Faramir schreef:mohamed schreef:Wel erg gemakkelijk om de bron in diskrediet te willen brengen zonder ook maar een inhoudelijk argument te geven waarom dat zo zou zijn.
Ach kom, jij neemt zo'n bron toch zeker zelf ook niet serieus. Lees dan eens wat er daadwerkelijk staat op die link van je. Via allerlei ketterijen (verdiep je eens in de katharen bijvoorbeeld) heeft een juiste schriftversie het overleeft tussen alle andere valse van de grote boze Kerk. Ja hoor, en een Gallisch dorpje bood dapper weerstand.
Ik citeerde het hele artikel toch niet? Het punt wat ik wilde maken is dat de Textus Receptus tot de Byzantijnse familie behoort, welke maar liefst 80% van de bewaarde handschriften vertegenwoordigt met de minste onderlinge verschillen. De Minority Text, oftewel de kleinere familie waar de Alexandrijnse geschriften toe behoren die jouw kerk gebruikt, hebben onderling veel meer verschillen. Wellicht zou je kunnen denken dat die afwijkingen er in zijn geslopen door louter toevalligheden, maar ik neig naar opzettelijkheid. Wellicht maakt mij dat een slechte waard en daarom ambieer ik ook geen baan in de horeca.