Berichtdoor Jedi » 23 nov 2010 22:56
@cornelia77: Voor mij is het nog te vroeg om te zeggen of ik goed ingesteld sta. Op mijn gevoel afgaand kan die afstelling gerust beter, maar daar wordt aan gewerkt.
Mijn zoon heeft secundaire hypothyreoidie, wsl heeft de jouwe dezelfde afwijking. Het komt veel minder voor dan de primaire variant waarbij de schildklier zelf is aangedaan. Bij mijn zoon maakt de hypofyse standaard te weinig TSH aan en reageert dus ook niet op signalen van de schildklier om meer TSH te gaan aanmaken. De schildklier zit daardoor steeds zonder aanjager en geeft er de brui dus aan. Onze huisarts weet niet goed om te gaan met zowel een lage TSH als een lage FT4, omdat dat bijna nooit voorkomt. Vandaar dat ik graag naar een kinderendocrinoloog wil.
De wachttijd voor de oogarts is trouwens meer dan verschrikkelijk! M'n jongste mannetje kan pas in februari terecht. Ik ga toch maar eens naar een ander ziekenhuis bellen. Jammer eigenlijk dat optometristen, die je in de betere brillenzaak ziet, alleen ogen van volwassenen doormeten. Ik weet wel dat kinderogen niet volgroeid zijn, maar mijn zoon loenst niet, hij is alleen een beetje bijziend aan het worden. Pas vanaf 7 a 8 jaar mogen kinderen naar de gewone optometrist. Afgaande op de familiehistorie van beide ouders is de prille bijziendheid ook niet vreemd. Afwijkingen van -18 zijn helaas geen uitzondering. Ik heb zelf gelukkig maar -3.75, en zijn vader -4.00.
En om ook maar eens een duit in het overgrootouderszakje te doen: mijn jongens hebben nog een overgrootmoeder. Ze is dik in de negentig en begint een beetje vergeetachtig te worden, maar ja dat mag ook op die leeftijd. Ik bedoel dat het dan niet persé wijst op een aandoening. Opa's zijn er niet (allebei tamelijk jong overleden aan kanker), een oma begon te Alzheimeren en die is twee jaar geleden overleden. Alleen mijn moeder is er dus nog.
Okee, ik kom uit een groot gezin, dus er zijn genoeg ooms, tantes, en héél véél neefjes! Ja, mijn moeder is een echte kleinzonenoma. Het is dan ook altijd dolle pret op verjaardagen. Mijn vader was al bijna 40 toen hij aan een huwelijk en kinderen begon, en bovendien was hij de jongste van een nest van 15. Veel van ZIJN neven en nichten waren al ouder dan hij, hun oom! Er is dus bijna niemand meer over. Met ooms en tantes van mijn moeders kant is eigenlijk nooit echt contact geweest, dus op ons eigen grote gezin na is er verder geen familie. Maakt niet uit, we hebben het gezellig met elkaar al zitten we niet op elkaars lip. Ik woon tever bij mijn moeder vandaan om spontaan eens op de koffie te komen, dat mis ik wel hoor, zeker omdat ik in mijn eigen omgeving weinig contacten heb.
Jij nog sterkte met je dochter Annet. Moeheid is iets naars, het kan je leven zo beheersen. Laat haar maar lekker slapen wanneer ze dat kan. Hoe is het eigenlijk ontstaan?
Deo servire vera libertas