Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 nov 2010 18:47

ah wat lief!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 nov 2010 18:48

hier zijn ze nu ook vroeger wakker! ](*,) op zich wel logisch dat ze in het weekend eerder wakker zijn, want doordeweeks gaat Toobs wekker om 6:55 en dan gaan zij er ook uit! ik ga er om 07:30 uit!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 nov 2010 18:50

Opa met zn achterkleinkinderen:
Afbeelding

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 22 nov 2010 22:32

tj, schattige foto.

En ik ben al weer ff niet online geweest dus ik loop weer heeeel erg achter :oops:

Sophie wilde van het voorjaar al de zijwieltjes van haar fiets. Maar ineens durfde ze niet meer dus de wieltjes er maar terug aan. Van het weekend zei ze: haal ze er maar weer af. Dus ik denk: die kunnen vanavond weer terug. Maar nee hoor: de eerste 3 keer opstappen ging nog heel wiebelig en reed ze in mijn scootmobiel. Maar erna fietste ze zo weg. En nu kan ze er geen genoeg meer van krijgen natuurlijk ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 22 nov 2010 22:41

Leuke foto TJ. Klopt het dat Milan opeens een heel eigen gezicht gaat krijgen? Dus niet meer zo gelijk aan Matteo? Matteo z'n wangen hangen nog lekker laag :mrgreen:

Ik ben vanavond op school geweest voor de tienminutengesprekken met de jufs van mijn zoons. Eerlijk gezegd ging ik ietwat bezwaard naar groep 3, want mijn jongste heeft niets dan horrorverhalen over lezen en rekenen. School is saai, stom, en noem maar op. Dat mijn zoon een fantasierijk mannetje is weet ik natuurlijk al lang, maar volgens de juf zat hij wel erg vaak in zijn hoofd. Steekt tijdens de rekenles zijn vinger op en steekt een relaas af over soldaten :shock: . Het schoolwerk kan hem allemaal niet zo boeien. Toch zijn zijn resultaten goed tot zeer goed. De juf had al wat moeilijker werk aangeboden, maar toen schoot mijn kleine zoon zo in de stress dat ze het maar weer snel weggeborgen heeft. Waar ze wel een beetje over viel was zijn enorme koppigheid. De gedrevenheid om zijn zin te krijgen. Tja, daar weet ik alles van. Niet dat hij zijn zin ook krijgt.... Maar hij probeert het wel, en schroomt niet om tot het uiterste te gaan. De juf wilde haar eigen koppigheid tegenover die van mijn zoon stellen, wat me niet zo vruchtbaar leek. Consequent zijn werkt beter is mijn ervaring. Consequent zijn zonder ophef (al zat ik soms ook 's avonds te janken hoor).

Mijn oudste heeft last van hypothyreoidie, net als ik. Zijn medicatie is weer opgehoogd. Als het zo doorgaat wil ik met hem terug naar het Sofia Kinderziekenhuis. Als het voor zijn hypofyse zo moeilijk is om tot een enigszins acceptabele TSH-productie te komen kunnen andere functies van dit orgaantje ook problemen hebben, met alle gevolgen van dien. Nu is hij traag en futloos, maar scoort nog steeds hoog op iedere test. Ik heb met de juf afgesproken dat hij niet halverwege groep 6 naar groep 7 gaat zolang hij zo doorkwakkelt met zijn schildklier. Eerst medisch resultaat. Nu heeft hij teveel last van een gordijn in zijn hoofd, zoals hij het zelf omschreef. Heel herkenbaar, want ik heb dat ook gehad.

Ik ben blij dat die gesprekken weer achter de rug zijn omdat ik natuurlijk ook nog maar half functioneer. Nu nog de sintdrukte het hoofd bieden.

Mijn jongste zoon klaagt overigens over zijn ogen. Volgens mij krijgt Refowebkids er binnenkort een brilletje bij! Afspraak met oogarts is al gemaakt.

Hmmm, ik zit zo lekker ontspannen te webben nu. Morgen hoef ik niets, dan kruip ik stiekem weer even in mijn bedje als de jongens op school zijn! Kan ik nu wat langer opblijven =D>
Deo servire vera libertas

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 22 nov 2010 22:47

Een hoeraatje voor Sophie :)}o . Weet je mamavansophie, voor je het weet kan ze dit: [:)8
Deo servire vera libertas

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 nov 2010 22:59

Inderdaad, Milan en Matteo gaan minder op elkaar lijken. Leuk! Ze zien er trouwens prachtig uit, dat oranje shirt met Elmo wordt hier ook helemaal afgedragen :mrgreen:

Wat een slaaptijden hebben sommige kids! Kindlief slaapt hier van 19 tot 7. Als 1 van ons moet werken, staat die persoon om 6 uur op. In het weekend laat de een de ander soms uitslapen, vooral ik vind dat weleens lekker, zeker als de week erg druk geweest is, manlief vindt het wat minder boeiend.

Zoonlief is 's ochtends ontzettend sloom. Hij is gewoon een Afrikaan: wat is nou haast? Waarom die stress? :wink:
Lekker op zijn eigen tempo, hoor. Wij zouden nooit in een half uur kunnen aankleden en ontbijten. Als hij om half 9 op de psz moet zijn, dan stress ik wel even, zeg. Ach, ik ben zelf ook sloom. Als ik moet werken dan sta ik 1,5 uur voor vertrek op, anders red ik het echt niet. 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 nov 2010 09:03

Miie foto TJ. Ze gaan inderdaad minder op elkaar lijken.

Grappig, zo heeft iedereen zijn eigen gewoontes met opstaan.....ik ben van het tempo 's morgens. Ik sta altijd om 6.00 uur op en ga mij douchen uur op en rond half 7 kleed ik de kids aan en mijn man ( ook al gedouched en aangekleed) gaat vervolgens met ze ontbijten zodat ik met gezwinde spoed naar mn werk kan. Kids zitten 3 dagen in de week om 7.30 al op het kdv en worden rond 16.30 door mij opgehaald.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 nov 2010 09:07

wat goed van sophie!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 nov 2010 09:07

jedi ben benieuwd wat de oogarts zegt!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 nov 2010 09:09

ze lijken inderdaad wel minder op elkaar.. maar als ik nu allebei hun haar er af zou knippen en ze zouden allebei stekeltjes hebben, dan lijken ze juist enorm veel op elkaar ! Hebben jullie kinderen nog overgrootouders? mijn kids hebben er nog 5! ik ben echt dankbaar dat zij mijn kinderen nog hebben mogen leren kennen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 nov 2010 09:10

Mijn kinderen hebben nog 1 overgrootoma, alleen daar is vorig jaar Alzheimer bij geconstateerd, dus zij gaat hard achteruit. :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 nov 2010 09:44

Jurian heeft nog 2 overgrootoma's en tot hij een jaar was zelfs nog een bet-overgrootmoeder. Die heeft hem niet meer gezien, hoor, want was al heel slecht toen hij geboren werd, anders hadden we leuk een foto met 5 generaties gehad :D

Opstaan gaat hier altijd snel, als hij naar het kdv moet. Dan kleed ik hem vaak aan terwijl mijn man zichzelf aankleed. Dan ga ik weg en geeft mijn man hem eten en brengt hem dan om half 8 weg.
Als we lekker vrij zijn, gaat het allemaal langzamer. Jurian vindt het heerlijk om wat te soezen in bed, als ik ernaast zit. Dus dan zit ik zo een kwartier naast zijn bed terwijl hij lekker ligt en hele verhalen vertelt. Maar dan nog zijn we in 3 kwartier maximaal klaar. We eten nooit zo lang ;)
Vanmorgen riep hij om 6 uur al enthousiast 'mama, ik uit!' Ik heb gewoon niet geantwoord, en niks meer gehoord daarna. Daarna was het half 9 toen ik het hoorde :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 nov 2010 11:32

tjongejonge, wat een razendsnelle moeders hier!

Ik sta meestal een uur of 7/ 7:30 op en Lenthe word dan ook wakker. Pas om 8:30 zijn wij klaar met ontbijten! En als het zo loopt ben ik tevreden. Wij eten altijd heel lang en uitgebreid.
Als ik werk dan werk ik gelijk een hele week achter elkaar (8 dagen en soms 10) en dat is dan echt even afzien. Mijn man gaat er om 5:30 al uit en moet om 6:00 al weg dus ik ben er dan om 5:30 uit en kleed mezelf aan, dan Lenthe, dan voeden snel brood maken en bij de oppas ontbijt ze want daar heb ik echt geen tijd meer voor als ik alles in m'n eentje moet doen. Ik ga dan om 7:00 weg en haal haar meestal een uur of 17:30 en met veel file nog later en als ik thuis kom dan kook ik eten (want manlief is meestal pas rond 18:00/18:30 thuis) en na het eten stort ik in.......... :mrgreen: nee hoor, dan badderen, douchen en zitten :D . Gelukkig doet in mijn werkweek mijn man veel aan de was. De rest komt een week later wel weer. 's avodns heb ik dan echt geen zin meer. Alleen nog even de stofzuiger erdoorheen af en toe.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 nov 2010 13:21

hier nog zes... dr missen twee opa's... en dan ook nog 2 keer een oma en nog 2 keer een opa! Een zegen om nog zoveel familie te hebben.

onze big boy! hij is al over de 7 kilo... de rest zal ik jullie maar besparen... :?
Afbeelding

Terug naar “Archief”