetten.
T.A.F. schreef:Optimatus schreef:Waarom zou ik terugkeren naar joodse feesten en gebruiken? Ik ben geen jood, ik ben christen. Het christendom en het jodendom kennen een gemeenschappelijke bron - ja, Bron - maar zijn elk hun eigen weg gegaan. Ik verwerp de besnijdenis en de offerdienst en ik weiger me te onderwerpen aan joodse spijswetten.
Christendom is een van de variaties VAN het jodendom (en het enige juiste)
de sterke scheiding tussen de twee ontstond later pas.
T.A.F. schreef:Verder stel jij nu spijswetten, en offerdienst, met besnijdenis (waar bijbelse argumenten tegen zijn, al vind ik die laatste discutabel) gelijk aan het goedpraten van GERMAANSE en KELTISCHE feesten
T.A.F. schreef:[Valentijn = een romeins feest van pure lust, luppercus, hart symbool heeft niets te maken met liefde, maar staat voor de vrouwelijke vaginale ingang
Kerst = Midwinterfest, een germaans druidisch feest waar de grote eik geeerd werd, en wodan offfers kreeg, en nimphen in het bos sexuele rituelen deden
Pasen = Walpuringsnacht, een germaans druidisch vruchtbaarheidsfeest, met allerlei sexuele uitspattingen en veel hekserij
Allerheilingen/Halloween = Keltisch Dodenfeest, een dag waarop hekserij weilig tierde en men contact legde met de voorouders
En zo kan ik wel even doorgaan! weg ermee!
Optimatus schreef:T.A.F. schreef:Optimatus schreef:Waarom zou ik terugkeren naar joodse feesten en gebruiken? Ik ben geen jood, ik ben christen. Het christendom en het jodendom kennen een gemeenschappelijke bron - ja, Bron - maar zijn elk hun eigen weg gegaan. Ik verwerp de besnijdenis en de offerdienst en ik weiger me te onderwerpen aan joodse spijswetten.
Christendom is een van de variaties VAN het jodendom (en het enige juiste)
de sterke scheiding tussen de twee ontstond later pas.
Het jodendom erkent de Heilige Drievuldigheid, +Vader, +Zoon en +Heilige Geest, niet. Derhalve is het jodendom een andere godsdienst dan het christendom.T.A.F. schreef:Verder stel jij nu spijswetten, en offerdienst, met besnijdenis (waar bijbelse argumenten tegen zijn, al vind ik die laatste discutabel) gelijk aan het goedpraten van GERMAANSE en KELTISCHE feesten
Dat doe ik niet, dat maak jij er van.T.A.F. schreef:[Valentijn = een romeins feest van pure lust, luppercus, hart symbool heeft niets te maken met liefde, maar staat voor de vrouwelijke vaginale ingang
Kerst = Midwinterfest, een germaans druidisch feest waar de grote eik geeerd werd, en wodan offfers kreeg, en nimphen in het bos sexuele rituelen deden
Pasen = Walpuringsnacht, een germaans druidisch vruchtbaarheidsfeest, met allerlei sexuele uitspattingen en veel hekserij
Allerheilingen/Halloween = Keltisch Dodenfeest, een dag waarop hekserij weilig tierde en men contact legde met de voorouders
En zo kan ik wel even doorgaan! weg ermee!
Ten eerste maak ik zelf uit welke feesten ik vier, niet jij.
Verder, als jij kerst en pasen heidense feesten vindt, moet je je niet op deze heidense feesten in de kerk bevinden. Immers, de kerk viert deze feesten ook.
Ik weet natuurlijk niet wat jij op de genoemde feestdagen aan het doen bent, maar ik hanteer de christelijke vierwijze, niet de pre-christelijke vierwijzen. Het hupsen in het bos (het Loetbos nabij Berkenwoude) laat ik over aan de hond, als hij achter een tennisbal aanrent en 'm weer eens niet kan vinden.
Voor mij is afgodsdienst zelfs als je het verhaaltje bij die afgodsdienst goedpraat nog steeds afgodsdienst.
Stel we gingen horoscopen lezen in de kerk met een of ander christenlijk verhaaltje eroverheen om dat gebruik dan te verkruistenlijken.
is dat dan opeens ok? het is met feesten als kerst, pasen etc niet anders, die zijn occult vandaag de dag nog even zozeer als voordat de bijl aan de onheilige eik gezet werd.
Ik vind deze feesten heidens, en vind dat de kerk hierin moet veranderen. ik heb als christen ook de plicht om gemeente te zijn.
Zie hier mijn probleem wat te doen als er alleen kerken zijn met deze heidense gebruiken, wat dan te doen?
Het enige wat dan kan is je eigen kerk oprichten, maar alleen kan ik geen kerk zijn.
Voor mij is vooralsnog het gebod dat ik ergens lid MOET zijn belangrijker, maar de eerste kans die ik linksom of rechtsom zie om een kerk te stichten die WEL de juiste grondbeginselen heeft, of de huidige te reformeren naar deze juiste grondbeginselen, dan zal ik dat direct doen.
Optimatus schreef:Het zou fijn zijn als je mijn hele bijdrage beantwoorden zou, anders lijkt het of je er isoritmisch overheen walst en dat doet aan de muziek nogal wat afbreuk.Voor mij is afgodsdienst zelfs als je het verhaaltje bij die afgodsdienst goedpraat nog steeds afgodsdienst.
Wordt er bij jullie rond kerst aan eiken- en Wodanverering gedaan en zweven er nymphen in seksueel uitdagende kleding rond? (nymfen zijn overigens mythische verschijnselen en niet menselijk, zoals je elders beweert). Wij hebben bij ons in Berkenwoude een GerGem, maar ik kan hen niet betrappen op dit soort uitspattingen. Ook zij viert met kerst de geboorte van onze Heer Jezus Christus.
En ik weet niet wat jij met pasen viert, maar wij vieren dan de glorierijke verrijzenis van onze Heer Jezus Christus.Stel we gingen horoscopen lezen in de kerk met een of ander christenlijk verhaaltje eroverheen om dat gebruik dan te verkruistenlijken.
is dat dan opeens ok? het is met feesten als kerst, pasen etc niet anders, die zijn occult vandaag de dag nog even zozeer als voordat de bijl aan de onheilige eik gezet werd.
Dat is grote onzin. Met kerst en pasen worden de geboorte resp. de wederopstanding van Jezus herdacht en gevierd. Dat deze dagen destijds zijn vastgesteld zoals deze zijn vastgesteld, doet daar niets aan af.Ik vind deze feesten heidens, en vind dat de kerk hierin moet veranderen. ik heb als christen ook de plicht om gemeente te zijn.
Zie hier mijn probleem wat te doen als er alleen kerken zijn met deze heidense gebruiken, wat dan te doen?
Het enige wat dan kan is je eigen kerk oprichten, maar alleen kan ik geen kerk zijn.
Voor mij is vooralsnog het gebod dat ik ergens lid MOET zijn belangrijker, maar de eerste kans die ik linksom of rechtsom zie om een kerk te stichten die WEL de juiste grondbeginselen heeft, of de huidige te reformeren naar deze juiste grondbeginselen, dan zal ik dat direct doen.
Ik ben benieuwd wanneer de volgende kerkscheuring het RD haalt.
Pasker schreef:Maar het kan natuurlijk ook zijn dat Jezus niet voor jouw zonden had hoeven te sterven omdat jij zelf in staat ben om die Wet te volbrengen.
T.A.F. schreef:Hoewel men denkt met kerst God te eren, vloekt men God, en hetzelfde denk ik over pasen.
men denkt God te eren, maar men eerd de afgoden van weleer.
*Jezus werd geboren in de maand april, de stal was historisch meer een grot, we horen geen afbeeldingen te maken van wat onder of boven de aarde is (lees, wat bovennatuurljk is) (engelen afbeelden mag dus bvb niet) zijn geboortedag vieren doet er ook niet toe, wat hij deed aan het kruishout, dat is belangrijk!
Ik vind deze feesten heidens, en vind dat de kerk hierin moet veranderen. ik heb als christen ook de plicht om gemeente te zijn.
Idem dito met de zondagsdienst, God gebied ons de ZATERDAG.. na de eerste 3 eeuwen veel christenen te hebben uitgemoord praktisch elke echte christen een keizer die opeens het ware geloof KAAPTE,
Het ware christendom moet in ere hersteld worden, alleen de paus eruit gooien en de bijbel centraal zetten is bij lange na nog niet een ver genoeg gaande reformatie, we zijn nog veel te paaps. Omdat we nog steeds de paapse foute germaanse feesten hebben, de paapse bijbel, en de paapse erediensdag.
Optimatus schreef:Ik krijg de indruk dat T.A.F. een zeer beperkte groep mensen als christenen wil of kan bestempelen.
Wij vallen blijkbaar buiten de boot. Dat schept een band, niet waar?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten