Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Galateia » 23 nov 2010 13:48

Dan moet ajl gewoon gaan zoeken in de lijst met hockey-namen :mrgreen:

Ik zou dus maar alvast een printje maken voor als het zo ver is! :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 23 nov 2010 13:52

ajl schreef:
Bumba schreef: Ik ben gek op namen verzinnen voor een ander, bij onze eigen kinderen heb ik heeel lang getwijfeld.......

Dus als wij ooit nog eens een kleintje krijgen, moet ik jou raadplegen :mrgreen: ? Ik zou namelijk helemaal niet weten wat in het lijn van onze namen zou passen.

Sofie, Luuk

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 nov 2010 13:55

de voorkeur van mijn man staat in ieder geval al wel tussen de hockey-namen :mrgreen:

cornelia77 schreef:
ajl schreef:
Bumba schreef: Ik ben gek op namen verzinnen voor een ander, bij onze eigen kinderen heb ik heeel lang getwijfeld.......

Dus als wij ooit nog eens een kleintje krijgen, moet ik jou raadplegen :mrgreen: ? Ik zou namelijk helemaal niet weten wat in het lijn van onze namen zou passen.

Sofie, Luuk

Hele leuke namen, maar staan beiden in de top 20

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 nov 2010 13:56

Ik vind dubbele namen mooi, verder moeten ze in het Engels ook goed uit te spreken zijn en tot slot vind ik het belangrijk dat de naam geen rare betekenis heeft.
Meisjesnamen vind ik veel makkelijker om te bedenken dan jongens...

Bij ons was het heel makkelijk.. ik had allemaal Anna's met iets erachter. Mijn man had Sofie bovenaan staan.. dus.. klaar :mrgreen:
Time flies when you have none!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 nov 2010 14:31

Bumba, ze heet E.ke (puntje dr in zodat ze niet te googlen is ;))

Liefie, bandenpijn zou geloof ik al wel kunnen ja. Een naam die teveel lijkt zou ik ook niet doen. Mijn schoonouders hebben (vind ik) best een leuke smaak qua namen, dus daardoor valt het ook het een en ander af, want ik zou niet (bijna) dezelfde naam geven als een broer van mijn man heeft.

Galateia, bijzonder om zo de geschiedenis van je zoon een beetje mee te kunn/en beleven.

Sterretje, volgens mij ben jij toe aan een nieuw ticker, ze is toch niet vandaag jarig?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 nov 2010 18:48

Mijn schoonouders hebben ook te leuke namen al gegeven aan hun kinderen :mrgreen:

Meisjesnaam staat bij ons al vast, jongensnaam vinden we echt een 'drama'.
We willen heel graag een bijbelse naam, maar lijken het qua jongensnaam niet echt eens te worden tot nu toe. Gelukkig hebben we nog even om over na te denken.

O ja, dan hebben we ook nog 's een achternaam waar bij heel veel namen niet mooi klinken. Tja.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 nov 2010 20:27

wij waren er bij Milan al vrij snel uit! nou ja ik dan eigenlijk.. Toob moest er eerst aan wennen, maar vond em ook steeds leuker worden! Bij Matteo hadden we nog een meningsverschil over de schrijfwijze.. ik wilde Mateo, Toob wilde Mattheo.. dus is het Matteo geworden :mrgreen: bij Manoël hadden we eerst Manuel.. maar dat was het net niet.. toen kwamen we op Manoël en dat vonden we allebei super... Milan heeft trouwens 3 namen, Matteo en Manoël 2!

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 23 nov 2010 23:27

Mijn oudste zoon is wel vernoemd naar familie. Rudolf is een naam die toch niet zoveel voorkomt. Het is een mooie oude naam. Het is een naam die meerdere malen opduikt in de familie van zijn vader, die zelf ook Rudolf heet. Mijn schoonvader heette Berend Christiaan, maar omdat ik van de originele variant hou heb ik er Rudolf Bernard Christiaan van gemaakt.

Het was lang niet zeker of er ook een nummer 2 KON komen, maar het stond wel vast dat er bij dat bijzondere feit ook bijzondere namen hoorden. Dus toen mijn jongste geboren was kreeg hij de namen Joris Vincent Michael. In mijn omgeving is de legende over St. Joris en de draak een belangrijk gegeven, en het is ook een heel oude jongensnaam. Ondanks dat ik niets met heiligen heb, vond ik het toch leuk om mijn zoon Joris te noemen. Van Gregorius: de waakzame. Vincent betekent: de overwinnende. En Michael: Wie is als God. Een stukje getuigenis in de naam van mijn zoon. Michael wordt in de Bijbel overigens ook genoemd als de belangrijkste aanvoerder over de hemelse legermachten. Hij wordt afgebeeld met een zwaard in zijn hand. Eigenlijk een beetje de hemelse evenknie van de aardse Joris :mrgreen: . Een best wel krijgshaftige namenrij dus. En opvallend genoeg is mijn zoon ook een militair in de dop. Het is zijn streven om soldaat te worden. Toen hij mij laatst vroeg wat het beste leger ter wereld is -want daar wilde hij wel officier worden....-, zei ik: "Wordt dan maar officier bij het Leger des Heils!" :D

Heel stiekem heb ik natuurlijk gehoopt op een derde kindje. Een dochter zou ik Hilde of Mathilde genoemd hebben, en een zoon Maarten of Matthias.
Deo servire vera libertas

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 nov 2010 10:08

trijntjejohanna schreef:wij waren er bij Milan al vrij snel uit! nou ja ik dan eigenlijk.. Toob moest er eerst aan wennen, maar vond em ook steeds leuker worden! Bij Matteo hadden we nog een meningsverschil over de schrijfwijze.. ik wilde Mateo, Toob wilde Mattheo.. dus is het Matteo geworden :mrgreen: bij Manoël hadden we eerst Manuel.. maar dat was het net niet.. toen kwamen we op Manoël en dat vonden we allebei super... Milan heeft trouwens 3 namen, Matteo en Manoël 2!

wij wilden wel namen die niet zo vaak hier voorkomen!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 nov 2010 12:15

Wij wilden graag vernoemen en zijn eigenlijk bij beide een beetje op Middeleeuwse namen uit gekomen. Boudin (Boudewijn Willem, naar opa) en Gerlinde (Gerrigje Martijntje, naar oma)

Hee mensen, *Annet* heeft nog een leuk nieuwtje voor jullie 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 nov 2010 12:17

Ik kwam er trouwens veel later achter dat Boudin in het Frans 'bloedworst' betekend :oops: Tja, gelukkig spreek je het gewoon op zn Nederlands uit met de klemtoon op Bou.
En vier maanden eerder, toen wij de naam allang vast hadden staan werd zijn neefje geboren. Ze noemden hem Ardin..

Of we dat bij elkaar gezocht hadden, nee natuurlijk niet :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2010 13:03

Ben nu toch wel erg nieuwsgierig naar het nieuwtje van Annet. Al heb ik nu een donkerbruin vermoeden :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 nov 2010 13:24

Nou, inderdaad Annet, kom maar op met dat nieuwtje!! :wink:

wij wilden wel graag vernoemen maar dat vond ik nog wel lastig. ik ben ook echt een twijfelaar en heb zelfs nog tijdens de bevalling tegen mijn man gezegd dat we het moesten veranderen :mrgreen: . alleen kwam er op dat moment geen andere optie meer in ons op.. en nu past haar naam ook gewoon helemaal bij haar. mijn moeder heet egbertje, betsy.
ik was wel blij dat het een meisje was want de jongensnaam vond mijn man helemaal geweldig maar ik ook nog niet zo. inmiddels hebben we wel een leuke voor als het weer zover mag komen :wink:
de site van ajl heb ik nog niet kunnen openen, hij deed het niet. later nog eens proberen.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 nov 2010 14:35

:yahoooo:
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel