Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 25 nov 2010 14:12

Wij hebben een hoekhuis (slecht tot niet geisoleerde muur en dak), onze woonkamer grenst gelukkig aan die van onze buurkant. Wij verwarmen ook boven als we thuis werken, en dan heb je al extra stookkosten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 nov 2010 14:16

ajl schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat je dat bedrag wel nodig zal hebben. Wij betalen ook zoiets en wonen in een goed geïsoleerde eensgezinswoning. Ik heb op werkdagen de verwarming niet aanstaan en de verwarming gaat rond april uit en gaat pas in oktober weer aan.

wij wonen in een niet goed geisoleerd huis! we betaalden 200euro per maand voor gas en stroom! en we kregen ruim 600 euro terug dit jaar! dus ik vind 255 per maand ook wel erg hoog!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 25 nov 2010 14:21

Het is wel zo dat we in april de afrekening al krijgen, dus we hebben precies de hele winter, maar dat wordt dan nog niet gemiddeld met de zomer.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 nov 2010 22:42

Wij hebben een kleine tussenwoning, beneden enkel glas, en betalen E100,- aan GWE. Boven stoken we nooit (hebben we niet eens kachels :mrgreen: ), en beneden wordt het verwarmd met 2 gaskachels.
We letten er wel op dat we 's avonds altijd de rolgordijnen naar beneden hebben; dat schijnt dezelfde isolerende waarde te hebben als dubbel glas.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 nov 2010 07:57

Merisja schreef::shock: Ik vind dat juist echt onwijs veel! Wij wonen in een huis van twee verdiepingen met maar aan één kant dubbel glas en stoken altijd lekker warm. Daar betalen we 130 euro per maand voor. Begin dit jaar hebben ze ons voorschot naar benenden gedaan, 100 euro, maar ik heb hem weer teruggezet naar 130 euro. 100 euro lijkt met wel errug weinig! Stook jij dan ook boven enzo, ajl?

Wij hebben stadsverwarming, ik weet niet of dat er mee te maken heeft. Afgelopen jaar heb ik overal in het huis gestookt, omdat Cato midden in de winter geboren was en erg slecht warm kon worden. Toen hielden wij ook 's nachts de verwarming op haar kamer aan. Ik was toen ik de hele winter thuis, dus wellicht scheelt dat ook. Wij moesten toen in ieder geval bijbetalen.

Ons huis heeft 4 verdiepingen ( waarvan 1 vliering waar nooit gestookt wordt) Op de derde etage stook ik ook regelmatig, omdat het anders tijden duurt voor de was droog is en ik heb de verwarming in de badkamer aan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 nov 2010 08:44

volgens mij betalen wij zo'n 109 euro per maand. Nu zitten we in een benedenwoning met 1 slaapkamer, alles gelijkvloers en de kachel op 20.5 graden. De hele dag staat ie uit vanaf 8.00 t/m 16.00 uur. Als we gaan verhuizen dan vrees ik ook dat we wat meer gaan betalen, het ligt er natuurlijk wel of we noordenwind hebben of een tuin op het zuiden. Ach we zien wel :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 nov 2010 11:57

Wij verbruiken 100 euro per maand aan gas,water en licht. Vind ik niet veel eigenlijk wonen in een behoorlijk huis (2 onder 1 kap) en 100 jaar oud wel dubbel glas en niet super goed geisoleerd wel staat er een extra muur aan de buitenkant tegenaan dat scheelt wel.
Boven stoken we nooit vinden we niet fijn.
Alleen de kachels in de huiskamer en keuken staan aan en in de bijkeuken en badkamer (die is beneden) staan ze een heel klein beetje open als het heel koud is.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 nov 2010 12:49

ik denk dat wij zo'n 10 euro voor het water verbruiken per maand. En ik douche gewoon haast iedere dag. Ik stook ook haast niet in de slaapkamer, wel zet ik m aan het eind van de dag even aan totdat we gaan slapen dan is het lekker warm en gaat er weinig verloren qua warmte.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 nov 2010 12:51

liefie schreef:
kwebbel schreef:wat spannend liefie! Ik hoop dat je man snel weer werk heeft :)
ik zou niet weten hoe ik het zou moeten redden op 1 salaris........... 1.5 nog wel

Dan is het niet te hopen dat 1 van jullie je baan kwijt raakt..
ik maak mij er niet druk om. Een beetje vertrouwen kan geen kwaad.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 nov 2010 13:00

kwebbel schreef:
liefie schreef:
kwebbel schreef:wat spannend liefie! Ik hoop dat je man snel weer werk heeft :)
ik zou niet weten hoe ik het zou moeten redden op 1 salaris........... 1.5 nog wel

Dan is het niet te hopen dat 1 van jullie je baan kwijt raakt..
ik maak mij er niet druk om. Een beetje vertrouwen kan geen kwaad.

Dat snap ik maar als ik een zo een situatie zou komen zou ik toch wel even moeten slikken :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2010 13:15

Ja maar er zijn toch zat stellen of gezinnen, die het niet zouden redden op 1 salaris. Het is erg luxe als dat kan, maar voor de meesten zal dat niet opgaan.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 nov 2010 11:21

inderdaad. Ik zou wel parttime kunnen werken (mijn man ook) en ik vind het niet erg om te werken. Ik ben lekker sociaal bezig en na m'n pensioen heb ik genoeg tijd om achter de geraniums te kwijlen. Als ik (of mijn man) niet meer KAN werken voor één of andere reden heb je altijd nog een uitkering of een weet-ik-veel-wat-voor-wet. Ik maak mij er niet druk om. Het kan op je pad komen maar nu is het nog niet aan de orde. Gelukkig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 nov 2010 11:45

nee, wij zijn ook niet echt doemdenkers nee. We hebben gewoon allebei een prima baan, kunnen goed rondkomen, en stel dat het echt zover komt dat een van ons onze baan verliest, dan hebben we mijn mans bedrijf achter de hand, spaargeld achter de hand en in geval van nood zetten we ons huis wel weer te koop, en kopen we weer iets goedkopers terug. Maar dan hebben mijn schoonouders allang een helpende hand uitgestoken ;)

Hier wachten we nog steeds op de afrekening van het gas enzo, en op de afrekening van de kinderopvangtoeslag van 2009. al denk ik dat dat laatste bijna op nul uitkomt, zou wel mooi zijn.

Kinderdagverblijf wordt trouwens wel een stukje duurder, meer mensen die hiermee te maken hebben, en wat doen jullie nu? wij zitten nu maar te denken aan een gastouder, dat is sowieso goedkoper voor ons, maar dan vind ik het wel weer belangrijk dat jurian, als hij dat wil tenminste, naar een peuterspeelzaal gaat, maar dat is echt neit te combineren met mijn werk. Hmmm, maar even dubben nog
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 nov 2010 12:10

hier niet...ben zo blij dat ons kdv meednekt met de ouders. We moeten zelf luiers en brood meegeven. VOor fruit en tussendoortje wordt gezorgt! Ze kosten maar 5,25 per uur, dus het kwartje moeten we zelf betalen!
Ze blijven het ook zo houden, ze krijgen een enorme aanloop nu van mensen vanuit andere kdven zodat er nu een wachtlijst is voor nieuwe gezinnen. Kindertjes zoals marijn mogen sowieso komen.. die krijgen voorrang omdat de oudster er ook al is!

het is zeker een luxe om het op een slaris een huis tekunnen kopen. ALleen is het soms ook, waar de mens tevreden mee is. WIj hebben een huis op 1 salaris, zonder mega tuin... ik vind het prima... zou dus liever zo wonen dan dat ik een mega tuin had en ik verplicht moest werken.

overigens werk ik wel voor de extraatjes en voor mijzelf.. om elkker wat anders te hebben dan de hele dag huishouden luiers en koffie leuten :oops:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 27 nov 2010 13:51

Ik vind het eerlijk gezegd nog wel meevallen wat we volgend jaar meer moeten gaan betalen aan het kdv. Ik moet wel zeggen dat ik volgend jaar nog maar heel weinig zal werken waardoor we ook meer van de belasting terugkrijgen. We moeten ongeveer 20 euro per maand meer gaan betalen. Voor twee dagen opvang per week; ik had het veel erger verwacht! Maar ik denk dat dat toch wel grotendeels kom doordat ik dus veel minder ga werken (1 of 2 dagen per maand ofzo) en de belasting dan dus veel meer vergoedt.

Terug naar “Archief”