Moderator: Moderafo's
paprikameisje2 schreef:het is zeker een luxe om het op een slaris een huis tekunnen kopen. ALleen is het soms ook, waar de mens tevreden mee is. WIj hebben een huis op 1 salaris, zonder mega tuin... ik vind het prima... zou dus liever zo wonen dan dat ik een mega tuin had en ik verplicht moest werken.
Galateia schreef:Wat kost kinderopvang eigenlijk? Ik ben wel benieuwd over wat voor bedragen we het hebben!
MissF schreef:Wij betalen volgend jaar per uur iets van 6,55. Omdat het flexibel is, daar zitten wel luiers en eten bij in. Maar we betalen dus minimaal 1,55 zelf, en we verdienen dan ook weer niet heel minimaal, dus krijgen ook lang niet alles terug. Dus dan tikt het wel aan. Nu zitten we rond de 150 euro denk ik dat we zelf betalen, maar dat wordt echt wel meer, helaas.
ajl schreef:Bij ons in de buurt is de kostprijs per uur van een kdv ongeveer €6,25. Ik vind dat wij best veel betalen voor 2 kinderen. In totaal kost het bijna € 1800,00 en wij krijgen daar ongeveer € 1200,00 van terug. Dat zal volgend jaar wel meer worden. Wat ik wel erg vind is dat er zoveel gebruik wordt gemaakt van de kdv door mensen met een bijstandsuitkering/andere uitkering. Op het kdv van onze kinderen werkt ongeveer de helft van de ouders niet, maar hebben wel een sollicitatieverplichting. Hebben dus wel kinderopvang, maar werken niet. Ik ben van mening dat daar veel te halen is.
Een gastouder zou ik zelf niet zo graag willen. Een paar collega's van mij hebben daar echt hele nare ervaringen mee. Kinderen/baby's die de hele dag in de wipper voor de tv worden gezet, kleuters die alleen een drukke weg over moeten steken, omdat de gastouder vindt dat ze te langzaam fietsen, gastouders die peuters/kleuters alleen in bad laten zitten etc. De controle op een kdv is volgens mij toch scherper, omdat er meer collega's zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten