Berichtdoor T.A.F. » 24 nov 2010 12:30
Ik ben bekeerd zonder bijbel, zonder contact met gelovigen, slechts door de Waarheid te zoeken.
Ik heb Jezus mogen zien, op Zijn troon, in de hemel.
Pas jaren later kwam ik met andere gelovigen in contact en kreeg ik een bijbel van hen.
Tot die tijd was het alleen ik en God, die dagelijks spraken en de Geest Gods die mij veranderde en onderwees.
Wat is ECHT christendom is een vraag die voor mij erg leeft.. (kerken hebben de waarheid in 2000 jaar goed kunnen ombuigen)
De kern, van Zondebesef, genade, en redding staat echter als een paal boven water!
Toen ik God vroeg destijds waarom mocht ik zien, en zovelen die zeggen laat maar zien, niet?
Sprak Hij : "Omdat jij het meende"
Hierin was Thomas anders : Hij kon niet geloven, maar wilde wel, Jezus zocht hem daarop op!
En zei die priester niet : Here ik geloof EN ik twijfel, help me?
Wie oprecht zoekt (zelfs als je niet weet wie je zoekt) -> ik ben het die je vervolgt) zal God zich aan bekend maken, maar niemand is zo blind als diegene die niet wil zien!
Wij hebben de enige waarheid, en dat kan ik mensen zeggen.
Ik wil niet dat mensen van mij mijn kennis klakkeloos kopieren, dat zou ze religieus maken, maar niet waarlijk bekeren.
Wat ik probeer is mensen aan te zetten in te zien dat er een waarheid is, dat die te kennen is en dat ze oprecht op zoek moeten gaan.
Dat ze vooral mijn woorden moeten toetsen... neem het niet van mij aan, neem het van HEM aan.. stel je ervoor open..
Ik kan alleen mensen de weg wijzen, de reis zullen ze zelf moeten maken.