Leuke foto TJ. Klopt het dat Milan opeens een heel eigen gezicht gaat krijgen? Dus niet meer zo gelijk aan Matteo? Matteo z'n wangen hangen nog lekker laag
Ik ben vanavond op school geweest voor de tienminutengesprekken met de jufs van mijn zoons. Eerlijk gezegd ging ik ietwat bezwaard naar groep 3, want mijn jongste heeft niets dan horrorverhalen over lezen en rekenen. School is saai, stom, en noem maar op. Dat mijn zoon een fantasierijk mannetje is weet ik natuurlijk al lang, maar volgens de juf zat hij wel erg vaak in zijn hoofd. Steekt tijdens de rekenles zijn vinger op en steekt een relaas af over soldaten

. Het schoolwerk kan hem allemaal niet zo boeien. Toch zijn zijn resultaten goed tot zeer goed. De juf had al wat moeilijker werk aangeboden, maar toen schoot mijn kleine zoon zo in de stress dat ze het maar weer snel weggeborgen heeft. Waar ze wel een beetje over viel was zijn enorme koppigheid. De gedrevenheid om zijn zin te krijgen. Tja, daar weet ik alles van. Niet dat hij zijn zin ook krijgt.... Maar hij probeert het wel, en schroomt niet om tot het uiterste te gaan. De juf wilde haar eigen koppigheid tegenover die van mijn zoon stellen, wat me niet zo vruchtbaar leek. Consequent zijn werkt beter is mijn ervaring. Consequent zijn zonder ophef (al zat ik soms ook 's avonds te janken hoor).
Mijn oudste heeft last van hypothyreoidie, net als ik. Zijn medicatie is weer opgehoogd. Als het zo doorgaat wil ik met hem terug naar het Sofia Kinderziekenhuis. Als het voor zijn hypofyse zo moeilijk is om tot een enigszins acceptabele TSH-productie te komen kunnen andere functies van dit orgaantje ook problemen hebben, met alle gevolgen van dien. Nu is hij traag en futloos, maar scoort nog steeds hoog op iedere test. Ik heb met de juf afgesproken dat hij niet halverwege groep 6 naar groep 7 gaat zolang hij zo doorkwakkelt met zijn schildklier. Eerst medisch resultaat. Nu heeft hij teveel last van een gordijn in zijn hoofd, zoals hij het zelf omschreef. Heel herkenbaar, want ik heb dat ook gehad.
Ik ben blij dat die gesprekken weer achter de rug zijn omdat ik natuurlijk ook nog maar half functioneer. Nu nog de sintdrukte het hoofd bieden.
Mijn jongste zoon klaagt overigens over zijn ogen. Volgens mij krijgt Refowebkids er binnenkort een brilletje bij! Afspraak met oogarts is al gemaakt.
Hmmm, ik zit zo lekker ontspannen te webben nu. Morgen hoef ik niets, dan kruip ik stiekem weer even in mijn bedje als de jongens op school zijn! Kan ik nu wat langer opblijven